تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806939366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مشت مرورگر اينترنت


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: يك مشت مرورگر اينترنت


اولين شاخص در بين اين ده مرورگر قيمت است تمامي آنها بصورت رايگان ارائه مي‌شوند. دومين مسئله مهم در بين مرورگرها از نظر سايت Top Ten Review عواملي چون امكانات مرورگر، سهولت در استفاده، امنيت مرورگر، سرعت و سازگاري با نسخه‌هاي مختلف سيستم‌عامل‌ها، پشتيباني و راهنمايي آنها است.

يك مشت مرورگر اينترنت
حميد خان‌زاده- حيات‌نو
هنوز هم مايكروسافت حرف اول را در بازار مرورگر وب مي‌زند با وجود رقباي سرسختي كه اينترنت اكسپلورر مايكروسافت دارد نزديك به 70 درصد از سهم بازار متعلق به مايكروسافت است. در سال‌هاي اخير شاهد رقابت بين مرورگرها بوده‌ايد، فايرفاكس، Opera، Netscape ، Maxton و ... همگي سعي بر كنار زدن اينترنت اكسپلورر مايكروسافت را داشتند. هر كدام از مرورگرها هدف اصلي خود را مايكروسافت قراردادند و او را به مبارزه طلبيدند اما در واقع هيچ جنگي در جريان نيست هيچ رقابتي در كار نيست، با كمي دقت خواهيد ديد كه همه مرورگرها شبيه يكديگر شده‌اند.

با توجه به اينكه چندين سال است كه ديگر براي نصب مرورگر اينترنت نبايد پولي پرداخت شود (براي مردم ايران از اول هم رايگان بود) و مرورگر اينترنت محصولي نيست كه براي توليدكنندگان سودآور باشد لذا توليدكنندگان با كپي‌رداري از همديگر روي يكديگر را كم كرده‌ند. اگر تاكنون تجربه نصب بيش از يك مرورگر را نداشته‌ايد، حتما آن را را تجربه كنيد. از نصب يك مروگر جديد كمي دلهره به وجودتان رخنه مي‌كند؟ ترس به خود راه ندهيد. با توجه به اين مقاله مرورگر خود را انتخاب كنيد. پس از نصب مرورگر جديد در نگاه اول كمي هيجان زده خواهيد شد، اين هيجان به دليل تغيير شكل در مرورگريست كه قبلا به آن عادت كرده‌ايد.

در مقابل شما يك نرم‌افزار است كه بر روي ويندوز شما نصب شده و اين شما هستيد كه با او بازي خواهيد كرد. تغيير شكل ظاهر در واقع چاشني آبگوشت شركت‌هاي سازنده نرم‌افزار است. پس از مدتي استفاده از آن خواهيد ديد IE8 همان فايرفاكس 3 است يا Maxton همان هما IE است و ... در واقع شكل ظاهر آنها باهم متفاوت است و از نظر كارآيي هريك چيزي از ديگري كم ندارد. معمولا تكنيكي در فايرفاكس نيست كه در IE يافت نشود، اگر امروز يافت نشد فردا حتما يافت مي‌شود. پس مسئله رقابت براي چيست؟ چه كسي رقسب كيست؟ تكنولوژي رقابت مي‌كند يا برند؟ جواب اين سوالات را تا پايان اين مقاله خواهيد دانست.

چند مسئله وجود دارد كه مرورگرها را از يكديگر متمايز مي‌كند: امنيت، كمترين مدت زمان بارگذاري صفحات، پشتيباني، سازگاري با سيستم‌عامل‌هاي موجود، امكانات و در نهايت قيمت آنهاست. سايت Top Ten Review ده مرورگر را از چند جنبه مختلف مقايسه كرده است كه توجه شما را به آن جلب مي‌كنم. ده مرورگر برتر به ترتيب محبوبيت از چپ به راست:

اولين شاخص در بين اين ده مرورگر قيمت است تمامي آنها بصورت رايگان ارائه مي‌شوند. دومين مسئله مهم در بين مرورگرها از نظر سايت Top Ten Review عواملي چون امكانات مرورگر، سهولت در استفاده، امنيت مرورگر، سرعت و سازگاري با نسخه‌هاي مختلف سيستم‌عامل‌ها، پشتيباني و راهنمايي آنها است. در يك نگاه به جدول زير مي‌توان دريافت كه فايرفاكس در اين عوامل در رتبه بالاتري از رقباي خود قرار دارد

بالا بودن سرعت بارگذاري صفحات وب يكي از عوامل رضايتمندي كاربران مرورگرهاي اينترنت است هر چه سرعت باز شدن اوليه نرم‌افزار بالا باشد و بارگذاري صفحات در كوتاه‌ترين مدت زمان انجام شود رضايت كاربران نسبت به مروگر بيشتر خواهد.

در رتبه ‌بندي امكانات سنجي مرورگرها رتبه اول متعلق به فايرفاكس است امكاناتي چون باز شدن صفحات در برگه جديد بجاي صفحه جديد، سازگاري با موتورهاي جست‌وجو و امكان اضافه كردن موتورهاي جست‌وجوگر جديد به مرورگر، Toolbar هوشمند (مرورگر فايرفاكس يكي از هوشمندانه‌ترين Toolbarها را دارد به نحوي كه شما با تايپ قسمتي از عنوان صفحه مرور شده نيز مي‌توانيد آدرس سايت مورد نظر را نيز به دست بياوريد. شما كافيست قسمتي از آدرس سايت موردنظر را تايپ كنيد (فرقي نمي‌كند ابتدا، انتها يا اواسط آدرس سايت را تايپ كنيد)، امكان خبرخوان، بروزرساني خودكار، بزرگنمايي صفحات، مديريت كلمات رمز و ... .

در ميان يك مشت مرورگر اينترنت بهترين گزينه كه مورد بحث كاربران حرفه‌اي است مسئله امنيت است بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه مايكروسافت و گوگل پاي خود را از گليمشان درازتر كرده‌اند و از فايرفاكس پيشي گرفته‌اند و امتياز بهتري را به دست آورده‌اند. اما در ميان 10 مرورگر برتر مرورگري به چشم مي‌خورد به نام Google Chrome، رتبه دوم را دارد محصول شركت Google است و گوگل به قدري به مرورگر خود اطمينان دارد كه در ابتداي راه آن را با فايرفاكس و اينترنت اكسپلورر مقايسه مي‌كند. اما همين موضوع باعث اعتراض قديمي‌ها شده، مرورگر جديد گوگل نه تنها از نظر تكنولوژي و امكانات با ديگر مرورگرها تشابهاتي دارد بلكه از نظر لوگوي نرم‌افزار نيز با ديگر محصولات شركت‌هاي برنامه‌نويسي معروف نيز تشابهاتي دارد.

سايت Technologizer در يك مقايسه گفته است لوگوي گوگل كروم شباهت مبهمي به لوگوي ويستا دارد. اين سايت عقيده دارد كه اين دو لوگو هر دو مدور و درخشان هستند و از رنگ‌هاي مشابهي بهره برده‌اند. اما مشهودترين شباهت را سايت CNet به آن پرداخته است. شباهت كروم با شكل و فرم لوگوي بازي الكترونيك سيمون بسيار است. رنگ‌هاي بكاربرده شده دقيقاً همانند هستند، فقط لوگوي كروم دايره را به سه بخش رنگي تقسيم كرده و رنگ آبي را هم به بخش مركزي منتقل كرده است. سايت‌هاي ديگري چون Digital Daily و Zedomax به اين موضوع پرداخته‌اند.

Russell Heimlich در وبلاگش به شباهت لوگوي كروم با لوگوي ويندوز مدياپلير اشاره كرده است. اما گوگل پاسخ قاطعي كه مورد پذيرش همگان باشد در رابطه با اين تشابهات ارائه نكرده است و از طرفي پس از عرضه نسخه آزمايشي آن دو نقطه ضعف امنيتي جدي در آن شناسايي و اعلام شده است. پس به دوستان توصيه نمي‌شود كه از مرورگر كروم به عنوان مرورگر اصلي اينترنت خود استفاده كنند.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 329]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن