تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819348724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصرف تخم‌مرغ باعث افزایش كلسترول خون نمی‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: سلامت نیوز : مصرف تخم‌مرغ حتی بیش از یك عدد در روز باعث افزایش كلسترول خون نشده و حتی می تواند برای قلب مناسب و مفید نیز باشد.

به گزارش ایسنا، دكتر پریسا ترابی كارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با بیان این مطلب اظهار داشت:‌ تخم‌مرغ به دلیل دارا بودن 210 میلیگرم كلسترول در گذشته جایگاه مناسبی در سبد غذایی مردم نداشت زیرا تصور می شد كه با خوردن آن كلسترول خون افزایش یافته و در نتیجه بیماری های قلبی عروقی و خطر حمله قلبی را افزایش می دهد.

وی افزود:‌ خوردن تخم مرغ در گروه های جمعیتی مختلف دنیا و یا در داخل یك گروه جمعیتی خاص ارتباطی با كلسترول خون ندارد و شواهد حاكی از این است كه سرانه مصرف تخم مرغ در فرهنگ های مختلف، ارتباطی با میزان بروز بیماریهای قلبی نداشته و حتی در بروز بیماری های قلبی عروقی در افرادی كه یك تخم مرغ در هفته و كسانی كه یك تخم مرغ در روز می خورند ارتباطی مشاهده نشده است.

وی تصریح كرد: وجود فرآورده های دامی خاص در رژیم غذایی به طور آشكار باعث كاهش احتمال بروز حمله قلبی می شود. همچنین تخم مرغ، محصولات لبنی و ماهی به طور غیر مستقیم باعث كاهش مرگ ومیر ناشی از حمله قلبی می شوند.

این كارشناس تغذیه ادامه داد: مصرف تخم مرغ در زنان باردار و شیرده، كودكان و نوجوانان در حال رشد، ورزشكاران و كلیه بزرگسالان سالم و همچنین در دوران پس از بیماری به دلیل ارزش غذایی بالا توصیه می شود در این افراد مصرف یك تخم مرغ در روز بلامانع و در برخی موارد نیز مصرف بیشتر توصیه می شود.

دكتر ترابی خاطرنشان ساخت: تخم مرغ از هشت ماهگی در كودكان قابل مصرف بوده و توصیه می شود تا یك سالگی یك زرده كامل و از دو سالگی به بالا یك تخم مرغ در روز در برنامه غذایی كودكان وارد شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن