تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820071930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ضيافت اهالي رسانه عنوان شد/درخواست صفار هرندي و مظاهري از رسانه ها در خصوص طرح تحول اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در ضيافت اهالي رسانه عنوان شد/درخواست صفار هرندي و مظاهري از رسانه ها در خصوص طرح تحول اقتصادي
ضيافت افطار معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد كه با حضور وزير ارشاد،برخي از نمايندگان مجلس و اهالي رسانه برگزار شد تحت الشعاع حضور طهماسب مظاهري رئيس كل بانك مركزي و دعوت وي از رسانه ها براي پرداختن هر چه عميق تر به "طرح تحول اقتصادي" قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتداي اين مراسم عليرضا ملكيان معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت ارشاد در سخناني با اشاره به فعاليت يكساله اين معاونت گفت: در يكسال گذشته شاهد افت و خيزها، عتابها و پاداشهايي بوديم، برخي دوستان مطبوعاتي ممكن است از برخي مسئولان به خاطر نقدهايي كه به آنها داشتند رنجيده خاطر شده باشند مسئولان هم متقابلاً ممكن است از مطبوعات رنجيده خاطر شده باشند اما معتقديم نقد و نقادي جزو اصول اوليه و اساسي يك رسانه و نشريه است.

وي افزود: اين رسانه ها و مطبوعاتند كه چراغ راه مسئولانند و بين مردم و حاكميت تعادل برقرار مي كنند و نيازها و خواسته ها و نقاط كوري را كه در جامعه وجود دارد به طرق مختلف به سمع و نظر مردم مي رسانند و طبيعتاً مسئولان هم از اين نقد و نقادي استقبال مي كنند. اين بهاي خون شهيدان انقلاب اسلامي است كه اين آزادي را در عرصه رسانه براي ما به ارمغان آورده است.

دوستان مطبوعاتي به مرز ميان انتقاد و تخريب واقف اند

ملكيان سپس اضافه كرد: اما دوستان مطبوعات و خبرگزاريها به اين نكته واقفند كه مرز بين انتقاد و تخريب چيست و اين مرز برايشان مشخص است. انتظار بنده اين است كه اين مرز را حرمت بگذاريم و آن را رعايت كنيم كما اينكه تا به حال رعايت شده و اگر در بعضي جاها خطاهايي سهوي صورت گرفته ما به مطبوعات و خبرگزاريها تذكر داده ايم و آنها هم بزرگوارانه درصدد اصلاح و جبران برآمدند.

در ادامه اين برنامه محمدحسين صفار هرندي وزير ارشاد با اشاره به حضور طهماسب مظاهري در اين ضيافت افطار گفت: موضوع روز جامعه ما طرح تحول اقتصادي است و اين طرح گمشده جامعه ما طي ساليان دراز بوده است. البته دغدغه اش هميشه بوده است و از ابتداي انقلاب تا كنون همه البته با نيتهاي مختلف در پي اين بودند كه ساماني جدي به وضعيت اقتصادي كشور بدهند به گونه اي كه نتيجه آن حضور جدي مردم در امور معيشت خودشان باشد و جايگاه دولت هم جايگاه سياستگذار، هدايت كننده، حمايت كننده و نظارت كننده باشد.

وي افزود: دولت و نظام براي رسيدن به اين منظور عزم اش را جزم كرده و عملاً مي توان گفت اين ورودي كه ما در طليعه آن هستيم اتفاق افتاده و هر كس ديگر هم در آينده در موضع خدمت به كشور قرار بگيرد چيزي را كه كليد خورده است ادامه مي دهد. ما با طرحي ملي مواجهيم و فراخوان آن هم فراخوان اين دولت نيست بلكه آراي بر زمين مانده همه دلسوزان نظام است و امر شناخته شده و مورد اتفاقي است. اسبابش هم فراهم آمده و همه كساني كه صاحب راي اند و يا همتي را مي خواهند در اين عرصه وارد كنند بدانند كه زمينه فراهم است.

تقاضاي وزير ارشاد از رسانه در خصوص چگونگي پرداختن به موضوع "طرح تحول اقتصادي"

وزير ارشاد با اشاره به جايگاه رسانه ها در جامعه اضافه كرد: رسانه ها در اين امر كه به سرنوشت ملت مربوط مي شود كه جهان آينده بسيار مشعشعي را در جبينش شناسايي كرده بايد فراتر از قضاياي روزمره سياسي و رقابتها و كلنجار رفتنهاي صنوف مختلف عمل كنند. من اين تقاضا را به روشني و وضوح از رسانه ها دارم كه در مسئله طرح تحول اقتصادي ضمن مداخله جدي و فعال با درايت موضوع را پيگيري كنند از باب اينكه با سرنوشت يك ملت بازي نشده باشد و هر حرفي كه در اين باره زده مي شود بايد مصالح نظام را لحاظ كرده باشد.

صفار هرندي گفت: اميدوارم در روزي كه ملت ما رتبه نخست را در منطقه كسب كرده باشد و كارنامه اين ملت را مرور مي كنند براي ما اهالي رسانه هم بنويسند كه با نگاه دلسوزي و كارشناسانه و نقد منصانه و مشفقانه و نصيحت آميز با اين موضوع برخورد كردند و سهم آنها در به دست آمدن اين شوكت و جايگاه رفيع معادل كساني است كه رهنورد اين راه افتخارآميز بودند. جداً مي گويم كه الان يكي از دغدغه هايم همين مسئله شده است. مبادا روزي نام اهالي فرهنگ و هنر در آنجا نباشد و ما اساساً ديده نشويم و نقش ما در رسيدن به اين قله ها مشهود نباشد و بدتر از آن خداي ناكرده در مرور آن كارنامه بگويند مزاحمتهاي سر راه قضيه از ناحيه رسانه ها بود!

دعوت مظاهري از خودش براي تبيين بيشتر "طرح تحول اقتصادي" در حضور رسانه ها

در ادامه مراسم ضيافت افطاري اهالي مطبوعات و خبرگزاريها، طهماسب مظاهري رئيس كل بانك مركزي نيز در سخناني با اشاره به دعوت وزير ارشاد از وي براي حضور در اين مهماني گفت: من هم به دليل علاقمندي شخصي ام به اصحاب رسانه و هم به خاطر پشتوانه محكمي كه در مدت اخير از مجموعه رسانه ها و از ناحيه كمكهاي آنها چه در نقد خطاهايمان و چه در موارد ديگر و همچنين براي اعلام نياز مجدد به رسانه ها و نقدهاي منصفانه آنها دعوت را پذيرفتم و بسيار خوشحال مي شوم اگر در جلسه اي رسمي تر و بزرگتر هم دعوت شوم تا بعضي از تحليلها و انتقادات را ارائه دهم. به خاطر همين علاقه من همين جا خودم را دعوت مي كنم كه در آن جلسه هم حضور داشته باشم و در واقع از شما (صفار هرندي) مي خواهخم كه ما را دعوت كنيد. البته اين دعوت مي تواند از طرف ما و در ساختمان بانك مركزي هم باشد!

وي با اشاره به تاكيد وزير ارشاد در اينكه "طرح تحول اقتصادي بحث روز كشور است" افزود : در جلسه اخير هيئت دولت گفتم كه "تا حدي كه من اطلاع دارم و در اين 30 سال اخير فعاليت داشته ام هيچگاه تا اين حد به اين موضوع (طرح تحول اقتصادي) و نيازي كه مملكتمان به آن دارد نپرداخته بوديم و تا اين حد به مسئله نزديك نشده بوديم و در نسبت با 30 سل كذشته امروز بيش از هميشه فلسفه اش تبيين شده و آمادگي براي طراحي و اجراي آن به وجود آمده است. اما مسئله اين است كه چگونه بايد به اين موضوع بپردازيم.

رسانه ها خبره ترين خبرنگارانشان را براي پرداختن به طرح تحول اقتصادي برگزينند

رئيس كل بانك مركزي با اشاره به ملزم شدن دستگاهها براي معرفي خبره ترين و قويترين نيروهايشان براي هر چه بهتر اجرايي كردن طرح تحول اقتصادي در ابعاد گوناگون اضافه كرد: جا دارد اين توصيه به رسانه ها هم بشود و آنها هم اين كار را بكنند يعني بهترين همكاران و خبرنگاران را براي اين كار بگذارند. ويژگي ديگر اين طرح اين است كه به هر حال ما با پول مردم سر و كار داريم و موظفيم امانت و سپرده هاي مردم را در بهترين شرايط به كار گيريم و همين نياز ما را به رسانه ها بيشتر كرده است.

طهماسب مظاهري با اشاره به ديگر ويژگيهاي طرح تحول اقتصادي گفت : با توجه به تحولاتي كه در حوزه اقتصاد در پيش است و همچنين تحولاتي كه در مفاهيم اقتصادي در دنيا مطرح است و ما هم به تبع آن مفاهيم و اطلاعات جديدي را وارد اطلاعات اقتصادي مان مي كنيم لازم است دوستان خبرنگار با اين مفاهيم جديد آشنا شوند و بنا برهمين خواست برنامه اي آموزشي مفاهيم نوين اقتصادي را طراحي كرده ايم و توسط موسسه علوم بانكي در سه جزوه به صورت لوح فشرده آماده كرديم كه ويژه خبرنگاران طراحي شده است.

پاسخ مثبت معاون مطبوعاتي ارشاد به درخواست رئيس كل بانك مركزي

در پايان اين جلسه عليرضا ملكيان به درخواست مظاهري براي دعوت از وي جهت تبيين طرح تحول اقتصادي در حضور اصحاب رسانه، پاسخ مثبت داد و ابراز اميدواري كرد اين جلسه در آينده نزديك برگزار شود.

در ضيافت افطار معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و اعضاي كميسون فرهنگي، اعضاي هيئت نظارت بر مطبوعات و مديران مسئول و سردبيران مطبوعات، خبرگزاريها و تعدادي از نشريات كشور حضور داشتند.
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن