تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 29 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807050449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بي اخلاقي حاكمان جفا به دين و انسانيت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایران اسپورت: بي اخلاقي حاكمان جفا به دين و انسانيت است


سرمايه ،فرزانه ابراهيم زاده:از 10 سال پيش به اين طرف هر ساله همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبي در ماه مبارك وعده ديداري ميان سيدمحمد خاتمي و هنرمندان رشته هاي مختلف هنري است؛وعده اي كه از چهار سال پيش به ميزباني موزه ملي قرآن كريم كه مدير عاملي آن را وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي يعني احمد مسجد جامعي بر عهده دارد؛ برگزار مي شود و جمع زيادي از هنرمندان رشته هاي مختلف هنري از تجسمي، نمايشي، سينمايي، موسيقي و ساير گروه هاي هنري در اين جمع گردهم مي آيند و ديداري تازه مي كنند.

حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي در بخشي از اين مراسم مانند سال هاي پيش سخناني درباره امام حسن مجتبي و قرآن ايراد كرد. خاتمي با تبريك ميلاد امام حسن مجتبي (ع) به جلسه اي كه هر سال در اين روز مبارك در موزه قرآن با حضور اصحاب هنر و رسانه برگزار مي شود اشاره كرد و مراسم ياد شده را از جهت تركيب حاضران در آن ممتاز خواند و گفت: «يكي از مهم ترين وجوه اين جلسه حضور و ديدار با اهالي فرهنگ و هنر، هنرمندان، نويسندگان و خبرنگاران و نمايندگان اصناف فرهنگي است كه در موزه ملي قرآن با محور فرهنگ و هنر گردهم مي آيند.»
خاتمي در ادامه سخنانش ويژگي هاي اين مراسم را در چهار محور تقسيم كرد و نخستين ويژگي اين مراسم را برگزاري آن در ماه مبارك رمضان دانست.
او ماه مبارك رمضان را ماهي دانست كه در آن انسانيت انسان مي تواند به اوج خود برسد و جنبه الهي او بر جنبه حيواني اش غالب مي شود و با اشاره به انعقاد اين مراسم در ماه مبارك رمضان كه در فرهنگ ديني ما ماه خدا نام گرفته، مراسم ياد شده را از جهت زمان انعقاد آن نيز ممتاز خواند: «رمضان ماه خداوند است و از سوي ديگر در اين ماه انسان ها ساخته مي شوند. اين نشان مي دهد ميان انسان و خداوند چقدر نزديكي وجود دارد.»
به اعتقاد خاتمي كساني كه با ديدهاي افراطي قصد حذف انسان در برابر خدا و خدا در برابر انسان را مي كنند دچار اشتباه بزرگي هستند: «خداوند و انسان در طول يكديگر قرار دارند و پيوند ناگسستني ميانشان است.»
خاتمي در ادامه به جوايزي كه در اين مراسم به قرآن پژوهي و كارهاي فكري و تحقيقي در مورد قرآن اهدا مي شود اشاره كرد و يادآور شد:«عظمت ماه رمضان به شب قدر است و عظمت شب قدر نيز به اين خاطر است كه قرآن در اين شب نازل شد.»
رئيس جمهوري سابق كشورمان يكي ديگر از ويژگي هاي اين جلسه دوستانه را برگزاري آن در موزه قرآن و پيوستگي آن با كلام الهي دانست و با اشاره به ديدگاهاي افراطي رايجي كه وجود دارد، گفت: «در حال حاضر شاهد آن هستيم كه قرآن از دو جهت در جفا قرار مي گيرد؛ يكي از ناحيه افرادي است كه طوري با مسائل قرآني برخورد مي كنند كه در اصالت و وحياني بودن قرآن ترديد شود و اين تلقي را ايجاد مي كند كه قرآن جنبه وحياني ندارد.»
وي سپس به مشي هايي كه بر مبناي آن ضعف ها و نواقص در جوامع ديني به نام قرآن نوشته مي شود، اشاره كرد و آن را نيز ديگر آفتي كه امروز اين كتاب آسماني را تهديد مي كند، برشمرد.
خاتمي در ادامه با اشاره به ميلاد حضرت امام حسن مجتبي (ع)، از وي به عنوان الگوي برجسته انسانيت و سمبل انساني كه پيامبران براي ساختن او آمده بودند، نام برد.
وي با بيان اينكه ويژگي هاي منحصر به فرد امام حسن مجتبي (ع) كه وي را هم در دوران حكومت داريشان و هم در زماني كه به مصلحت ترجيح دادند از حكومت كنار روند ممتاز كرده است، گفت: «اخلاق حاكمان در جوامع ديني خيلي اهميت دارد و اگر خداي ناكرده بي اخلاقي يا بداخلاقي از سوي آنها صورت گيرد بزرگ ترين جفا نسبت به دين و انسانيت به شمار مي رود.»خاتمي همچنين به برگزاري مراسم سومين دوره جايزه اخلاق و ستايش در آيينه هنر و پژوهش در شب اشاره كرد و با يادآوري اينكه شب زمان خيزش جان هاي پاك است، مراسم ياد شده را از اين جهت نيز ممتاز دانست.
مراسم افطاري موزه ملي قرآن و ديدار خاتمي امسال به دليل همزماني با دوازدهمين جشن بزرگ سينماي ايران با يك روز تاخير شامگاه روز سه شنبه 27 شهريو ماه يعني در روز نيمه ماه مبارك رمضان برگزار شد. هر چند در مراسم امسال جاي بسياري از هنرمنداني كه هر سال به اين مراسم مي آمدند خالي بود اما باز هم به دعوت از سوي هنرمندان و اهالي فرهنگ و هنر پاسخ داده شد و چهره هاي آشنايي به اين افطاري آمده بودند. يكي از هنرمنداني كه هر ساله در اين برنامه شركت مي كرد و امسال جاي خالي او مشخص بود؛ دكتر قيصر امين پور شاعر فقيد بود. او كه سال گذشته در اين مراسم حضور داشت به خواهش خاتمي شعري از اشعار خود را قرائت كرد. در كنار اين افطاري از دو سال پيش مراسم اهداي جايزه اخلاق و نيايش در آينه هنر و پژوهش برگزار مي شود كه امسال نيز با برگزاري سومين دوره آن به جمعي از هنرمندان رشته هاي مختلف فعال در عرصه هنر ديني نشان و لوح سپاس با امضاي يك هنرمند شاخص هم رشته وي اهدا شد.
در رشته قرآن و ادعيه اسلامي امسال جايزه برتر اين جشنواره به آيت الله مكارم شيرازي و همكاران او در گردآوري مفاتيح نوين اهدا شد. حجت الاسلام علي شفيعي رئيس دفتر آيت الله مكارم در تهران اين جايزه را به نيابت از ايشان دريافت كرد. در بخش هنرهاي تجسمي نيز سيدمحمد حسيني موحد هنرمند خوشنويس و خطاط كتيبه هاي حرم امام رضا (ع) و امام حسين (ع)، باقر آقاميري نگارگر و طراح ضريح امام علي (ع) و امام حسين (ع) جوايز برتر را كسب كردند.
در حوزه هنرهاي نمايشي و سينمايي نيز حسين مسافر آستانه كارگردان نمايش هاي ديني و محمد علي باشه آهنگر كارگردان فيلم فرزند خاك برگزيدگان اين دوره از جايزه اخلاق و نيايش در آينه هنر و پژوهش بودند.
گروه پژوهشي كتاب آينه جمال به سرپرستي مليحه سادات موسوي، مهندس شهاب الدين ارفعي معمار و مرمت كار آثار تاريخي و ذاكر اهل بيت محمد علي اسلامي جوايز بعدي را در حوزه هنر دريافت كردند.
در بخش ادبيات نيز تنديس اخلاق و نيايش در آينه هنر و پژوهش به
سيد مهدي شجاعي و خانواده شادروان قيصر امين پور اهدا شد.
در نهايت جايزه پژوهش آثار قرآني و حديث به محمد محمدي ري شهري رئيس موسسه دارالحديث و نماينده مقام معظم رهبري در حج تعلق گرفت.
لوح برگزيدگان ادبيات را كه هرساله قيصر امين پور امضا مي كرد امسال با امضاي دكتر طاهره صفارزاده اهدا شد.
همراهان موزه ملي قرآن در مراسم جايزه اخلاق و ستايش در آينه هنر و پژوهش فرهنگستان هنر، موسسه حكمت و فلسفه، دانشگاه آزاد اسلامي؛موسسه بشري و سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران بودند.
در اين مراسم سالانه گروهي از اهالي فرهنگ و هنر، چهره هاي
سياسي- فرهنگي از جمله محمد محمدي ري شهري، حجت الاسلام قاضي عسكر، احمد نوريان رئيس سازمان فرهنگي-هنري شهرداري، مجيد سرسنگي به همراه مديران گروه هاي هنري سازمان فرهنگي-هنري شهرداري تهران، مجيد جوزاني مدير عامل خانه هنرمندان ايران، احمدرضا درويش، محمد علي باشه آهنگر، سهراب هادي، حسين مسافرآستانه، اصغر اميرنيا مديرعامل بنياد رودكي، محمدرضا كارگر مدير تالار وحدت، عليرضا رضا داد، محمد مهدي حيدريان، سيدمحمد بهشتي، احمد محيط طباطبايي، مرتضي كاظمي، جمشيد بايرامي و... حضور داشتند.
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران اسپورت]
[مشاهده در: www.iransport.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 447]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن