تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821008024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

- سايه سرخ بر زير دريايى زرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: - سايه سرخ بر زير دريايى زرد
ياسر احمدى
Yaser Ahmadi

در ادامه بازى هاى نخستين دور از مرحله گروهى ليگ قهرمانان اروپا امشب ۸ بازى ديگر برگزار مى شود تا پرونده اولين ديدارهاى دور رفت بسته شود. تلاش منچستر يونايتد براى دفاع از عنوان قهرمانى فصل گذشته اش كه سومين قهرمانى اين تيم در ليگ قهرمانان اروپا را رقم زد، بازگشت يوونتوس، تيمى كه ۲ فصل به دليل حوادث كالچوپولى فوتبال ايتاليا از اين تورنمنت به دور بوده، حضور مجدد بايرن مونيخ كه فصل گذشته از غايبان بزرگ رقابت ها بود، نخستين تجربه زنيت، قهرمان جام يوفا و سوپر جام اروپا در معتبرترين رقابت باشگاهى اروپا، همه و همه از مواردى هستند كه باعث حساس تر و مهيج تر شدن مسابقات دومين روز از دور نخست مرحله گروهى ليگ قهرمانان اروپا خواهند شد.

طعم قهرمانى زير زبان شياطين
منچستريونايتد مدافع عنوان قهرمانى ليگ قهرمانان اروپا امشب در حالى در خانه خود به مصاف ويارئال، نايب قهرمان فصل گذشته اسپانيا مى رود كه سرآلكس فرگوسن به شدت مصر است تا به نخستين تيمى تبديل شود كه ۲ بار پياپى معتبرترين تورنمنت باشگاهى اروپا را فتح مى كند. آخرين بار ميلان بود كه ۲ بار متوالى موفق شد در جام باشگاه هاى اروپا در سال ۱۹۹۰ به قهرمانى دست يابد اما اكنون تيمى نتوانسته در ليگ قهرمانان اروپا به اين افتخار بزرگ نايل شود. سرآلكس فرگوسن در ارتباط با اين موضوع گفت: «اين واقعيت كه هيچ باشگاهى تا به حال نتوانسته ۲ سال پياپى فاتح ليگ قهرمانان شود نشان مى دهد قهرمانى در اين تورنمنت چقدر دشوار است اما من فكر مى كنم كه منچستر يونايتد شانس زيادى براى رسيدن به دومين قهرمانى متوالى اش دارد.» حضور ديميتار برباتوف كه سابقه حضور در فينال ليگ قهرمانان اروپا به همراه بايرلوركوزن را دارد اعتبارى ديگر به خط حمله شياطين سرخ در اين رقابت ها داده است. منچستر يونايتد در حالى ويارئال را روبه روى خود مى بيند كه از ابتداى فصل جديد در ليگ برتر تنها به يك پيروزى رسيده و در آخرين بازى خود مقابل ليورپول با نتيجه ۲ - يك تن به شكست داده است. فرگوسن در خصوص شرايط تيمش افزود: «در بازى مقابل ليورپول به جز فرديناند بازيكن فعال ديگرى نداشتيم كه اين واقعا تاسف آور بود. اما فوتبال همين است. در گروهى خوب قرار داريم كه شانس صعود از آن برايمان بسيار زياد است.» از غايبان شياطين سرخ به مايكل كريك كه در ديدار با ليورپول مصدوم شد و پل اسكولز كه به دليل دريافت كارت قرمز بازى سوپر جام اروپا محروم است مى توان اشاره داشت. حضور رونالدو هم كه هنوز از بند مصدوميت به طور كامل رهايى نيافته در هاله اى از ابهام قرار دارد. در سمت مقابل نيز نيهات قهوه چى و جوزپه روسى بزرگترين غايبان ويارئال محسوب مى شوند كه هر دو در مصدوميت به سر مى برند. مانوئل پلگرينى كه چند روز پيش در لاليگا شاهد پيروزى يك - صفر شاگردان مقابل دپورتيوو بود گفت: بدون شك پيروزى در برابر دپورتيوو باعث خواهد شد ما با اعتماد به نفس بيشترى روانه منچستر شويم. اين بازى شروع سختى خواهد بود زيرا بايد مقابل قهرمان فصل گذشته آن هم در اولدترافورد بازى كنيم. البته ويارئال هم تيمى بزرگ است و هدف ما كسب پيروزى خواهد بود.

سلام مجدد به اروپا
در يكى ديگر از بازى هاى دور نخست امشب در گروه H يوونتوس در حالى از زنيت سن پترزبورگ ميزبانى مى كند كه پس از ۳ سال دوباره به ليگ قهرمانان اروپا وارد مى شود. يوونتوس در شرايطى پس از شكست آرتمديا در دور سوم مرحله مقدماتى به مرحله گروهى راه يافت كه زنيت قهرمان سوپر جام اروپا به طور مستقيم وارد اين مرحله شده بود. انتظار مى رود در اين ديدار آلساندرو دل پيرو مهاجم باتجربه يوونتوس كه يكى از اعضاى اين تيم در دومين قهرمانى آن در جام باشگاه هاى اروپا در سال ۱۹۹۶ بود، از ابتدا در تركيب اصلى حضور داشته باشد و اين در حالى است كه در بازى اخير بيانكونرى ها در سرى A دل پيرو و ترزگه به صورت بازيكنان تعويضى آمائورى و ياكويينتا وارد ميدان شده بوند. اما كلوديو رانيرى در خصوص بازى گرفتن از كاپيتان تورينى ها در تركيب تيم خود گفت: عقيده ام در مورد دل پيرو تغيير نكرده است و مى دانم كه او قهرمانى بزرگ است. با آمائورى قرارداد بستم زيرا او توانايى بازى در كنار هر ۳ مهاجم ديگر تيم را دارد. در سوى ديگر ميدان زنيت با روحيه اى مناسب از پيروزى ۴ - يك در برابر ترك گروزنى راهى ايتاليا شده است. رومن شيركوف به دليل مصدوميت نخواهد توانست قهرمان فصل گذشته روسيه را در اين بازى همراهى كند. نيكلاس لومبارتس، فاتيح تكه، اولكساندر گروشكوف، لى هو و آلكسى اپونوف نيز از ديگر غايبان زنيت هستند. ديك ادووكات سرمربى زنيت كه تيمش براى نخستين بار بازى در ليگ قهرمان اروپا را تجربه مى كند درخصوص بازى امشب شاگردانش مقابل يوونتوس گفت: «پس از قهرمانى در جام يوفا و سوپر جام اروپا اكنون قصد داريم خودمان را در مقابل يكى از بهترين تيم هاى اروپا محك بزنيم. بازى در ليگ قهرمانان تجربه اى جديد براى ما است و بى صبرانه منتظر اين بازى هستيم.» در ديگر بازى گروه H رئال مادريد در سانتياگو برنابئو از باته بلاروس ميزبانى مى كند. برند شوستر كه فصل پيش تيمش پس از شكست مقابل رم از ليگ قهرمانان كنار رفت و چند روز پيش نمايش ضعيفى در مقابل نومانسيا ارائه داد با اعتراف به برخى از نقاط ضعف تيمش گفت: «شكى در ضعف عملكرد تيم در بازى قبل مقابل نومانسيا نيست. از دريافت گل از روى توپ هاى مرده بسيار نگرانم. اين بازى حكم راه رفتن روى پوست موز را دارد بنابر اين بايد بسيار محتاطانه عمل كنيم.» شوستر درخصوص باته، تيمى كه پس از گذراندن هر ۳ مرحله مقدماتى وارد مرحله گروهى شده است افزود: «روى كاغذ باته ضعيف ترين و آسان ترين حريف است اما نبايد اين تيم را دست كم گرفت.»

حفظ ركورد
ليون قهرمان هفت باره لوشامپيونا امشب در شرايطى از فيورنتينا تيم چهارم فصل گذشته سرى A در استاديوم ژرلان پذيرايى مى كند كه طى ۹ فصل قبل حضورش در ليگ قهرمانان اروپا همواره جواز صعود به مرحله حذفى را كسب كرده است. در سوى مقابل فيورنتينا دومين حضورش در مرحله گروهى ليگ قهرمانان را تجربه مى كند. آخرين حضور بنفش پوشان فلورانس در فصل ۲۰۰۰ - 1999 با صعود آنها به مرحله دوم گروهى به عنوان تيم دوم گروه همراه بود اما در اين مرحله تيم هاى منچستر يونايتد و والنسيا به ايتاليايى ها اجازه صعود ندادند. ليون فصل گذشته پشت سر بارسلونا به عنوان تيم دوم به مرحله حذفى راه پيدا كرد تا حريف منچستر يونايتد شود. قهرمان بلامنازع فرانسه در جريان ۲ ديدار رفت و برگشت با نتيجه ۲- يك مغلوب شياطين سرخ شد. ليون از مجموع ۶ پيكارش با تيم هاى ايتاليايى در خاك فرانسه، ۲ پيروزى، ۲ تساوى و ۲ شكست به دست آورده است. اما اين نخستين تقابل ليون با فيورنتينا در يك تورنمنت اروپايى است. در سوى ديگر فيورنتينا در ۴ بازى اخيرش با تيم هاى فرانسوى تنها يك پيروزى به دست آورده است. لازم به ذكر است فيورنتينا براى صعود به مرحله گروهى ليگ قهرمانان در مرحله سوم مقدماتى اسلاويا پراگ جمهورى چك را حذف كرده بود. در بازى ديگر گروه F رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا بايرن مونيخ قهرمان فصل گذشته بوندس ليگا كه فصل گذشته از غايبان بزرگ اين تورنمنت محسوب مى شد، ميهمان استوابخارست است. پرافتخارترين تيم آلمان كه ۴ فصل پياپى (از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷) همواره موفق شده به مرحله حذفى ليگ قهرمانان اروپا راه پيدا كند اين بار در صدد است غيبت فصل گذشته اش كه باعث شد ركورد ۱۰ فصل متوالى در ليگ قهرمانان باواريايى ها شكسته شود، را با شروعى توفانى و صعود به مراحل پايانى جبران كند. مصاف بايرن مونيخ و استوابخارست در حالى است كه اين نماينده آلمان از سال ۱۹۸۱ تا به حال در يك رقابت رسمى مقابل تيمى از رومانى بازى نكرده است.

جبران ناكامى بزرگ
در گروه G ديناموكيف در خانه خود توپچى هاى لندن را مقابل خود خواهد ديد تا شايد بتواند با كسب پيروزى ناكامى بزرگ فصل گذشته اش در ليگ قهرمانان اروپا را جبران كند. اين تيم اوكراينى فصل گذشته در حالى به كار خود در مرحله گروهى رقابت ها پايان داد كه از مجموع ۶ بازى اش حتى يك امتياز به دست نياورد و به عنوان ضعيف ترين تيم شناخته شد. بازيكنان ديناموكيف اميدوارند با هدايت سرمربى جديد خود يورى سمين، بتواند آرسنالى كه هر ۳ بازى گذشته در اوكراين را واگذار كرده شكست دهند و ناكامى هاى اين تيم انگليسى مقابل تيم هاى اوكراينى را تداوم دهند. ديناموكيف، نايب قهرمان فصل گذشته اوكراين با شكست اسپارتاك مسكو و آرسنال با حذف توئنته هلند در مرحله سوم مقدماتى وارد مرحله گروهى شده اند.
در ديگر بازى گروه G ليگ قهرمانان اروپا فنرباغچه تنها نماينده تركيه با هدايت لوييس آراگونس سرمربى اسپانيا قهرمان يورو ،۲۰۰۸ با پورتو فاتح ليگ پرتغال روبه رو مى شود.
جدال پورتو، قهرمان ۲ باره ليگ قهرمانان اروپا با فنرباغچه در حالى صورت خواهد پذيرفت كه اين سرمربى اسپانيايى طى ۴ دهه تجربه حضورش در ميادين فوتبال چه به عنوان بازيكن و چه به عنوان مربى سابقه بازى مقابل تيم هاى پرتغالى را ندارد. در آخرين و هشتمين بازى مرحله گروهى نيز تيم آلبورگ دانمارك كه پس از ۱۳ سال دوباره به جمع ۳۲ تيم مرحله گروهى ليگ قهرمانان پيوسته در اسكاتلند به مصاف سلتيكى مى رود كه قصد دارد ركورد درخشان بازى هاى خانگى اخيرش در اين رقابت ها را حفظ كند.
منبع: tenreccoS
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن