تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815514510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سازمان بهداشت جهاني ابزار جنگ بيولژيك آمريكا!


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سازمان بهداشت جهاني ابزار جنگ بيولژيك آمريكا!
نگراني اندونزي از همكاري ناخواسته با طرح هاي شيطاني آمريكا در جنگهاي بيولژيك حساسيت رسانه ها و افكار عمومي در اين كشور را برانگيخته و باعث توقف همكاري هاي تحقيقاتي با آمريكا و سازمان بهداشت جهاني شده است . خانم « سيتي فضيلت سوماري » وزير بهداشت اندونزي از سيستم ناعادلانه و روابط ظالمانه اي كه حاكم بر مناسبات جهاني در قلمرو بهداشتي است شديدا انتقاد مي كند و در سالهاي اخير مرتبا سازمان بهداشت جهاني و ساير نهادهاي بين المللي را مورد اعتراض و نقد خود قرار داده است كه عملا به ابزارهاي بي اراده در خدمت منافع مالي و سياسي قدرتهاي بزرگ و بويژه آمريكا تبديل شده اند. خشم وزير بهداشت اندونزي از اينست كه همكاري هاي تحقيقاتي اندونزي با اين سازمان در واقع خدمت توليد سلاح هاي بيولژيك آمريكا درآمده و كوچكترين اميدي به توليد واكسن هاي مقابله با بيماريهاي واگير و ارائه ارزان قيمت آن به كشورهاي فقير وجود ندارد.
موضوع حاد كنوني به « آنفلوانزاي پرندگان » مربوط مي شود كه اندونزي بيشترين قرباني را در اين مورد داده است . در مردادماه گذشته اعلام شد كه از 240 مورد مرگ ثبت شده بر اثر آنفلوانزاي پرندگان 112 مورد آن در اندونزي رخ داده است . پيش از اين اندونزي تمامي اطلاعات و گزارشات و نتايج تحقيقات و نمونه برداريهاي خود از قربانيان را در اختيار سازمان بهداشت جهاني قرار مي داد و حتي در مورد اطلاعات و سئوالات درخواستي اين سازمان هم با حساسيت فراواني همكاري مي كرد لكن در ميدان عمل دريافت كه تمامي اطلاعات مربوط بو سئوالات و نمونه برداريهاي درخواست شده عملا در اختيار لابراتورهاي جنگهاي بيولژيك آمريكا در پنتاگون قرار گرفته و در واقع قربانيان اندونزيائي توسط آمريكا به بخش قابل توجهي از تحقيقات آمريكا براي پيشبرد جنگهاي ميكروبي تبديل شده اند و مورد سو استفاده قرار گرفته اند. البته اين امر باعث توقف همكاريهاي اندونزي با سازمان بهداشت جهاني شد ولي افشاگريهاي اندونزي ابعاد بي اعتباري و خيانت سازمان بهداشت جهاني را نزد افكار عمومي جهان به نمايش گذاشت و نشان داد سازماني كه بايستي در خدمت اهداف انساني در سطح جهان باشد عملا در خدمت ماشين جنگي آمريكا قرار گرفته و در وقيحانه ترين صورت ممكن به ابزاري براي كمك به توليد سلاحهاي بيولژيك توسط آمريكا مبدل شده است .
مسئله اينست كه اندونزي در يك اقدام داوطلبانه نمونه هائي از ويروس آنفلوانزاي پرندگان را كه باعث مرگ 112 نفر در اين كشور شده بودند در اختيار سازمان بهداشت جهاني قرار داد تا در يك اقدام انسان دوستانه و علمي در اختيار لابراتورهاي توليد داروي معتبر جهان قرار گيرد. هدف انساني اندونزي اين بود كه با اين اقدام خود گام بزرگي در جهت مقابله با آنفلوانزاي پرندگان در سطح جهاني برداشته شود و مراكز تحقيقات پزشكي ـ داروئي جهان به نمونه هاي عيني از ويروسي كه باعث مرگ انسان ها شده دست يابند و با تحقيقات خود بر روي اين ويروسها راهكار مقابله با آنرا پيدا كنند.
متاسفانه اين اقدام انساني اندونزي بر اثر خيانت سازمان بهداشت جهاني در اختيار « پنتاگون » وزارت دفاع آمريكا قرار گرفت و سر از لابراتوارهاي جنگ بيولژيك آمريكا درآورد! البته اندونزي پس از آگاهي از اين روند خيانت آميز در آذرماه سال 1385 همكاري با سازمان بهداشت جهاني در اين مقوله را متوقف كرد ولي سئوال اينست كه چرا اين سازمان جهاني بايستي دست به چنين خيانت بزرگي بزند وعملا در خدمت طرح هاي توليدي سلاح هاي كشتارجمعي آمريكا قرار گيرد
نگراني ديگر اندونزي در اين است كه چرا همكاريهايش با سازمان بهداشت جهاني در مسير صحيحي هدايت نشده و زمينه هاي علمي و عملي براي توليد واكسن هاي موثر براي مقابله و ريشه كن ساختن ويروس آنفلوانزاي پرندگان را فراهم نكرده است
مواضع متين و منطقي اندونزي در اين زمينه مورد استقبال و حمايت جهاني قرار گرفته است . در واقع لبه تيز حملات وزير بهداشت اندونزي متوجه شبكه بهداشتي ناعادلانه و نو استعماري جهان است كه نوعي تبعيض نژادي و تبعيض بخاطر فقر و غنا را به تصوير مي كشد و مي پرسد كه چرا بايستي انسانها بخاطر رنگ پوست نژاد يا برخورداري از ثروت يا رنج بردن از فقر در استفاده از مواهب دنياي پزشكي و سلامتي در موقعيت متفاوتي قرار بگيرند
اگرچه اين مسائل در نوع خود از اهميت و حساسيت فراواني برخوردار است ولي وزير بهداشت اندونزي در جريان افشاگريهاي اخير خود پرده از روي راز بزرگي برمي دارد كه ابعاد خيانت آمريكا و سازمان بهداشت جهاني و نقش آنها در تكثير و توزيع عمدي ويروس هاي خطرناك عليه بشريت را كه در لابراتوارهاي جنگ بيولژيك آمريكا تهيه شده اند برملا مي كند.
خان « سوپاري » وزير بهداشت اندونزي از توطئه چيني ابرقدرتها و سواستفاده آنها از تحقيقات علمي در جهت آلوده كردن كشورهاي فقير به « ويروسهاي جديد » سخن به ميان مي آورد و مي گويد : ابرقدرتها و كشورهاي ثروتمند سرگرم توليد و تكثير ويروسهاي جديدي هستند و با ارسال آن به كشورهاي فقير از يك طرف اين كشورها را به « آزمايشگاه محصولات جديد ويروسي » تبديل كرده اند و از طرف ديگر در مراحل بعدي توليدات دارويي خود را رابراي مقابله با همان ويروسهايي كه خود منتشر كرده اند به كشورهاي فقير مي فروشند.
آنچه وزير بهداشت اندونزي بطور رسمي به آن اشاره مي كند همان فرآيندي است كه لابراتوارهاي جنگ بيولژيك آمريكا در مورد « ويروس ايدز » و عامل بيماري « سارس » نيز انجام دادند و دنيا را به آن آلوده ساختند مطابق نظريه هاي موجود « ويروس ايدز » جزو محصولات لابراتوارهاي جنگ ميكروبي آمريكا است كه بطور عمدي در گوشه و كنار جهان و مشخصا در آفريقا منتشر شد و سپس « جهانگير » شد.
در مورد عامل بيماري « سارس » نيز آمريكا با انتشار آن در چين سعي كرد توان عملياتي چين در قلمرو مقابله با جنگهاي بيولژيك را « تست » كند و در عين حال به اقتصاد پوياي چين با اختلال در روند سفرهاي تجاري ـ توريستي لطمه هاي جبران ناپذيري را وارد كند. البته چين در اولين فرصت ممكن توانست انتشار عامل بيماري « سارس » را مهار كند و با آن مقابله نمايد ولي آمريكا با اقدام مشابه در مورد كشورهاي فقير آنچنان فجايعي را به بار مي آورد كه مرگ 112 قرباني اندونزيائي فقط يك نمونه از آن محسوب مي شود.
خشم و فرياد و اعتراض وزير بهداشت اندونزي هم دقيقا از همين زاويه است كه معني و مفهوم واقعي خود را پيدا مي كند. او مي گويد : وجود اين توطئه و همكاري و هماهنگي بين ابرقدرتها و سازمانهاي جهاني در مورد انتشار بيماريها و همكاري در يك « جنگ بيولژيك » يك تئوري نيست فقط حرف نيست بلكه آن چيزي است كه من آنرا تجربه كرده ام و به وجود اين توطئه هاي كثيف يقين دارم .
طبعا اگر روزي اسرار پشت پرده در اين مقولات در آمريكا و سازمانهاي جهاني برملا شود بهتر مي توان قضاوت كرد كه آمريكا با سواستفاده از اهرم هاي جهاني و بهره گيري از اعتبار نسبي سازمانهاي جهاني چه خيانت بزرگي در حق بشريت كرده و سازمانهاي جهاني در اين مقوله را تا چه اندازه بي اعتبار و منفور ساخته است نفرتي كه در سطر سطر كتاب وزير بهداشت اندونزي موج مي زند و ديگر يك تئوري نيست . چرا كه وي تصريح مي كند كه آنرا در ميدان عمل تجربه كرده و در اين مورد به يقين رسيده است .
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن