تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813078668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در جلسه ستاد پيگيري مصوبه طرح جامع كاهش آلودگي هواي اراك تشكيل عنوان شد: نيمي از آلودگي هوا متعلق به حمل و نقل است گره‌هاي ترافيكي شهر اراك شناسايي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در جلسه ستاد پيگيري مصوبه طرح جامع كاهش آلودگي هواي اراك تشكيل عنوان شد: نيمي از آلودگي هوا متعلق به حمل و نقل است گره‌هاي ترافيكي شهر اراك شناسايي مي‌شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - اراك
سرويس: شهرستان‌ها

جلسه ستاد پيگيري مصوبه طرح جامع كاهش آلودگي هواي اراك به رياست استاندار مركزي تشكيل شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه مركزي، علي اكبر شعباني فرد، استاندار مركزي در اين مراسم با تاكيد بر كاهش ترافيك شهر اراك اظهار كرد: بايد گره‌هاي ترافيكي شهر اراك شناسايي شده و بر روي آنها كار كارشناسي انجام شود، گروه‌هاي مختلف بايد در مورد ترافيك حاشيه شهر اراك بررسي‌هاي لازم را به عمل آورده و در يك برنامه 3 تا 5 ساله اين مشكل بر طرف شود.

وي افزود: براساس گزارشي كه از آلودگي هوا داريم، 51 درصد از آلودگي‌ها متعلق به حمل و نقل است و تنها 28 درصد به صنايع مربوط مي شود؛ به همين دليل براي كاهش آلودگي هواي اراك، بايد حمل و نقل و طرح ترافيك در اولويت قرار داده شود تا اين شهر از وضعيت فعلي خارج شود.

وي با اشاره به طرح ايجاد شهر بزرگ اراك تصريح كرد: تا جايي كه اطلاع دارم، ريه شهرستان اراك شهر كرهرود است؛ در همين راستا به دنبال الحاق شهرهاي كرهرود و سنجان به شهر اراك هستيم و پس از ماه مبارك رمضان كارشناسان تقسيمات كشوري به استان سفر مي كنند تا در مورد اين طرح تحقيقات لازم را انجام دهند. تلاش ما هم اين است كه تا پايان سال اين كار انجام شود.

استاندار مركزي در مورد طرح آندسازي مجتمع آلومينيوم اراك گفت: اين طرح بايد در خارج از شهر اراك انجام شود؛ حتما بايد براي راه اندازي اين طرح تمام جوانب از جمله، مكان سنجي مناسب در نظر گرفته شود تا در آينده باز هم مشكلات كنوني بوجود نيايد.

به گزارش ايسنا، هوشنگ بازوند،‌ معاون عمراني استاندار مركزي هم در ابتداي اين جلسه با ارائه گزارشي در خصوص طرح جامع كاهش آلودگي هواي اراك اظهار كرد: طرح كاهش آلودگي هواي شهر اراك در هيات دولت به تصويب رسيد كه انصافا يك طرح بزرگ براي استان بود.

بازوند افزود: سال‌ها بود كه در برنامه‌هاي دوم تا چهارم توسعه، شهر اراك به عنوان يك شهر آلوده در سطح كشور معرفي مي‌شد اما به علت مشكلات مختلف از جمله داشتن جمعيت زير يك ميليون نفر، اعتباري براي كاهش آلودگي اين شهر تعلق نمي گرفت كه خوشبختانه با تصويب اين طرح، مشكل آلودگي هواي اراك برطرف خواهد شد.

وي ادامه داد: اميدواريم در سال 88 رديف بودجه اي بين 15 تا 25 ميليارد تومان براي اين طرح اختصاص يابد تا كارها طبق برنامه ريزي انجام شود.

بازوند تصريح كرد: 150 ميليارد تومان اعتبار تسهيلاتي اين طرح است كه از آن جمله مي‌توان به اختصاص مبلغي براي كاهش آلودگي مجتمع آلومينيوم اشاره كرد؛ البته اين بودجه وضعيت نامشخصي دارد و بايد معلوم شود كه بانك ها چگونه اين اعتبار را به طرح اختصاص خواهند داد.

محمد رضا امامي، معاون برنامه‌ريزي استانداري مركزي و رييس كارگروه صنعت گفت: در جهت تسريع طرح كاهش آلودگي هواي اراك، از سال گذشته كارگروه صنعت با حضور نمايندگان دستگاه هاي مختلف استان تشكيل و كارهاي كارشناسي اين طرح انجام شد.

به گزارش ايسنا، امامي با اشاره به محورهاي مطرح شده در كارگروه صنعت استان، افزود: در راستاي كاهش آلودگي هواي شهر اراك، بررسي‌هايي در مورد كوره‌هاي آجرپزي صورت گرفت و در نهايت، انتهاي شهرك ايبك آباد به عنوان شهرك سفال اراك معرفي شد.

وي ادامه داد: در مورد سوخت كوره‌هايي كه آلودگي بالايي دارند و بدون مجوز هم كار مي كنند، تصميم گرفتيم سوخت اين كوره‌ها قطع شود تا از آلودگي بيشتر هواي اراك جلوگيري شود.

امامي با اشاره به طرح آند سازي مجتمع آلومينيوم اراك تصريح كرد: آخرين نتايجي كه در مورد اين طرح به آن رسيديم، بحث زمين‌هاي كشاورزي بود كه قرار شد از طريق ارتباط بين جهاد كشاورزي و مسوولان مجتمع آلومينيوم، اين طرح پيش برود.

وي افزود: مشكل ديگري كه در كارگروه صنعت مورد بررسي قرار گرفت، ماده 5 بود كه در آن آمده است، "در شعاع 30 كيلومتري مركز شهر توسعه و ايجاد صنايع ممنوع است"، هم اكنون 846 واحد صنعتي بهره برداري شده و 707 واحد صنعتي در حال ساخت در محدوده ماده 5 قرار دارند و از اين تعداد 32 واحد در شهرك ها و نواحي شهر فعاليت مي كنند كه اگر ماده 10 هم مورد توجه قرار گيرد، آثار منفي در توسعه صنايع خواهد داشت.

معاون برنامه‌ريزي استانداري مركزي افزود: پيشنهاد ما اين است كه توسعه و افزايش ظرفيت صنايع فعلي مستقر در محدوده ماده 5 با نظر و تاييد شوراي برنامه ريزي و توسعه استان امكان پذير شود.

به گزارش ايسنا، محمد حسن آصفري، فرماندار شهرستان اراك هم در اين جلسه با اشاره به برگزاري جلسات مختلف در كارگروه حمل و نقل در راستاي طرح كاهش آلودگي هواي اراك، گفت: در اين كارگروه موارد مختلفي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و به جمع‌بندي‌هاي خوبي هم رسيده‌ايم.

آصفري افزود: بحث گازسوز كردن ناوگان شبكه حمل و نقل اراك از جمله مباحث مطرح شده در كارگروه حمل و نقل بوده است اما متاسفانه همان سهميه‌اي كه براي كل شهرها در نظر گرفته شده است، به اراك هم اختصاص يافته است كه در راستاي كاهش آلودگي هواي اراك لازم است سهميه بيشتري به اين شهر اختصاص يابد.

فرماندار شهرستان اراك با اشاره به احداث 20 جايگاه CNG در اراك تصريح كرد: تاكنون كار ساخت 4 جايگاه به پايان رسيده و براي ساخت ساير جايگاه ها، نياز است كه شركت گاز به تعهدات خود در قبال اين طرح عمل كند تا نتيجه نهايي حاصل شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن