تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820460513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشنامه روزه و ماه رمضان بر روي پايگاه اينترنتي حوزه نت قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دانشنامه "روزه و ماه رمضان" بر روي پايگاه اينترنتي حوزه نت قرار گرفت
دانشنامه "روزه وماه رمضان" به همت محققان مركزتحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي بر روي پايگاه اينترنتي "حوزه نت " قرار گرفت .


مدير بخش دانشنامه پايگاه حوزه نت روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، هدف از توليد اين نرم افزار را ارايه اطلاعات مربوط به ماه مبارك رمضان و در اختيار گذاشتن اين اطلاعات به عموم مردم عنوان كرد.
سيدعلي طباطبايي افزود:اين دانشنامه با 418مطلب شامل مقاله ، گزيده كتاب ، پرسش و پاسخ ، چكيده پايان نامه در قالب 17 نمايه اصلي و 17 نمايه فرعي جهت استفاده محققان وپژوهشگران علوم ديني بر روي اين پايگاه حوزوي قرار دارد.
وي ادامه داد: چيستي روزه، پيشينه ي تاريخي روزه در اديان وملل ، روزه ورمضان در قرآن وروايت، روزه وسيره ي معصومان (ع)، ماه مبارك رمضان،اقسام روزه ، رويت هلال و شروع و پايان روزه داري ، از جمله نمايه هاي اصلي اين دانشنامه مي باشد.
طباطبايي احكام روزه ، اعتكاف و احكام آن را از ديگر نمايه هاي اصلي دانشنامه روزه وماه رمضان دانست و اظهارداشت : آداب روزه ، فلسفه ، آثار وفوايد آن ، عيد فطر عيد روزه داران و روزه در آيينه پرسش و پاسخ از جمله ديگر نمايه هاي اصلي مي باشد.
مدير بخش دانشنامه پايگاه حوزه در ادامه به معرفي برخي از نمايه هاي فرعي پرداخت وگفت : معناي روزه ، روزه فتح قله تقوا، روزه روزگار پيوستن به اصل خويش ، روزه و رياضت ، رابطه روزه با سالم سازي نيت از جلمه نمايه هاي فرعي اين دانشنامه است .
لازم به ذكراست علاقمندان مي توانند جهت استفاده ازاين دانشنامه كه با تلاش سه ماهه محققان مركز تحقيقات توليد شده است، به آدرس net .
hawzah.
www بخش دانشنامه پايگاه حوزه ، احكام و عبادات ، روزه و ماه رمضان مراجعه كنند.
ك/3 7405/536 شماره 810 ساعت 18:38 تمام
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن