تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816892228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كامل/ نشست خبري رئيس‌جمهور نوبت عضويت ايران در شوراي امنيت فرا رسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كامل/ نشست خبري رئيس‌جمهور نوبت عضويت ايران در شوراي امنيت فرا رسيده است
خبرگزاري فارس: رئيس جمهور كشورمان گفت: براي كرسي غيردائم شوراي امنيت سازمان ملل ثبت‌نام كرديم تا رفتار كشورهاي مدعي را ببينيم و اگر نوبتي هم باشد، نوبت ايران است.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس محمود احمدي نژاد رئيس جمهور اسلامي كشورمان ظهر امروز پنج شنبه در نشست خبري با خبرنگاران داخلي و خارجي اظهار داشت: بشريت و جهان در آستانه تحولات بزرگ است. بشريت به پايان دوره‌اي رسيده و در آستانه ورود به دوره جديد بوده و دوران نيرنگ و تبليغات دورغين به پايان رسيده است.
وي افزود: دوران فرهنگ، انديشه، تعالي انساني و دوران افول آمريكا آغاز شده و رژيم صهيونيستي رو به اضمحلال و پايان است.
رئيس جمهور با بيان اينكه قدرتهاي بزرگ بايد توبه كرده و از كارهاي زشت خود عذر خواهي كنند، تصريح كرد: امروز به فضل الهي موقعيت ملت ايران در عرصه هاي بين المللي يك موقعيت ممتاز است. ملت ايران قدرت صالح و انساني بوده و منشا قدرت ايران، فرهنگ است.
احمدي نژاد گفت: اصلاح ساختارها و فراهم كردن زمينه براي جهش بزرگ اقتصادي، اجراي اصل 44 و تحقق چشم انداز به عنوان يك نقطه نشانه ارزشمند در نقطه كمال ملت ايران در دستور كار دولت است.
وي با اشاره به پر كردن فرم اطلاعات اقتصادي خانوارها توسط 63 ميليون نفر به طرح تحول اقتصادي اشاره كرد و بيان داشت: در ابتداي اين امر هستيم. جزئيات به اطلاع مردم رسانده خواهد شد و لايحه مورد نظر آماده تقديم مجلس شوراي اسلامي شده و در اولين فرصت بعد از سفر به سازمان ملل جزئيات طرح را در گفت و گوي زنده با مردم تشريح خواهم كرد.
رئيس جمهور در پاسخ به سوالي در خصوص سياست دولت در بخش مسكن كه خود را نشان داده و آن را مهار كرده است، آيا از اين مدل براي ديگر مسائل استفاده مي‌شود، گفت: برنامه‌هاي دولت در بخش مسكن ادامه دارد و ساخت مسكن با رشد خوبي مواجه است و سال گذشته 80 درصد و امسال 25 درصد نسبت به گذشته رشد مسكن داريم.
وي ادامه داد: از اول آذر ماه به طور قاطع با سوداگري در بخش مسكن مقابله خواهيم كرد. ساخت و ساز در همه شهرها ادامه دارد و اين مسير تا اينكه بازار مسكن پايدار شود ادامه دارد. در ساير بخش ها نيز كارها در حال اجرا است ما ريشه عامل تورم را در بخش هزينه‌هاي دولت توانسته ايم با مديريت هزينه بخشكانيم.
رئيس جمهور تاكيد كرد كه در نيمه دوم سال شاهد توقف رشد قيمت ها خواهيم بود.
وي در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه ژاپني در خصوص اينكه در سفر به نيويورك آيا با مقامات آمريكايي ديدرا خواهيد كرد، اظهار داشت: من در برنامه‌هايم پيش بيني ديدار با سياستمداران آمريكايي را ندارم، اما اعلام آمادگي كرديم كه با كانديداهاي رياست جمهوري آمريكا در حضور رسانه‌ها گفت و گو كنيم.
وي ادامه داد: آمادگي داريم كه در صحن سازمان ملل با كانديداهاي رياست جمهوري آمريكا در خصوص مسائل جهاني گفت و گو كنيم.
احمدي‌نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار ايرنا در خصوص اينكه برخي گروه‌ها مثل كارگزاران، مشاركت و بخشي از جمعيت ايثارگران عليه دولت ائتلاف كرده‌اند، گفت: من هم اين را شنيدم كه برخي گروه‌هاي به ظاهر متضاد كنار هم آمده‌اند، البته مشكلي نيست در كشور ما آزادي در حد مطلوب است، آنها در فعاليت‌هاي سياسي آرمان‌هاي انقلاب مانند صداقت را مدنظر بگيرند، همه توجه كنند براي سرافرازي كشور و تحقق آرمانها و عزت ملت تلاش كنيم.
وي ادامه داد: بعضي‌ها تلاش مي‌كنند كه علما را در مقابل دولت قرار دهند و سوء از جايگاه علما استفاده كنند، اما بايد توجه داشت كه شرايط كشور مطلوب است، ولي آنها مي‌خواهند شرايط را تخريب كنند تا دولت كارها را جلو نبرد كه البته بعد از ماه مبارك رمضان اين حملات تشديد خواهد شد، اما تاثيري در خواست دولت نخواهد داشت.
احمدي نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه ايران در خصوص اظهارات اسفنديار رحيم مشايي رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، گفت: موضع ما در خصوص رژيم صهيونيستي كاملا روشن است. ما هيچ وقت اين رژيم را به رسميت نشناخته‌ايم. اين رژيم، ريشه فساد در منطقه است و براي تهديد ملت‌هاي منطقه درست شده و ملت‌هاي منطقه اين رژيم را به رسميت نمي‌شناسد.
وي افزود: صهيونيست‌ها در مراكز قدرت جهاني حاكم شده‌اند كه تعدادي در مراكز خبري تبليغاتي و قدرت مسلط شده و طوري تبليغات مي‌كنند كه آنها اكثريت حاكم بر جهان هستند. همانطور كه يهودي بودن آنها دروغ بزرگ است آنها يك مشت دنياطلب و بي‌دين و دروغگو هستند.
رئيس جمهور با بيان اينكه شنيدم اخيراً فردي گفته است كه ايده اسرائيل بزرگ مرده است، افزود: اما من مي‌گويم كه ايده اسرائيل كوچك هم مرده و ايده اسرائيل كلاً مرده است و امروز هم مي‌گويم كه براي شما بهتر آن است كه دست از ظلم برداريد و سرزمين فلسطين را رها كنيد و به دنبال زندگي خود برويد، 60 سال جنايت كرديد، برگرديد و توبه كنيد و اجازه بدهيد ملت فلسطين با دست خود سرنوشت خود را تعيين كند.
احمدي‌نژاد تاكيد كرد كه اين حق ملت فلسطين است كه از خود دفاع و با اشغالگران مقابله كند اما حرف آقاي مشايي حرف دولت است. ملت ما و ملت‌ها با مردم مشكلي ندارند ما براي رژيم صهيونيستي دولتي نمي‌شناسيم. ما دولتي به نام اسرائيل به رسميت نمي‌شناسيم. اما ما حساب مردمي كه به دروغ به آنجا آورده شده و سپر بلا شده‌اند، را با شبكه رژيم صهيونيستي جدا مي‌دانيم.
وي با اشاره به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبري در خصوص دلسوزي مردم ايران براي مردم جهان بيان داشت: ما دلمان براي بوش هم مي‌سوزد. ما اگر چيزي مي‌گوييم از باب رحمت است نه به خاطر كينه، چرا كه با ظلم مخالف هستيم.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي عده‌اي را با فريب وارد سرزمين اشغالي كرده‌ است، تصريح كرد: اگر رژيم صهيونيستي دست از كار خود بر ندارد مردم فلسطين آنها را سرجاي خود خواهند نشاند.
وي با اشاره به طرح بحث هولوكاست، گفت: در آن زمان يك هجوم سنگين توسط صهيونيست‌ها و در داخل هم توسط برخي عليه اينجانب انجام شد. ما رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي‌شناسيم. ما دلمان براي مردمي كه اسير هستند مي‌سوزد، اين حرف، حرف مكتب ما و دولت است البته ممكن است كه در بيان مطالب، استخدام كلمات و سلايق مختلف باشد اما بدانيد برخورد با ماجراي هولوكاست و افشاي هولوكاست حقيقي در سرزمين اشغالگري، 2 روي يك سكه هستند.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه موضع ما در برابر مردم همه جهان يكي است، تصريح كرد: در ماجراي اخير ضمن احترام به تمام كساني كه اظهار نظر كردند، بخصوص نمايندگان مجلس تشكر مي‌كنم كه حساسيت نشان دادند اما مي‌گويم كه آقاي مشايي مظلوم واقع شد. وي هيچ‌گاه نگفته ملت اسرائيل. مشايي از 18 سالگي در صحنه‌هاي انقلاب بوده است موضع وي موضع دولت است. وي 30 سال پاك، انقلابي و فداكار زندگي كرده است اما در اين ماجرا مظلوم واقع شد.
رئيس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگار ايسنا در خصوص اينكه در هفته دولت ديداري با مقام معظم رهبري داشتيد در اين ديدار در خصوص طرح تحول اقتصادي تاكيد داشتند كه اين طرح نبايد تورم‌زا باشد، دولت براي جلوگيري از ايجاد عواقب تورم چه اقداماتي كرده است، بيان داشت: رهبري عزيز تاكيد كردند شتاب‌زدگي نباشد و دولت با دقت و قدم به قدم با استفاده از كارشناسان جلو مي‌رود و كارشناسان و رئيس جمهور در حال كار هستند. رهبري فرمودند كه شتاب زدگي نبايد به عدم اجراي طرح بينجامد و ما با توجه به اين توصيه لايحه را آماده كرديم و همه ابتكارات و طراحي‌هاي لازم كه در توان ما است به كار گرفته‌ايم تا با بالاترين سود و كمترين ضرر انجام شود.
وي ادامه داد: اجرايي اين طرح دو عامل مهم را مي‌طلبد؛ اول اجراي اين طرح همراهي مردم را مي‌طلبد و دوم آرامش در فضاي اقتصادي بايد وجود داشته باشد.
رئيس جمهور از رسانه‌ها و كارشناسان خواست دولت را در اين راستا كمك كنند و افزود: دولت آماده اجراي اين طرح است و انشاء‌الله تبعات منفي با اجراي صحيح نزديك به صفر است.
احمدي‌نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص قرارداد كرسنت و آيا اينكه قيمت قرارداد مناسب بوده است، اظهار داشت: اين ماجراي كرسنت از آن ماجراهايي بود كه دستمايه حمله به دولت شد، اين قرارداد قبل از دولت نهم بسته شد. البته قراردادهاي ديگري هم بود كه متوقف شد. من از مسئولين نفت در زمان انتقال دولت خواستم كه چنين قراردادي با قيمت پائين را امضا نكنند، اما آنها اجرا نكردند و امضا كردند و ما اكنون درگير اين ماجرا هستيم. اين دولت اجازه نمي‌دهد كه حق ملت ايران تضعيف شود، براساس يك رابطه ناصحيح با بعضي سياسيون كه امروز هم فعال هستند با قيمت پائين كار انجام شد و مبالغي هم رد و بدل شد.
وي ادامه داد: وزارت اطلاعات گزارش داد كه در اين قرارداد پول‌هايي رد و بدل شده است، وقتي دولت نهم آمد آن فرد بقيه بدهي خود را به آن افراد نپرداخت و آنها سر و صدا به پا كردند. البته سياست ما با كشورهاي همسايه سياست همكاري سازنده است.
رئيس جمهور با اشاره به مراودات اقتصادي و بازرگاني ايران با كشورهاي همسايه گفت: ما از دوستان خواسته‌ايم كه با قيمت روز اين قرارداد انجام شود.
وي با بيان اينكه آن فردي كه مبالغي گرفته بود در تماس با معاون پارلماني اظهار داشته بود كه نمي‌گذارم اين قرار داد انجام شود، افزود: بسياري از موج‌هايي كه ايجاد مي‌شود در متن آن مخفي شدن افراد قدرتمند كه فساد كرده‌اند، مي‌باشد. اما اين كار يك مبارزه است و دولت در كنار منافع ملت است و دولت سرسوزني از دفاع از منافع ملت عقب‌نشيني نمي‌كند، قلم اين دولت پاي قراردادي كه حقوق ملت را ضايع كند، نمي‌رود.
وي با انتقاد از برخي دوستان دولت كه به قلم خود دولت را تضعيف مي‌كنند، تاكيد كرد كه دولت سرسوزني از منافع ملت ايران عقب‌نشيني نمي‌كند.
رئيس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگار رويترز در خصوص گزارش اخير البرادعي و فشارهاي غرب عليه ايران و اينكه اگر قطعنامه‌ جديدي عليه ايران صادر شود، واكنش ايران چه خواهد بود، گفت: آقاي البرادعي در گزارش خود به صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي ايران تاكيد كرده است، البته گفته شده كه ايران به ادعاي آمريكا جواب نداده است، اين مطلب درست است؛ چرا كه ما تسليم زياده خواهي برخي كشورها نخواهيم بود. آژانس بيش از 12 بار فعاليت‌هاي صلح آميز هسته اي ايران را تائيد كرده است.
وي با تاكيد بر اينكه ملت ايران از تحريم‌ها هراسي ندارد، گفت: ملتي كه همه چيز دارد نيازمند بيگانگان نيست، آنها زماني فكر مي‌كردند جلوي قدرتمند شدن ايران را بگيرند، اما اكنون خود مي‌دانند كه نمي‌توانند. بدانيد كه اگر ملت ايران بخواهد كاري كند شما را پشيمان مي‌كند و هر جا دشمنان دست به عملي بزنند ما هم دست به كار مي‌شويم.
احمدي نژاد با بيان اين كه اكنون صدها سرمايه‌دار اروپايي و آمريكايي خواهان سرمايه‌گذاري در ايران هستند كه ما براي آنها شرط گذاشته‌ايم، گفت: به زودي دولت بوش عليه ايران تبليغاتي راه مي‌اندازد مثل حرف‌هايي كه 3 سال گذشته زدند، اما دوران اين حرف‌ها گذشته است، همانطور كه عده‌اي بعد از ماه رمضان فشار عليه دولت را زياد مي‌كنند، فشار غربي‌ها هم زياد خواهد شد.
احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي در خصوص رابطه دولت و مراجع تقليد و اينكه برخي از مراجع از دولت خواسته‌اند كه رحيم مشايي رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را كنار بگذارد، موضع دولت در اين زمينه چيست؟، گفت: مراجع محترم هستند و جايگاه خود را دارند ما هم احترام كامل مي‌گذاريم. آن تخريب‌ها هم هيچ ارتباطي با دولت ندارد.
وي با تاكيد براينكه ما نظرات مراجع را محترم مي‌شماريم، افزود: تصميم‌گيري در عرصه مديريت كشور تابع ضوابط و مقررات خود است و اجراي آن به منزله توهين به كسي نيست. تصميم‌گيري دولت مستقل از اظهار نظر افراد است.
رئيس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه كيهان در خصوص طرح تحول اقتصادي و اتهاماتي كه به دولت وارد مي‌كنند مبني بر اينكه دولت در اجراي آن ضعف دارد، گفت: دولت بيش از 2 سال در خصوص طرح تحول اقتصادي كار كارشناسي كرد، اما اتهام سياسي بودن اجراي اين طرح را مطرح مي‌كنند. پس يعني هر كار مثبتي سياسي است و هيچ دولتي نبايد كاري انجام دهد؟.
احمدي‌نژاد با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص سهميه‌بندي بنزين تصريح كرد: اين كار سنگين‌ترين كار در كشور بود. ما آن زمان از مجلس خواستيم تا اجازه بدهد كه سهميه‌بندي بنزين مرحله‌اي انجام بشود و ما با كارت سوخت مصرف بنزين را كاهش دهيم تا مردم اذيت نشوند، اما قبول نكردند.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: در آن زمان فشار عليه دولت بالا رفت و من متوجه شدم اين طرح براي زمين زدن دولت و نه براي كاهش مصرف بنزين بود، اما دولت توانست سنگين‌ترين تكليف بعد از انقلاب را اجرا كند.
احمدي‌نژاد گفت: اتفاقا مخالفان چون مي‌دانند دولت در اجراي طرح تحول اقتصادي توانمند است با آن مخالفت مي‌كنند و نمي‌خواهند اين طرح و كارهاي خوب اجرا شود. با دولت‌هاي قبل يك جور و با اين دولت اينطوري برخورد مي‌كنند.
وي با تاكيد براينكه از آنها مي‌خواهم راجع به اصل طرح تحول اقتصادي صحبت كنند چرا بهانه تراشي مي‌كنند؟ گفت: ما تمام قوانين كامل اجراي اين طرح را، در دست داريم و مي‌خواهيم با مشاركت و هماهنگي نمايندگان مجلس اين كار را انجام دهيم. بهترين ياوران دولت امروز در مجلس هستند و نمايندگان مجلس در اين قضيه حامي و پشت دولت هستند.
رئيس جمهور با ابراز تاسف از اينكه عده‌اي در صدد تضعيف دولت هستند، خاطرنشان كرد: به جاي اينكه در جلسات خود عليه دولت برنامه بدهيد و عليه دولت از مراجع امضا جمع كنيد، بياييد كار و ياري كنيد تا كارهاي اساسي انجام شود.
احمدي‌نژاد گفت: ما در تلاش هستيم تا در نيمه دوم سال طرح تحول اقتصادي اجرا شود و طرح هدفمند كردن يارانه را اجرا كنيم.
احمدي نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار شبكه خبر در خصوص لايحه حمايت از خانواده و حذف دو ماده از آن گفت: قانونگذاري حق مجلس است و همه بايد از آن تبعيت كنند و دولت نهم هم قانونمند‌ترين دولت بعد از انقلاب است.
وي ادامه داد: در لايحه حمايت از خانواده در خصوص ازدواج مجدد مباحثي پيش آمد و گفتند كه دولت اجازه داده كه در اين بحث كارهايي اتفاق بيفتد كه البته ما هم مخالفت كرده بوديم، اعضاي دولت آمدند براي خانم‌ها دلسوزي كنند، اما كباب شدند. اكنون همان مانع دولت را مجلس سنگين‌تر كرده است؛ چرا كه نمي‌شود بدون قيد و شرط اين امور را رها كرد.
وي افزود: بايد مراقبت كرد اين لايحه واقعاً در جهت تحكيم خانواده و حمايت از جايگاه زن باشد، رسانه‌ها و خانم‌ها مراقب باشند كه حقايق در پسِ بازي‌هاي سياسي مدفون نشود.
احمدي‌نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار بي‌بي‌سي در خصوص بحران مالي جهان و اينكه منشاء و اثرات احتمالي آن بر ايران چه خواهد بود؟، گفت: تاثير هر بحران جهاني در اقتصاد كشور ما رخ مي‌دهد، اما ايران كمتر از اين بحران‌ها ضرر مي‌بيند. دولت آمريكا مشكلات دلار بدون پشتوانه را به ديگر كشورها تزريق كرد، امروز اقتصاد جهاني تحمل ارزهاي بدون پشتوانه را ندارد.
وي ادامه داد: اقتصاد انگليس نيز اكنون در حال مشكلات و بحران سنگين است و بايد ريشه اصلي اين بحران را در مناسبات ظالمانه جستجو كنيم.
رئيس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگار شبكه تلويزيوني العالم در خصوص اينكه برخي مدعي حضور نيروهاي سپاه ايران در كشورهاي منطقه از جمله كويت شده‌اند، بيان داشت: من فكر مي‌كنم الان بيش از 5/1 ميليارد مسلمان كه طرفدار ايران و نيروي قدس هستند، حتي در آمريكاي جنوبي تا ژاپن از اين آدم‌ها فراوان وجود دارد؛ چرا كه ملت‌ها طرفدار ملت ايران هستند. مردم كويت نيز مخالف سياست‌هاي رژيم صهيونيستي و آمريكا هستند.
احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: دولت كويت رابطه خوبي با كشور ما دارد و ممكن است اين تبليغات در راستاي برهم زدن اين روابط باشد.
رئيس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه اعتماد ملي در خصوص اينكه گفته مي‌شود گزارش شما درباره وضعيت ايران صحيح نيست، اظهار داشت: مشكلات اقتصادي وجود دارد، اما اگر خواستيد آمار را ارائه دهيم تا از رشد حل مشكلات آگاه شويم.
احمدي‌نژاد در پاسخ به سئوال خبرنگار روزنامه قدس در خصوص سفر به آمريكا و حواشي اين سفر و ديپلماسي ايران در سفر به مجمع عمومي سازمان ملل تصريح كرد: در اين دوره ديديد كه يك ادبيات جديدي در ديپلماسي جهان حاكم شد كه اين ابتكار ملت ايران بود و ملت ايران با ديپلماسي عمومي ابتكار عمل را در دست خواهد گرفت. ما در سفر نيويورك ملاقات‌هاي فراواني داريم و گفت‌وگوهاي فراواني با اقشار مختلف نيز داريم با دانشجويان، هنرمندان، رسانه‌ها و رهبران آمريكا ديدارهايي داريم و ديپلماسي ايران را جلو خواهيم برد.
رئيس جمهور در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص وضعيت عراق اظهار داشت: ما خواهان عراق مستقل و يكپارچه هستيم ما مي‌خواهيم مردم عراق برسرنوشت كشورشان حكومت كنند.
احمدي‌نژاد تاكيد كرد: تصميم در خصوص آينده اين كشور در دست مردم عراق است و مخالف فشار عليه دولت و ملت عراق هستيم آنچيزي كه دولت و ملت عراق بپذيرند براي ما مطلوب است و تا آنجايي كه ما اطلاع داريم ملت و دولت عراق در خصوص توافق‌نامه امنيتي رضايت ندارند.
احمدي‌نژاد رئيس در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري مهر در خصوص تغيير قانون انتخابات رياست جمهوري گفت: هميشه مجلس قوانين را اصلاح مي‌كند، دوره گذشته بسياري افراد كانديدا شدند و وقت دستگاه‌ها را گرفت اما هر چيزي كه قانون شود ما به آن احترام مي‌گذاريم.
وي در پاسخ به سوال ديگر اين خبرنگار مبني بر اينكه آيا در انتخابات دوره بعد كانديدا خواهيد شد، گفت: هر خبرنگار بايد يك سوال بپرسد.
رئيس جمهور در خصوص روند كاهش قيمت نفت و اينكه آيا اين امر باعث توقف در اجراي طرح تحول اقتصادي خواهد شد يا نه و ارتباطي در اين زمينه است، اظهار داشت: ارتباط وجود دارد ولي تاثير زيادي ندارد و نوسانات قيمت نفت تاثيري در اجراي طرح تحول اقتصادي ندارد.
احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص اينكه دولت با مستكبران چگونه برخورد خواهد كرد ابراز داشت: به سران دولت آمريكا مي‌گويم كه غير از روشي كه آنها در پيش گرفته‌اند روش‌هاي ديگري هم وجود دارد. لشكر كشي، جز دشمني و كشتار حاصل ندارد توصيه آن است كه از اين راه برگردند و اجازه بدهند، صلح، برادري، عشق و محبت در كشور حاكم شود.
وي اضافه كرد: هر كدام از آنها از مسير خود برگردند و براي اجراي قانون و عدالت كار كنند ملت ايران از آنها استقبال خواهد كرد.
رئيس جمهور در پاسخ به سئوالي درباره ارزيابي دولت از اثرگذاري بنگاه‌هاي زودبازده و برخي اختلاف نظرهايي كه در دولت در اين زمينه ديده مي‌شود، گفت: طرح بنگاه‌هاي زود بازده يكي از بهترين و موفق‌ترين طرح‌هاي دولت و بعنوان مكمل بنگاه‌هاي بزرگ به اجرا درآمده است، اما اين طرح نيز مثل بسياري ديگر از طرح‌هاي دولت مورد هجوم سنگين قرار گرفت و همه تورم و نقدينگي را به گردن اين بنگاه‌هاي كوچك انداختند در حاليكه دولت در مدت گذشته فقط 14هزار ميليارد به بنگاه‌هاي زود بازده اختصاص داد و 200 هزار ميليارد به ساير طرح‌ها، آن وقت چگونه مي‌گويند كه اين 14 هزار ميليارد تورم درست كرده و آن 200 هزار ميليارد ديگر باعث تورم نشده است. معلوم است كه آنها بحثي غيرعلمي و غيركارشناسي مطرح كرده‌اند.
وي افزود: توقف كوتاهي درباره اين بنگاهها اتفاق افتاد اما بنده يك ماه فرصت دادم كه بزودي تصميم گرفته مي‌شود و كار بنگاه‌هاي زودبازده به پيش خواهد رفت.
احمدي‌نژاد در پاسخ به سئوال ديگري درباره جذب سرمايه‌گذاري خارجي گفت: در سال 85 بيش از 10 ميليارد دلار جذب سرمايه‌گذاري خارجي داشتيم كه همين رشد را در سال 86 و سال جاري نيز شاهد بوديم كه سرمايه‌ها وارد بخش بورس، بخش مسكن و صنعت شده است و مي‌بينيد كه بورس كشورمان در حال طي كردن بهترين دوران‌هاي خودش است و حباب‌هاي غيرواقعي كه در زمينه بورس بوجود آمده بود، خالي شده و اقتصاد و سرمايه‌گذاري فعال است و مي‌بينيم كه سرعت ورود سرمايه ايرانيان به كشور تصاعدي است.
رئيس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص دوستي مردم ايران و اسرائيل و مرحله جديد ديپلماسي ايران و اينكه آيا ايران قصد دارد از اين طريق باب مذاكره با آمريكا را باز كند، گفت: نه، ما با مردم در هر جاي دنيا اگر متجاوز، اشغالگر و جنايتكار نباشند، دوست هستيم.
احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي در خصوص مسائل هسته‌اي و اينكه بحث تعليق غني‌سازي هنوز خط قرمز ايران است، با بيان اينكه مواضع ايران در اين زمينه بسيار روشن و شفاف است، اظهار داشت: دوران ادبيات تعليق گذشته و سطح مناسبات به سطح ديگري ارتقاء يافته است.
رئيس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري فرانسه در خصوص اينكه با توجه به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينكه دولت براي 5 سال آينده برنامه‌ريزي كند، آيا شما قصد نامزدي در انتخابات آينده را داريد، ابراز داشت: اين مسئله به وقت آن انجام خواهد شد، بگذاريد اكنون به كارها ادامه بدهيم.
احمدي‌نژاد درباره كاهش قيمت نفت اظهار داشت: ارزش واقعي نفت امروز كمتر از سال 1980 است.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص اينكه برخي مسئولان دولت‌هاي سابق و رقباي دولت، گزارش‌هاي شما را غيرواقعي مي‌دانند نظر شما چيست؟ بيان داشت: برخي‌ پيروزي‌هاي دولت در عرصه ديپلماسي را نفي مي‌كنند، حتي سفرهاي استاني، اشتغالزايي، رشد اقتصادي و حتي اصل اين دولت را نفي مي‌كنند. اما اگر فكر مي‌كنند كه آنها مي‌توانند مديريت را كنترل كنند، در اشتباه هستند.
رئيس جمهور ادامه داد: آنها دوران مديريت خود را زير سوال مي‌برند و اگر كسي فكر مي‌كند اين كارها شدني است به معناي اين است كه اين كارها را انجام داده است.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه من بعنوان اولين رئيس جمهور اشكالات دولت را مطرح مي‌كنم، گفت: اما اين افراد هم حتي در اين مورد هم كه ضعف دولت توسط رئيس جمهور گفته مي‌شود، به دولت حمله مي‌كنند.
رئيس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري موج در خصوص اينكه گفته مي‌‌شود نامه سوم اقتصاددانان در حال جمع‌آوري امضا است و اينكه قراردادهاي نفتي كشور ناگزير به توقف بر يك سري قراردادها است، اظهار داشت: قراردادهاي نفت و گاز كه براي دراز مدت تنظيم مي‌شود، همواره هزينه آور است و زمان مي‌برد.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه در دولت نهم در حوزه‌هاي مختلف قراردادهايي به امضا رسيده است، افزود: بعضي قراردادها نيز در حال مذاكره است.
وي در خصوص نامه سوم اقتصاددانان، گفت: هر كسي پيشنهاد و نظري بدهد مطالعه كرده و از نكته‌هاي مثبت آن استقبال مي‌كنيم، البته من سه سئوال از اقتصاددانان پرسيدم كه هنوز هيچ پاسخي دريافت نكرده‌ام.
رئيس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگاري در خصوص اينكه گفته مي‌شود ائتلافي در منطقه توسط ايران و روسيه در قفقاز در حال انجام شدن است آيا صحت دارد و آيا اين ائتلاف در مقابله با آمريكا است، تصريح كرد: حوادث قفقاز باعث شد تا مناسبات منطقه از حالت ثبات خارج شود و تا پايداري ثبات جديد بايد منتظر بود، البته ارتباطات ايران در منطقه طبيعي است و ما با گرجستان نيز روابط خوبي داشته‌ايم ولي آنها نتوانستند خوب اين امر را مديريت كنند.
احمدي‌نژاد اضافه كرد: گفت‌وگويي كه انجام مي‌شود در راستاي تلاش براي نظم عادلانه در منطقه و محدود كردن شرايط و وضعيت منطقه است.
وي با بيان اينكه در ماجراي گرجستان بازنده اصلي اروپا بود، خطاب به اروپايي‌ها گفت: چرا اجازه مي‌دهيد كه برخي از شما سوء استفاده كنند، ما نيز از وضع موجود خوشحال نيستيم.
رئيس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگاري در خصوص نقش موثر ايران در تحولات گرجستان و تمايل روسيه براي ايجاد پايگاه در ايران و عكس‌هايي كه در گزارش جديد البرادعي منتشر شده، گفت: اين امر چيز جديدي نيست؛ چرا كه ما چيز مخفي نداريم، اما در موضوع گرجستان بايد گفت كه ايران كشوري تاثيرگذار و مهم است، ايران يكي از پايگاه‌هاي ثبات و گلوگاه امنيت و ثبات در منطقه است.
احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص مشكلات شبكه بهداشتي كشور و اينكه شاهد گسترش مواد مخدر در كشور هستيم، تصريح كرد: شاخص‌هاي بهداشتي و درماني كشور رو به بهبود است و سال گذشته ما بيش از 20 هزار نفر مراجعه كننده براي درمان از خارج كشور داشتيم.
وي تصريح كرد: كسري بودجه وزارت بهداشت نيز بخاطر يارانه‌هاي فراوان در بخش درمان است.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه شبكه بهداشت، درمان و دارو در ايران ارزان‌تر از كشورهاي همسايه است، افزود: پيش‌بيني مي‌شود كه مراجعه از خارج كشور براي درمان به داخل ايران سه برابر نسبت به سال گذشته افزايش پيدا كند.
رئيس جمهور در خصوص افزايش مواد مخدر در كشور گفت: سنگين‌ترين مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اعتياد در ايران وجود دارد و با توجه به اينكه ما در همسايگي شبكه قاچاق قرار داريم، ماموران ما در مبارزه با مواد مخدر بعنوان الگو معرفي شدند.
وي با بيان اينكه آنهايي كه به مواد خطرناك معتاد هستند، همه آنها ثبت شده‌اند، اظهار داشت: ما در كشورمان 100 هزار نفر معتاد خطرناك داريم و همين حدود نيز معتاد به ترياك هستند.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: حداكثر كساني كه در كشور معتاد هستند زير 600 هزار نفر است و افراد تزريقي نيز زير 5 هزار نفر هستند.
رئيس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص اينكه ايران و ژاپن دو رقيب براي كرسي غير دائم شوراي امنيت هستند و اينكه ايران چه فعاليت‌هايي در اين زمينه خواهد داشت اظهار داشت: من به دبيركل سازمان ملل گفتم كه شوراي امنيت سازمان ملل در دست عده‌اي خواص است و اين شوراي امنيت براي همه نيست، ما نامزد شديم براي اينكه يك بار ديگر رفتار اين كشورها كه مدعي هستند شوراي امنيت، شوراي امنيت جامعه جهاني است را روشن كرده و ببينم آيا ظرفيت آن را دارند كه مخالف خود را بپذيرند.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه دولت ژاپن 9 دوره عضو شوراي امنيت بوده و اگر نوبتي باشد نوبت ايران است، تصريح كرد: ما براي كرسي غيردائم شوراي امنيت سازمان ملل ثبت‌نام كرديم تا رفتار كشورهاي مدعي را ببينيم.
وي با بيان اينكه ما انتظار داشتيم تا ژاپن به تصميم ايران احترام بگذارد اضافه كرد: در اينجا اعلام مي‌كنيم كه اجازه نمي‌دهيم كسي عليه ملت‌ها و ملت ژاپن محكم بايستد اگر دولت ژاپن نيز اينچنين خواهد بود بگويد.
رئيس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص طرح قرار گرفتن سازمان ميراث فرهنگي زير نظر وزارت ارشاد گفت: كار در سازمان ميراث فرهنگي با يك منطق درستي انجام شد و موفق بوده است، ما از 700 هزار گردشگر در سال 73 به بيش از 2 ميليون گردشگر در سال 86 رسيده‌ايم. البته من به نظرات نمايندگان احترام مي‌گذارم، اما انتزاع اين سازمان از دولت را كار خوبي نمي‌دانم، چون خلاف قانون اساسي است و اگر قرار باشد كه مجلس، خود سازمان‌ها را ادغام كند، مشخص است كه كار كارشناسي نيست.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه برخي دوستان از بعضي مسائل ديگر نگران بودند، تصريح كرد: دليلي ندارد كه سازمان‌ها را بهم بزنيم و اميدوارم كه مجلس و نمايندگان مسئله را حل كند.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص اينكه كاروان ايران در المپيك نتايج مطلوبي را نداشت و براي ثبات در ورزش چه اقداماتي را انجام خواهيد داد، گفت: بعد از ماه مبارك رمضان با قهرمانان و ورزشكاران ديدار خواهم داشت و مسائل را مطرح مي‌كنم البته در ورزش بايد بحث‌هاي علمي شود نه اينكه به مسائل حاشيه‌اي پرداخته شود.
رئيس جمهور با بيان اينكه ورزش ما بايد علمي و عالمانه باشد و همه بايد در اين راستا كمك كنند عنوان كرد: رسانه ملي و روزنامه‌ها در اين عرصه زحمات فراواني مي‌كشند.
احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص اينكه برخي دهك‌هاي جامعه درآمدشان پايين آمده و آيا شما راضي به اين امر هستيد، گفت: من از اين امر راضي نيستم، ما كارهاي زيادي كرديم و اين طرح تحول اقتصادي هدفگيري اصليش حل مشكلات بصورت ريشه‌اي است.
انتهاي پيام/
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن