تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821043324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شخصيت پيامبر (ص) از ديدگاه قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: شخصيت پيامبر (ص) از ديدگاه قرآن
صفحات تاريخ گواهي مي دهد كه زندگاني و شخصيت رهبر عاليقدر اسلا م از آغاز كودكي تا روزي كه به پيامبري برگزيده شد و همچنين بعد از آن متضمن حوادثي شگفت انگيز است و آيات الهي نيز برجستگي شخصيت واخلا ق پيامبر اعظم (ص) را كاملا روشن مي سازد و نشان مي دهد حيات و شخصيت پيامبر گرامي اسلا م(ص) شايسته سرمشق و الگو براي تمام بشريت است. زيرا از ديدگاه قرآن پيامبر اعظم اسلا م:
1- مايه رحمت جهانيان است «و من الليل فتهجد به نافله لك عسي ان يبعثك ربك مقاما محمودا.
و قل رب ادخلني مدخل صدق و اخرجني مخرج صدق و اجعل لي من لدنك سلطنا نصيرا. (سوره اسرا» 79 و 80) وماارسلناك الا رحمه للعالمين.(سوره انبيا» آيه (107))
2- داراي مقام محمود (شفاعت كبري) مي باشد.
3- آخرين پيامبر الهي و رسول حق از جانب پروردگار است. كان محمد ابا احد من رجالكم و لكن رسول الله خاتم النبيين و كان الله بكل شي عليما.
4- اسوه حسنه و بهترين سرمشق و الگو براي انسانهاست.لقد كان لكم في رسول الله اسوه حسنه لمن كان يرجوالله و اليوم الا خرو ذكر الله كثيرا. (احزاب آيه 21)
5- او مظهر جود و بخشش است.
6- او مورد حمايت خداوند است زيرا اولي به مومنين است.
و ان يريدواخيانتك فقد خانوا الله من قبل فامكن منهم و الله عليم حكيم. (انفال آيه 71 و سوره توبه آيه 40)- النبي اولي بالمومنين (احزاب آيه6 )
7-او رقيق القلب و داراي اخلا ق حسنه درعين حال با صلا بت و محكم است. فبما رحمه من الله لنت لهم آل عمران آيه 159)
در بررسي و سير در زندگاني پيامبر اعظم (ص) و خصوصا از لا به لا ي آيات شريفه قرآن در مي يابيم كه شخصيت پيامبر اكرم (ص) داراي ابعاد گوناگوني است و هرچه در اين درياي بيكران فضل و معرفت بيشتر پيش مي رويم به عمق وجود ايشان آگاه تر مي شويم بنابراين ايشان بدون شك نمونه ترين و شايسته ترين افراد در خلقت بشريت ازآغاز تا انتها خواهند بود.
لذا ما اگر بخواهيم در زندگي فردي و اجتماعي بهترين راه و نزديكترين راه را به سعادت طي كنيم بايد از اين وجود بي نظير پيامبر بزرگ اسلا م كه خداوند تنها او را لا يق دريافت كلا م خود دانسته و قلب او را در شب هاي قدر محل نزول همه قرآن قرار داده تاسي جوئيم واز سنت و سيره ايشان پيروي نمائيم.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن