تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816852779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي از نحوه عرضه گوشت قرمز و مرغ در استان گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گزارشي از نحوه عرضه گوشت قرمز و مرغ در استان گيلان
داخلي. اقتصادي. بازرگاني.

هر ساله در آستانه آغاز سال نو و بازگشايي مدارس، نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم كالا به همت سازمان بازرگاني در تمام استانها از جمله استان گيلان با هدف عرضه كالاهاي اساسي و مورد نياز مردم و تنظيم بازار برپا مي‌شود.

اين نمايشگاه كه امسال به تناوب در تمامي شهرهاي گيلان داير شده، با وجود كم و كاستي‌هاي موجود، با استقبال خوب مردم و رضايت آنان همراه شده است.

به گزارش ايرنا، تقارن ماه مبارك رمضان با فصل بازگشايي مدارس هم موجب شد تا دست‌اندركاران برگزاري نمايشگاه پاييزه، تلاش مضاعفي را براي تامين اقلام مصرفي و مورد نياز مردم در اين ماه حتي با قيمت كمتر از بازار داشته باشند.

گرچه خريد اغلب كالاهاي عرضه شده در نمايشگاه پاييزه به ويژه در شهر رشت مورد استقبال قرار گرفت، اما گراني به وجود آمده در عرضه گوشت به ويژه گوشت مرغ قبل از آغاز ماه رمضان، سبب شد كه توزيع اين مواد پروتييني به قيمت مصوب دولتي و كمتر از بازار در نمايشگاه‌هاي پاييزه، با استقبال بيشتري صورت گيرد.

گرچه به دليل ذايقه مردم به استفاده از گوشت‌هاي گرم، برخي تمايل چنداني به استفاده از گوشت‌هاي يخي ندارند و بازار گوشت گرم، همچنان داغ است، اما توزيع گوشت قرمز و مرغ منجمد توانست تا حدودي از التهاب بازار و افزايش تقاضا براي خريد اين مواد را كم كرده و در تنظيم بازار اين مواد غذايي موثر باشد.

با وجود پايان يافتن مدت برگزاري نمايشگاه پاييزه در رشت، بنابر تصميم سازمان بازرگاني گيلان توزيع گوشت مرغ همچنان ادامه دارد اما توزيع گوشت قرمز از حدود يك هفته پيش در اين نمايشگاه متوقف شده بود.

وقتي علت را از مسوولان و دست اندركاران برگزاري نمايشگاه جويا شديم، علت آن را كيفيت پايين برخي از گوشت‌هاي عرضه شده و مطلوب نبودن گوشت‌هاي ارايه شده مطابق با نظر مشتريان عنوان كردند.

در اين حال برخي از مصرف‌كنندگان اين گوشت‌ها نيز اظهارداشتند: چربي موجود در گوشت‌ها زياد بوده و يا بعد از پخت مزه خوبي نداشته‌اند و يا آن قسمت از گوشتي كه مورد نياز ما بود، به ما نرسيده است.

رييس سازمان بازرگاني گيلان هم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، درخصوص عدم تداوم توزيع گوشت قرمز در نمايشگاه، گفت: تمام تلاش ما جلب رضايت مردم و عرضه كالاهاي مناسب به آنان است، اما با وجود سالم بودن گوشت، چون درصد كمي از گوشت‌هاي ارايه شده مرغوب نبوده و قسمتهايي از گوشت كه توزيع شد مورد نياز مردم و متناسب با ذايقه آنان نبود، بنابراين توزيع آن را متوقف كرديم.

"سياوش اميني" افزود: با درنظرگرفتن نياز مردم و با هماهنگي‌هاي انجام شده با شركت امور پشتياني دام به عنوان مسوول تامين اين گوشت ها، قرار شده است تا عرضه مجدد اين گوشت‌ها با تاكيد بر ارايه گوشت مرغوب آغاز شود.

وي گفت: اين گوشت‌ها تحت نظارت دامپزشكي عرضه شده و سالم هستند اما با توجه به تاكيد ما بر حفظ رضايت مردم، اگر مردم از كيفيت گوشت توزيع شده راضي نباشند، مي‌توانند آن را به نمايشگاه عودت دهند.

"اميني" با بيان اينكه مشكلي به لحاظ تامين كالاهاي اساسي مردم در اين ماه وجود ندارد، يادآور شد: از نظر توزيع گوشت مرغ هم مشكلي در استان وجود ندارد و همچنان به‌رغم پايان يافتن نمايشگاه پاييزه عرضه مي‌شود.

معاون امور دام سازمان جهاد كشاورزي گيلان هم با ابراز اطمينان از سلامت و كيفيت مناسب گوشت‌هاي عرضه شده در نمايشگاه‌ها، گفت: خريداري لاشه‌هاي دام در داخل و خارج از كشور، تحت نظارت ناظرين بهداشت ايران و پس از تاييد كيفيت آن، انجام مي‌شود.

"مجيد غلامي" در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: علاوه بر آنكه حمل گوشت توسط ماشين‌هاي سرخانه‌دار مجهز به سيستم اعلام دماي كانتينر انجام مي‌شود، در تمام مسير كار نمونه‌برداري از عمق لاشه و نظارت بهداشتي بر آن نيز انجام مي‌شود.

وي گفت: در صورتي كه شرايط حمل و درجه حرارت نگهداري اين گوشت‌ها (زير هجده درجه سانتي گراد) مناسب نباشد، دامپزشكي مجوز تخليه آن را نمي‌دهد.

"غلامي" افزود: گوشت‌هاي منجمد پس از تاييد بهداشتي به سردخانه‌ها و عاملين توزيع سازمان بازرگاني تحويل داده مي‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، در خصوص علل ناراضي بودن مردم از كيفيت پايين برخي از گوشت‌هاي عرضه شده، گفت: ناآشنا بودن برخي از مردم به نحوه صحيح مصرف گوشت‌هاي يخ زده اعم از گوشت قرمز و سفيد، نامناسب بودن شرايط و وضعيت عرضه، موجب نارضايتي آنها از گوشت‌هاي منجمد عرضه شده و اعلام كيفيت پايين براي آن مواد شده است.

"غلامي" افزود: شرايط حمل، نگهداري، توزيع و مصرف گوشت‌هاي يخ زده بايد طبق فرايند خاص اين نوع مواد انجام شود تا از كيفيت و مزه آن گوشت‌ها كاسته نشود.

وي گفت: اگر گوشت‌هاي يخي به يكباره پخت شوند، به‌دليل نازك بودن سلولهاي ديواره گوشت‌ها و تغيير يكباره دما، تركيبات درون سلولي گوشت از بافت خارج شده و مصرف‌كننده فقط بافت گوشتي را مصرف مي‌كند كه چيزي جز فيبر نداشته و فاقد چربي و ويتامين محلول در چربي است به همين دليل به نظر مي‌رسد گوشت كيفيت لازم را ندارد.

معاون امور دام سازمان جهادكشاورزي گيلان با بيان اينكه گوشت منجمد بايد تا قبل از فروش در دماي مناسب نگهداري شود، يادآور شد: فاصله ايجاد شده از زمان توزيع گوشت تا رسيدن آن به دست مصرف‌كننده و انتقال آن به منزل نيز، ممكن است سبب آب شدن يخ گوشت‌هاي منجمد گردد، كه به هيچ وجه نبايد گوشت‌هايي را كه يخ آنان ذوب شده است را به حالت يخي برگرداند.

وي ادامه داد: اينكه مصرف‌كنندگان براي هر بار مصرف گوشت را از فريزر درآورده و پس از جدا كردن گوشت به اندازه نياز، مجددا آن را به فريرز برمي گردانند، نيز در كاهش كيفيت گوشت تاثيرگذار است.

"غلامي" گفت: بايد مسوولان و دست اندركاران امور بهداشتي و دامپزشكي با آموزش اين مسايل، مردم را با نحوه صحيح مصرف و نگهداري اين نوع گوشت ها آشنا كنند چرا كه يادگيري صحيح استفاده و مصرف اين نوع مواد در كنار نحوه ذخيره‌سازي مناسب آن در سردخانه ها، موجب افزايش تمايل مردم به استفاده از اين نوع گوشت‌ها مي‌شود.

وي با اعلام آمادگي كامل براي تامين و توزيع گوشت قرمز و مرغ، تصريح كرد:
از زمان آغاز توزيع گوشت قرمز و مرغ اعم از وارداتي و داخلي در اول ماه مبارك رمضان، تاكنون ‪ ۱۱۲‬تن گوشت قرمز منجمد و‪ ۳۷۰‬تن گوشت مرغ منجمد در استان توزيع شده است.

"غلامي" گفت: سهميه استان براي گوشت مرغ منجمد يك هزار و ‪ ۲۰۰‬تن و براي گوشت قرمز نيز ‪ ۴۵۰‬تن است كه به لحاظ تامين آن مشكلي وجود ندارد.

* كمبود سردخانه، يكي از تنگناهاي موجود در گيلان
درحالي معاون امور دام جهاد كشاورزي گيلان، يكي از اساسي‌ترين شرايط لازم براي حفظ كيفيت و سلامت گوشت را، شرايط صحيح نگهداري گوشت‌ها قبل از توزيع آن هم در شرايط سردخانه‌اي عنوان مي‌كند، كه متاسفانه استان گيلان به عنوان يكي از قطب‌هاي كشاورزي و توليد برخي از محصولات استراتژيك، از نظر نبود سردخانه مجهز و با ظرفيت بالا درمضيقه است.

درهمين حال نيز برخي از برگزاركنندگان نمايشگاه يكي از مشكلات موجود در توزيع گوشت مرغ و گوشت منجمد را نبود سردخانه بزرگ در گيلان به ويژه در مركز آن و انتقال اين مواد از سردخانه‌هاي اطراف اعلام كردند.

درحالي اين مشكلات مطرح مي‌شود، كه تاكنون با گذشت چهارسال از بارش سنگين برف سال ‪ ۸۳‬و تخريب بزرگترين سردخانه استان گيلان به ظرفيت پنج هزار تن در شهر رشت، هيچ اقدام اساسي براي بازسازي آن و يا جايگزيني آن نشده است.

معاون امور دام سازمان جهاد كشاورزي گيلان نيز در تاييد اين مساله، يكي از مشكلات موجود در استان را كمبود و يا نبود سردخانه مجهز و با ظرفيت بالا عنوان كرد.

"غلامي" گفت: سه سردخانه موجود در شهرهاي لاهيجان، آستانه اشرفيه و صومعه سرا، در مجموع ظرفيت پذيرش حدود ‪ ۲۰۰‬تن مواد غذايي و پروتييني را دارند، درحالي كه نياز استان گيلان به سردخانه‌هايي با بيش از اين ظرفيت است.

وي افزود: پس از تخريب بزرگترين سردخانه استان به ظرفيت پنج هزار تن در برف سنگين سال ‪ ،۸۳‬سردخانه بزرگ ديگري در استان وجود ندارد و اين مساله سبب شده تا در زماني كه با مازاد توليد در استان مواجه‌ايم، نتوانيم آنها را در استان خودمان ذخيره‌سازي كنيم.

"غلامي" گفت: به همين دليل توليدات خود را براي نگهداري و ذخيره‌سازي به استانهاي ديگر انتقال مي‌دهيم تا در مواقع نياز وارد استان كنيم.

وي حمايت از سرمايه‌گذاران و تشويق آنان براي احداث سردخانه‌هاي بزرگ در استان را يك ضرورت دانست. ك/‪۴‬
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن