تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806951211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشدار فرمانده جديد نيروهاي آمريكا در عراق نسبت به بازگشت ناآرامي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: هشدار فرمانده جديد نيروهاي آمريكا در عراق نسبت به بازگشت ناآرامي‌ها


سرويس خارجي - خبرگزاري‌ها:‌ شبكه خبري بي‌بي‌سي گزارش داد، ژنرال ريموند اوديرنو، فرمانده جديد نيروهاي آمريكايي در عراق مي‌گويد كه دست‌آوردهاي امنيتي اخير در عراق شكننده بوده و بازگشت ناآرامي‌ها امكان‌پذير است.

به گزارش رسيده، بي‌بي‌سي افزود: وي در مراسمي در حومه بغداد كه براي تحويل گرفتن كار از ژنرال پترائوس برگزار شده بود، صحبت مي‌كرد.

براساس اين گزارش، ژنرال پترائوس نقش مهمي در كاهش ناآرامي‌ها و برقراري‌ امنيت در عراق داشته است.

ژنرال پترائوس پيش از ترك عراق در مصاحبه‌اي با بي‌بي‌سي هشدار داد كه دست‌آوردهاي امنيتي اخير آمريكا در عراق غيرقابل برگشت نيست و آمريكا همچنان با يك مبارزه طولاني در اين كشور مواجه است.

به گفته وي، بزرگترين چالش فراروي ژنرال اوديرنو، پيدا كردن راهي براي ممانعت از افزايش خشونت در عراق همزمان با اجراي روند خروج تدريجي نظاميان آمريكايي از اين كشور است.

ژنرال پترائوس كه ارتقاء مقام يافته، اكنون فرماندهي نيروهاي آمريكايي در سراسر خاورميانه، افغانستان و شاخ آفريقا را برعهده مي‌گيرد.

ديدار با بوش‌

فرمانده سابق نيروهاي آمريكايي در عراق قرار است فردا چهارشنبه براي گفتگو درباره مسائل مطرح منطقه‌اي با رئيس جمهوري آمريكا ديدار كند.‌

به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، گوردون جاندرو، سخنگوي كاخ سفيد در جمع خبرنگاران گفت: ديويد پترايوس فرمانده جديد نيروهاي آمريكا در خاورميانه فردا با جرج بوش ديدار خواهد كرد.‌

اظهارات مالكي‌

نوري مالكي، نخست‌وزير عراق در ديدار رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا در بغداد گفت كه جزئيات توافقنامه امنيتي عراق - آمريكا به طور كامل در پارلمان بررسي مي‌شود و دولت و حكومت عراق نيز تابع آن خواهد بود.

به گزارش رسيده، نخست‌وزير عراق در اين ديدار به مايكل مولن گفت كه تمام جزئيات توافقنامه پس از بررسي در شوراي سياسي امنيت ملي عراق به پارلمان تحويل خواهد شد.

وي همچنين آخرين دستاوردهاي ارتش، نيروهاي امنيتي و دولت عراق را در برقراري حاكميت قانون در عراق به فرمانده ارشد آمريكايي يادآوري كرد.

وي گفت كه نيروهاي عراقي، شامل ارتش، پليس و نيروهاي امنيتي در بهبود اوضاع امنيتي موفقيت‌هاي بزرگي كسب كرده‌اند و نيروهاي عراقي اكنون از اعتماد به نفس بالايي در مقابله با تروريست‌ها در كشور برخوردارند.

تظاهرات در نجف‌

صدها تن از هواداران جناح صدر در اعتراض به ديدار رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا از عراق در شهر نجف اشرف تظاهرات كردند.

به گزارش رسيده، اين تظاهرات از مسجد جامع‌الزهراء به سوي ميدان انقلاب بيستم برگزار شد. شركت‌كنندگان در اين راهپيمايي با سر دادن شعارهايي، سفر رابرت گيتس به عراق را محكوم و اين اقدام را نقض حاكميت عراق و تلاش براي ديكته كردن خواسته‌هاي آمريكا بر عراق در توافقنامه امنيتي بين دو كشور توصيف كردند.

شيخ ، سخنگوي دفتر صدر در نجف اشرف نيز گفت، عراقي‌ها براي محكوم كردن ديدار رابرت گيتس از عراق در شهرهاي نجف و بغداد تظاهرات كردند. وي افزود: ما اين سفر را مداخله در امور داخلي عراق و تلاشي از طرف دولت آمريكا براي تحميل توافقنامه امنيتي بر دولت عراق مي‌دانيم.

احتمال تصويب‌

رئيس كميته حقوقي پارلمان عراق گفت كه امروز قانون شوراهاي استاني تصويب خواهد شد.

به گزارش رسيده از بغداد، خبرگزاري ايبا عراق به نقل از نوشت، كميته حقوقي پارلمان پيشنهادهاي جديد سازمان ملل را كه روز گذشته به طور رسمي به رياست پارلمان تقديم شد، بررسي خواهد كرد و پس از مطالعه آن را براي تأييد نهايي به محمود مشهداني رئيس پارلمان تحويل مي‌دهد.‌

اعرجي پيش‌بيني كرد، اگر مشهداني به پيشنهادهاي سازمان ملل و كميته حقوقي اعتراضي نداشته باشد، قانون انتخابات استان‌هاي عراق امروز در پارلمان تصويب مي‌شود. نماينده سازمان ملل، روز گذشته آخرين متن پيشنهادي سازمان ملل را براي حل مشكل انتخابات در كركوك به مشهداني تقديم كرد.

در متن جديد پيشنهادهاي سازمان ملل، بر تعويق انتخابات شوراهاي استاني در كركوك و تشكيل كميته پارلماني ويژه با هدف بررسي موضوع تعداد ساكنان واقعي اين استان اعم از كردها، تركمن‌ها، اعراب و اقليت‌هاي ديني تأكيد شده است. ‌

تلفات جديد

در جريان يك بمب‌گذاري در مسير نيروهاي گشت پليس عراق در خانقين در استان دياله، دست‌كم چهار پليس عراقي كشته شدند.

به گزارش رسيده، منابع پليس عراق محل وقوع حادثه را جاده به از توابع خانقين اعلام كرده‌اند.

در اين انفجار همچنين سه تن ديگر از نيروهاي گشت پليس عراق نيز زخمي شدند. از سوي ديگر، بر اثر انفجار يك بمب در شمال شرق بغداد، دو نفر كشته و سه نفر زخمي شدند.

به گزارش رسيده، اين بمب در مسير گشتي‌هاي پليس عراق در منطقه در شمال شرق بغداد منفجر شد. قربانيان اين اقدام تروريستي همگي از نيروهاي گشت پليس بغداد هستند.

ديدار دوجانبه‌

نخست وزير عراق و وزير دفاع آمريكا در بغداد به بررسي آخرين تحولات امنيتي در عراق پرداختند. ‌به گزارش خبرگزاري اصوات العراق، نوري مالكي، نخست‌وزير عراق، در بغداد با رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا ديدار كرد. ‌مالكي تصريح كرد؛ عراق به لطف موفقيت‌هايي كه نيروهاي امنيتي عراق در گسترش نظم و امنيت به دست آورده‌اند امروز شاهد ثبات امنيتي است و بسياري از آوارگان عراقي به منازلشان بازگشته‌اند و اقتصاد عراق شاهد شكوفايي است.گيتس نيز خاطرنشان كرد؛ شاهد تحول گسترده‌اي در اوضاع امنيتي عراق هستيم و اين تحول در پي همكاري ميان نيروهاي عراقي و آمريكايي حاصل شده كه خواهان برقراري ثبات و طرد تروريست‌ها از كشور هستند. ‌از سوي ديگر، مالكي در سخنراني‌اش در ميان فرماندهان عمليات بغداد عنوان داشت: كساني كه در كنار دولت به مبارزه با تروريست‌ها و ناقضان قانون مي‌پردازند بايد مورد تقدير و تشكر قرار گيرند. ‌




 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن