تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817092821




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير نيرو: به دليل كمبود 4 هزار مگاوات برقخاموشي ها امسال و سال آينده ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: معاون وزير نيرو: به دليل كمبود 4 هزار مگاوات برقخاموشي ها امسال و سال آينده ادامه دارد
گروه انرژي –غزاله طايفه: احتمال قطع سراسري برق يا فروپاشي شبكه در كشور وجود دارد.معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در پاسخ به سوال دنياي‌اقتصاد مبني بر اين كه به دليل فرسودگي نيروگاه‌ها و احتمال خارج شدن آنها از مدار آيا احتمال قطع سراسري برق هست يا خير؟ افزود: در همه جاي دنيا احتمال قطع سراسري برق يا فروپاشي شبكه وجود دارد.


سيستم شبكه‌ها در كشور طوري طراحي شده كه اين اتفاق نيافتد، اما احتمال وقوع آن وجود دارد همان طور كه چند سال قبل به دليل نقص فني در تهران، اين اتفاق افتاد.
كمبود 4هزار مگاوات برق
عباس علي‌آبادي در نشست خبري روز گذشته خود در مورد روند خاموشي‌ها گفت:چنانچه ميزان بارندگي‌ها در سال جاري محقق نشوند و ظرفيت توليد افزايش نيابد، در زمستان و تابستان آينده نيز خاموشي خواهيم داشت.
وي نياز تامين برق در سال آينده را حدود 40هزار مگاوات دانست و افزود: با توجه به توليد فعلي كه حدود 33هزار مگاوات است و پيش‌بيني افزايش سه‌هزار مگاواتي توليد برق، در تابستان سال آينده چهارهزار مگاوات كمبود برق داريم.
خاموشي برنامه‌ريزي شده در پاييز
علي آبادي با بيان اين مطلب كه وجود خاموشي‌هاي برنامه‌ريزي شده در پاييز غيرمحتمل نيست، گفت: براساس مطالعات كارشناسي و پيش‌بيني سازمان هواشناسي روند خشكسالي همچنان ادامه دارد و از ظرفيت نيروگاه‌‌هاي برق آبي هم نمي‌توانيم استفاده كنيم، بنابراين با كوچك‌ترين اختلال مثل افزايش بي‌رويه مصرف و خارج شدن نيروگاه‌ها از مدار در آستانه خاموشي قرار خواهيم گرفت.
وي با اشاره به اين كه نيروگاه‌هاي حرارتي در پاييز به نوبت براي تعميرات از مدار خارج مي‌شوند، گفت: براي تعمير نيروگاه‌ها 2 الي 3 ماه مهلت داريم، بنابراين كمبود برق را در شبكه اعمال مي‌كنيم و پيش‌بيني ما اين است كه در پاييز هم خاموشي برنامه‌ريزي شده خواهيم داشت.
نگراني براي تامين سوخت نيروگاه‌ها
وي در مورد تامين سوخت نيروگاه‌ها در زمستان گفت: نگراني ما براي زمستان، تامين سوخت نيروگاه‌ها است. در سال جاري به دليل نبود واحدهاي آبي در مدار، افزايش مصرف و سرما پيش‌بيني مي‌شود كه نيروگاه‌ها به 137ميليون مترمكعب گاز طبيعي يا معادل آن گازوئيل يا مازوت نياز داشته باشند. وي ادامه داد: از آنجايي كه نزديك به 800هزار خودرو به ناوگان حمل‌ونقل كشور اضافه شده كه نياز به بنزين دارند تانكرهاي حامل سوخت بيشتر در اين بخش فعال است.
وي افزايش حجم مخازن و نيروگاه‌ها و توسعه خطوط انتقال سوخت مايع را براي جايگزيني سيستم حمل‌ونقل جاده‌اي از جمله راهكارهايي دانست كه مي‌تواند مشكل سوخت‌رساني به نيروگاه‌ها را رفع كند. علي‌آبادي با اشاره به نياز صنعت برق به 10هزار ميليارد تومان (10ميليارد دلار) منابع مالي گفت: اين رقم بودجه ديده شده كه جداي از رقم 7هزار ميليارد توماني ارزش سوختي است كه وزارت نيرو بايد بابت نيروگاه‌ها بپردازد. وي افزود: براي تامين اين نياز بايد از مجلس كمك گرفته شود. اگرچه تاكنون وزارت نيرو نتوانسته يك ريال هم از بانك‌ها وام دريافت كند و درآمد حاصل از فروش اوراق مشاركت را نمي‌توان بر روي آن حساب باز كرد.
تقاضاي 7ميليارد يورو از حساب ذخيره ارزي
وي همچنين از تثبيت تعرفه برق از سال 83 تاكنون انتقاد كرد و اصلاح تعرفه را در اين صنعت ضروري خواند. علي‌آبادي افزود: با اصلاح نرخ تعرفه‌ها در درجه اول براي كساني كه درست مصرف مي‌كنند، افزايش نرخ نخواهيم داشت. ولي براي پرمصرف‌ها حداكثر جريمه قطعي برق در نظر گرفته شده است. وي گفت: عدم اصلاح تعرفه‌هاي برق در 3 سال گذشته موجب تشويق مصرف‌كننده‌ها براي مصرف بيشتر برق و عقب ماندن از برنامه شده است بنابراين متقاضي برداشت 7ميليارد يورو از ذخيره ارزي براي جلوگيري از خاموشي هستيم. علي‌آبادي افزود: اگر قرار بود در سال 85 ظرفيت نصب شده نيروگاهي به 7هزار و 500 مگاوات برسد عدم اصلاح تعرفه‌ها موجب شد تا ظرفيت نصب شده تنها به 3هزار و 800 مگاوات برسد.
درآمد 3هزارميليارد توماني
وي ادامه داد: چنانچه طرح اصلاح تعرفه‌هاي برق به تصويب مجلس برسد حدود 2 تا 3هزارميليارد تومان براي صنعت برق درآمد خواهد داشت. وي خاطر نشان كرد: طرح اصلاح تعرفه‌هاي برق براي جلوگيري از رشد بي‌رويه مصرف برق تهيه شده است. به گفته وي، در حال حاضر 60درصد مصرف كننده‌هاي كشور مطابق با الگوي مصرف، 20درصد در حد الگوي مصرف و 20درصد بالاتر از الگوي مصرف، برق مصرف مي‌كنند.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن