تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816955100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تذكر نماينده سمنان در جلسه ديروز مجلس شوراي اسلا مي سوال نمايندگان از احمدي نژاد را اعلا م وصول كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: تذكر نماينده سمنان در جلسه ديروز مجلس شوراي اسلا مي سوال نمايندگان از احمدي نژاد را اعلا م وصول كنيد
گروه سياست: سروش ارشاد- درحالي كه طراحان سوال از رئيس جمهور، معتقد بودندكه سوال از احمدي نژاد بايد توسط هيات رئيسه مجلس اعلا م وصول شود، اما اين امر صورت نگرفت و با تاكتيكي كه محمد رضا باهنر باز هم در راستاي حمايت از دولت اتخاذ كرد، فعلا اعلا م وصول سوال از رئيس جمهور به تعويق افتاد.
ماجرا از اين قرار است كه ديروز، طرح سوال از احمدي نژاد با 81 امضا به هيات رئيسه ارائه شد تا اعلا م وصول شود، اما به يك باره محمد رضا باهنر اعلا م كرد كه 20 نفر امضاي خود را پس گرفته اند. و بر اين اساس به دليل حد نصاب نداشتن امضاها،اين طرح نمي تواند اعلا م وصول شود.
اين در حالي است كه طراحان اصلي سوال از رئيس جمهور معتقدند كه فقط 3 نفر امضاهاي خود را پس گرفته اند. بر اين اساس علي مطهري اعلا م داشت كه دوباره امضاها را بررسي مي كنيم و پس از تعطيلا ت مجلس، دوباره طرح را به هيات رئيسه مي دهيم.
اعلا م وصول نشدن سوال از رئيس جمهور، اعتراض نمايندگان سوال كننده را در پي داشت. به طوري كه مطصفي كواكبيان در تذكري آيين نامه اي به هيات رئيسه، از رييس مجلس درباره علت عدم اعلام وصول سوال از رييس جمهور پرسيد كه لاريجاني پاسخ داد: تعداد امضاها از 72 عدد كمتر است و هر زمان كه تعداد 72 نفر بود، به ما تحويل دهيد تا بخوانيم.
پيش از پايان جلسه علني مجلس، مصطفي كواكبيان نماينده سمنان در تذكر آيين نامه اي خود با استناد به ماده 17 كه بر بي طرفي هيات رييسه تاكيد دارد، گفت:سوال از رييس جمهور با بيش از80 امضا نمايندگان را دارا است و جرياني و خطي هم نبود، بلكه در رابطه با معاون ايشان بود، اما چند روز است كه علي رغم تاكيد امضا كنندگان اعلام وصول نمي شود. وي افزود: بعضي دوستان مي گويند كه آقاي باهنر مانع اين كار هستند و بعضي ها امضاي خود را پس گرفتند، اگر واقعا افرادي امضاهاي خود را پس گرفته اند ما مي گوييم اشكالي ندارد، اعلام شود كه چه كساني پس گرفته اند.
وي با بيان اين كه بنده اولين كسي نبودم كه اين سوال از رييس جمهور را امضا كردم گفت: فرزند آقاي شهيد مطهري عامل اصلي بحث بوده و ما هم به احترام ايشان امضا كرديم بحث من اين است كه چرا اعلام وصول نمي شود.
لاريجاني نيز در پاسخ به كواكبيان اظهار داشت: اولا چند روز نيست كه تحويل شده، بلكه همين يك ساعت قبل بوده است و موضوع را مطرح كردند كه همزمان از روزسه شنبه تا روزچهارشنبه تعدادي از نمايندگان گفته اند كه مايل نيستيم اين سوال در شرايط فعلي انجام شود ماهم نمي توانيم نظر يك طرف را بگيريم.
وي گفت: درست است كه آقاي علي مطهري نسبتي هم با بنده دارند و احترام براي ايشان قائل هستم، اما در اين قضيه اگر آقايان روي حرف خود بايستند و نظرشان همين باشد قطعا ما هم ضوابط آيين نامه را رعايت مي كنيم و آن سوال را مي خوانيم، اين وظيفه و اختيار مجلس است و هيچ مشكلي هم ندارد، اما اگر برخي آقايان به هر دليل ملاحظه اي داشته باشند و تعداد 72 نفر كمتر شود، نمي توانيم بخوانيم.
وي اضافه كرد: شما برويد 72 نفر امضاي قطعي به ما بدهيد، ما همان ساعت مي خوانيم، بنابراين اشكالي در كارها وجود ندارد، آقاي باهنر هم هيچ اشكالي در كارشان نيست و ايشان مي خواست برخي افراد كه آمدند و گفتند ما قبول نداريم ونمي خواهيم اسم ما باشد آن اسامي را چك كنند.
وي در پايان گفت: بنابراين اگر افراد شما همان تعداد باشد ، روزي كه تحويل دهيد همان خوانده مي شود.

انتقاد از هيات رئيسه

علي مطهري كه استارت سوال از احمدي نژاد رازده است پس از جلسه علني به جمع خبرنگاران آمد و با انتقاد از عملكرد هيات رييسه در عدم اعلام وصول طرح سوال از رييس جمهور، گفت: از نظر ما فقط سه نفر امضاي خود را از طرح سوال از رييس جمهور پس گرفتند.
وي اضافه كرد: طبق آيين نامه هيات رييسه موظف بود پس از دريافت طرح سوال از رييس جمهور آن را اعلام وصول كند، اما هيات رييسه با فضاسازي هايي مانع از اعلام وصول اين طرح شد.
مطهري با اعتقاد به اين كه اگر كسي قصد پس گرفتن امضايش را داشت بايد پس از اعلام وصول طرح با مراجعه به هيات رييسه امضاي خود را پس بگيرد، گفت: كساني كه طرح سوال از رييس جمهور را امضا كرده بودند تعهد شفاهي داده بودند كه امضا هايشان را پس نگيرند، هم اكنون هم فقط سه نفر امضاهايشان را پس گرفتند.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس، با بيان اين كه طرح سوال از رييس جمهور 78 امضا دارد، خاطر نشان كرد: نمي دانم در پشت صحنه چه اتفاقي افتاد كه يك مرتبه اعلام كردند كه برخي امضاي خود را پس گرفتند. هنوز هم نسبت به اين مسئله مطمئن نيستم، چون اگر مي خواستند امضاهايشان را پس بگيرند بايد به ما مراجعه مي كردند كه امضاها را جمع آوري كرده بوديم.
مطهري طرح سوال از رييس جمهور با طرح انتزاع سازمان ميراث فرهنگي از رياست جمهوري را بي ارتباط دانست و گفت: بحث ما اين بود كه چرا رييس جمهور نسبت به سخنان مشايي واكنشي نشان نداد و علي رغم اعتراض نمايندگان و مراجع او همچنان به عنوان معاون رييس جمهور مشغول فعاليت است.
مطهري با بيان اين كه منتقد روش مديريتي دولت هستيم، افزود: قبل از جمع آوري براي طرح سوال از رييس جمهور با موافقان و امضاكنندگان آن اتمام حجت شده بود كه امضاهايشان را پس نگيرند. اين طرح 81 امضا داشت و هم اكنون با وجود 78 امضا همچنان تعداد امضاهاي آن بيش از حد نصاب است، اما آقاي باهنر ديروز در جلسه علني يك دفعه گفت كه 20 نفر امضاهايشان را پس گرفتند.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس، افزود: به همين دليل هيات رييسه به تشكيك افتاد و نتوانست در مورد اعلام وصول اين طرح به جمع بندي برسد. از اين رو طرح را موقتا پس گرفته ايم و پس از بررسي امضاها اگر واقعا كساني امضاهايشان را پس گرفته باشند، با جمع آوري مجدد امضاها اين طرح را بار ديگر ارايه خواهيم داد.

شادي دولت گرايان

اما دولت گرايان مجلس بسيار مسرور بودند كه سوال از رئيس جمهور اعلا م وصول نشده است.
به طوري كه پيش از پايان جلسه علني، حميد رسايي از نمايندگان حامي دولت سريع به جمع خبرنگاران آمد و طرح سوال از رييس جمهور را فعلا منتفي دانست.
حجت الاسلام حميد رسايي در جمع خبرنگاران پارلماني، با اعتقاد به اين كه موضوع سوال از رييس جمهور به مصلحت نيست، هرچند كه هنوز انتقاداتي به مشايي وارد است، گفت: 20 نماينده امضاهاي خودشان را براي سوال از رييس جمهور پس گرفتند. وي تصريح كرد: اين موضوع در حد و اندازه سوال از رييس جمهور نبود و طرح سوال از رييس جمهور فعلا منتفي است.
روح الله حسينيان نيز گفت: طرح سوال از رييس جمهور از اول هم به مصلحت كشور نبود.
نماينده تهران با بيان اين كه از اول هم موافق طرح سوال از رييس جمهور نبودم و اين كار را به مصلحت كشور نمي دانستم، در عين حال در خصوص پس گرفتن امضاهاي طرح سوال، گفت: تعدادي از نمايندگان امضاهاي خود را پس گرفتند و اين طرح سوال از حد نصاب افتاد.
حسينيان گفت: يك نفر يك حرف بي ربطي زد، اما مصلحت نبود كه ما در اين خصوص سوال كنيم.
وي گفت: اگر در خصوص مسائل با اهميت كشور و مسائل ملي موضوعي مطرح مي شد مجلس مي توانست از حق خود استفاده كند.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن