تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815374406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ليالي قدر، شب هاي علم آموزي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ليالي قدر، شب هاي علم آموزي است
مومنان و روزه داران، ماه مبارك رمضان را ماه انس و مناجات با خداي مهرباني مي دانند كه بندگان غافل و محتاج خود را به ضيافت نور و سرور بر سر خوان عفو و رحمت بي منتهايش فرا خوانده و شبهاي قدر را كه شبهاي علم آموزي است به آنان هديه كرده است.


تاكيد شده است كه شب هاي قدر از فضيلت هاي ارزشمند ماه مبارك رمضان به شمارمي رود و خداوند شهد شيرين عبوديت را در دل اين شب ها به تماشا گذاشته و فرشتگان رحمت را به سكان داري روح مي فرستد تا پايان شبش را به سلام ختم كند.
مسوول حوزه نمايندگي ولي فقيه در ناحيه مقاومت بسيج همدان معتقد است: در ميان عبادتها و توجهات معنوي شبهاي قدر بحث و اشتغالهاي علمي داراي فضيلت ويژه اي بوده و بر آن بسيار تاكيد شده است.
حجت الاسلام "خسرو شمايلي"، قرائت قرآن، دعا، نماز و زيارت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) را از پرفضيلت ترين اعمال شبهاي قدر ذكر كرد.
وي افزود: كسي كه طالب گوهري گرانقدر است همواره در كمين و دل نگران اوقاتي خواهد بود كه در آن دستيابي به مطلب و مقصود ممكن است و شبهاي قدر گوهر گرانبهايي هستند كه روزه دار در آن به علم و عرفان دست مي يابد.
وي احسان و سخاوت را از گوهرهاي فطري وجود آدمي دانست و اظهار داشت: افطاري دادن به روزه دار بهترين زمينه براي دستيابي به فضايل و گوهرهاي برتر وجود انسان است.
همچنين كارشناس حوزه علميه "زنگنه" همدان، گفت: شب قدر قلب ماه مبارك رمضان است.
"ياسر مظاهري"، حقيقت شب قدر را ولايت ائمه (ع) عنوان نمود و افزود:خلوت گزيدن با پروردگار متعال و دل كندن از دنيا نيز متاعي بس ارجمند و مقامي منيع و پر شكوه است.
وي اضافه كرد: شب قدر شب مبارك و پر خير و پر بركتي است كه نسبت به تمامي شبهاي سال از فضيلت و برتري بيشتري برخوردار است.
وي گفت: مومن روزه دار در اين شبهاي روحاني با فراهم آوردن زمينه عبادت جان و دل خود را براي پذيرايي از بركات الهي آماده سازد.
يكي از طلاب شهر همدان نيز شب قدر را شب اوج عفو و رحمت الهي دانست و افزود: اميدواري به عفو و بخشش الهي در شب قدر درخشندگي ويژه اي دارد و درياي رحمت بيكران الهي در اين شبها به جوش مي آيد.
"مهدي سياهكوهي"، افزود: محبت خداي متعال شيرازه وجود هستي است و كسي كه در طلب ديدار پروردگار است بايد آيين مهرورزي با يار را بياموزد و به آن عمل كند.
وي اظهار داشت: محروم واقعي كسي است كه از خير و فضيلت اين شبها بهره اي نبرده باشد.
ك/4 645/575/564/1139 شماره 238 ساعت 12:54 تمام
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن