تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821106851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بزرگداشت شهريار /شهريار شعر را به زبان معيار نزديك كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بزرگداشت شهريار /شهريار شعر را به زبان معيار نزديك كرد
به مناسبت روز شعر و ادب فارسي و بزرگداشت استاد سيد محمدحسين شهريار شب شعري با عنوان "نجواي رمضان" با حضور شاعراني از جمله عرفان نظر آهاري، سعيد بيابانكي، اسماعيل اميني، تعدادي از شاعران جوان و نيز علاقمندان به شعر و ادب در محل كتابخانه استاد سيد جعفر شهيدي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ابتداي اين مراسم اسماعيل اميني شاعر با اشاره به ويژگي شعري استاد شهريار گفت : در ميان مجموعه كارهاي بزرگي كه شهريار انجام داده است،غزلي است به زبان تركي كه اگر بگوييم به اندازه كاري كه نيما در شعر فارسي كرده بزرگ و تاثيرگذار است سخني به گزاف نگفته ايم. تاثيرگذاري اين غزل چنان است كه بيش از 1000 نظيره براي آن سروده شده است و در واقع نخستين غزل تركي است كه در بحر عروض اينگونه موفق بوده است.

وي سپس علاوه بر خواندن اين غزل مطول، تعدادي از سروده هاي جديد خود را خواند.

سعيد بيابانكي شاعر و طنزپرداز نيز در اين مراسم گفت: شهريار را از زماني كه شعر نمي گفتم مي شناختم و دوستش مي داشتم و الان نيز بيشتر غزلهاي او را حفظ هستم.

وي افزود : شهريار شعر را به زبان معيار نزديك كرد و به ويژه غزلي كه در آن زمان از زبان معيار دور شده بود به مفاهيم موجود در كوچه و بازار نزديك كرد. او همچنين بسياري از ضرب المثلها را در شعر جاري كرد.

بيابانكي نيز در ادامه دو اثر طنز و دو سروده جديد خود را خواند.

در اين مراسم عرفان نظرآهاري شاعر نيز تعدادي از شعرهاي جديد خود را به همراه نثري متناسب با ماه مبارك رمضان خواند.

در مراسم بزرگداشت استاد شهريار همچنين تعدادي از شاعران جوان به شعرخواني پرداختند.

در پايان اين مراسم با اهداي لوحهاي سپاس و جوايزي از سارا جلوداريان، مهدي معارف و حامد خداورديان (در رشته شعر كلاسيك) و سيده سميه حسيني، سيده زهرا صادقي و علي اسدالهي (در رشته شعر نو) تقدير شد.

مراسم بزرگداشت استاد سيدمحمد حسين شهريار كه به مناسبت روز شعر و ادب فارسي و با عنوان شب شعر "نجواي رمضان" در كتابخانه استاد سيد جعفر شهيدي برگزار مي شد با ضيافت افطاري به پايان رسيد.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن