تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816427815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشرفت فاز يك پروژه قطار سريع السير مشهد - تهران 30 درصد اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پيشرفت فاز يك پروژه قطار سريع السير مشهد - تهران 30 درصد اعلام شد
مدير پروژه قطار سريع السير مشهد - تهران پيشرفت عمليات اجرايي فاز يك اين پروژه را بيش از 30 درصد برآورد كرد.


حسين علي بهروزي فر روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت:پروژه قطار سريع السير مشهد - تهران در سال 1384 در هفت فاز تعريف شده بود كه تاكنون كل فاز صفر آن نيز انجام شده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، وي افزود:فاز يك كه شامل دو بخش مطالعات و تهيه اسناد براي سرمايه گذار و فاز مطالعاتي خود پروژه است،از نظر سهمي، حجمي و ارزش مالي هشت دهم كل پروژه را شامل مي شود.
وي گفت:اين پروژه با مشاركت و سرمايه گذاري بخش خصوصي ايران و يك شركت آلماني اجرا مي شود و مدت زمان نهايي اجرا آن هم در صورت تخصيص به موقع اعتبارات و به وجود نيامدن مشكل در روند اجرا، پنج سال پيش بيني شده است.
او ميزان اعتبار مورد نياز براي اجراي اين پروژه را 5/11 ميليون يورو ذكر كرد و افزود:ازاين ميزان پنج ميليون يورو از طرف دولت و يا استانداري خراسان رضوي و پنج ميليون يورو توسط سرمايه گذار بخش خصوصي بايد تامين شود.
وي اعلام كرد: 5/1 ميليون يورو ديگر نيز كه تاكنون براي اجراي فاز صفر هزينه شده،به صورت مساوي از سوي دو طرف تامين شده بود.
بهروزي فر با اظهار اين كه كارفرما و بخش خصوصي تاكنون هفت ميليارد و 500 ميليون ريال براي اجراي اين طرح هزينه كردند،گفت:سيستم فني انتخاب شده براي اجراي قطار سريع السير مشهد - تهران از كامل ترين و مجهزترين سيستم ريلي جهان است.
وي افزود:براي اجراي اين پروژه مقايسه هاي تكنولوژيكي به لحاظ فني و اقتصادي از سيستم هاي مجهز و پيشرفته جهان مانند "آي سي اي" آلمان، "شين سن" و "لينر مگنت" ژاپن و "ت ژ و" فرانسه و همچنين سيستم مگلو صورت گرفت .
بهروزي فر گفت:در نهايت سيستم مگلو كه سيستمي ارجح و داراي توجيه پذيري فني، اقتصادي و كاربردي بين سيستم هاي ريلي دنيا است، انتخاب شد.
او سيستم مگلو را تنها با سيستم لينر ژاپن قابل مقايسه دانست و افزود: تفاوت اين دو سيستم تنها در شيوه ريل بندي آنها است به اين صورت كه در سيستم مگلو ريل ها T شكل بسته مي شوند ولي در سيستم لينر اپن ريل ها U شكل هستند.
وي افزود:باتوجه به اين كه ايجاد حوزه مغناطيسي 25 سانتي متري در منطقه نصب از معايب سيستم لينر ژاپن بوده و براي سلامتي مردم مضر است به همين دليل ما سيستم مگلو را ترجيح داديم.
بهروزي فر گفت:موتور سيستم مگلو به صورت استاتور طراحي شد كه مغناطيس را با سفره باز از روي هم عبور مي دهد و اين سيستم به گونه اي است كه با جريان القايي رايانه نيز مي توان در سرعت مغناطيس آن تغيير داد و يا دخل و تصرف كرد.
وي افزود:حوزه مغناطيسي سيستم مگلو كمتر از يك تلويزيون رنگي است و به لحاظ مصرف انرژي كم مصرف ترين سيستم هاي ريلي دنياست به دليل آنكه تنها در لحظه اي كه واگن روي ريل قرار بگيرد، انرژي مصرف مي كند.
او ادامه داد: قطار سريع السير مشهد - تهران بعد از بهره برداري توانايي حمل و نقل يكهزار و 172 نفر مسافر را با 10 واگن كشنده در مدت دو ساعت در مسير تهران به مشهد و يا بر عكس دارد.
ك/3 7490/1654/589/659 شماره 731 ساعت 17:15 تمام
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن