تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816850757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت ائتلافي طرفدار غرب اوكراين فروپاشيد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: دولت ائتلافي طرفدار غرب اوكراين فروپاشيد
سرانجام پس لرزه هاي تنش ميان روسيه و گرجستان، به اوكراين هم رسيد و دولت ائتلافي اين كشور در پي اختلاف بر سر موضع گيري در قبال مناقشه قفقاز، سقوط كرد. اين چالش كه براي متحدان غربي دولت ائتلافي اوكراين ناخوشايند است، پيوستن اين كشور را به ناتو و اتحاديه اروپا با مشكل مواجه خواهد كرد.

از سوي ديگر، روسيه مي تواند بحران داخلي اوكراين را نشانه اي از تداوم سيطره سنتي خود بر جمهوري هاي شوروي سابق بداند. پارلمان اوكراين يك ماه فرصت دارد تا كابينه جديد را معرفي كند. اين دومين بار است كه ائتلاف نارنجي اوكراين از هم مي پاشد.

سقوط ائتلاف نارنجي
رئيس پارلمان اوكراين ديروز از سقوط دولت ائتلافي اين كشور خبر داد. به گزارش خراسان به نقل از خبرگزاري فرانسه، «آرسني ياتسنيوك» اظهار داشت: من رسما سقوط ائتلاف نيروهاي دموكراتيك را اعلام مي كنم. وي افزود: اين اتفاق، چالشي براي دموكراسي است، ولي اميدوارم كه بتوانيم با كمك يكديگر بر آن غلبه كنيم.

ياتسنيوك تاكيد كرد: از اين به بعد، اداره امور بر عهده پارلمان خواهد بود. سقوط دولت ائتلافي تقريبا ٤ سال پس از آن اتفاق افتاده است كه «ويكتوريوشچنكو» رئيس جمهور و «يوليا تيموشنكو» نخست وزير اوكراين در «انقلاب نارنجي» عليه «ويكتوريانوكوويچ» نامزد رياست جمهوري مورد حمايت روسيه، با يكديگر متحد شدند. براساس قوانين اوكراين، اكنون تيموشنكو بايد استعفا كند و ائتلاف جديدي تشكيل دهد. البته وي تا تشكيل كابينه جديد ظرف يك ماه آينده در مسند خود باقي خواهد ماند.

در صورت تشكيل نشدن كابينه در موعد مقرر، يوشچنكو مي تواند پارلمان را منحل و انتخابات جديد برگزار كند. احتمال مي رود كه تيموشنكو اين بار با حزب مناطق به رهبري ويكتوريانوكوويچ طرفدار روسيه ائتلاف تشكيل دهد. از ٤٥٠ كرسي پارلمان اوكراين، ٢٢٦ كرسي را ائتلاف نارنجي دراختيار داشت كه ١٣٦ كرسي از آن بلوك تيموشنكو و ٩٠ كرسي به بلوك «اوكراين ما» به رهبري يوشچنكو تعلق دارد. ١٨٦ كرسي نيز در اختيار حزب مناطق به رهبري يانوكوويچ كه مخالف دولت مي باشد قرار دارد و بقيه كرسي هاي پارلمان متعلق به ساير گروه هاي حزبي است.

ريشه اختلافات
تنش ها بين رئيس جمهور و نخست وزير اوكراين زماني به اوج رسيد كه در پي جنگ روسيه و گرجستان در ماه گذشته، متحدان يوشچنكو، نخست وزير اوكراين را به دليل حمايت ناكافي از گرجستان، به «خيانت بزرگ»متهم كردند. البته تيموشنكو با رد اين اتهام، اعلام كرد كه متحد كرملين نيست. در همين حال، مقامات اروپايي هشدار داده اند كه اوكراين ممكن است به دليل جمعيت زياد روسي زبانان در اين كشور و تنش بر سر استقرار ناوگان روسيه در درياي سياه واقع در جنوب اوكراين، هدف بعدي دخالت هاي روسيه باشد.

بحران سياسي دو رهبر ائتلاف نارنجي زماني آغاز شد كه يوشچنكو در ٣ سپتامبر (١٣شهريور) حزب «اوكراين ما» را از ائتلاف با تيموشنكو خارج كرد. دليل اين امر حمايت تيموشنكو از حزب مخالف دولت در تصويب قانون كاهش اختيارات رئيس جمهور بود. يوشچنكو راي عليه خود را تلاش تيموشنكو براي تثبيت ديكتاتوري و كودتاي پارلماني خواند و در مقابل تيموشنكو، رئيس جمهور اوكراين را به «نابودي» ائتلاف حاكم با خروج از آن متهم كرد.

بازتاب سقوط
بحران اوكراين روياهاي اين كشور در پيوستن به ناتو را تيره و تار كرده و نارضايتي مقامات واشنگتن را درپي داشته است. آمريكا به شدت خواهان همكاري رئيس جمهور و نخست وزير اوكراين است تا بدين ترتيب اين كشور از دايره نفوذ روسيه خارج شود. «ديك چني» معاون رئيس جمهور آمريكا نيز در سفر چند هفته پيش خود به اوكراين خواستار وحدت دوطرف شده بود.از سوي ديگر، يوشچنكو ماه گذشته با اعمال تحريم بر نيروي دريايي روسيه، اين كشور را به خشم آورده است.براساس قراردادي طولاني مدت، ناوگان دريايي روسيه در درياي سياه تا سال ٢٠١٧ در «سواستوپل» واقع در سواحل شبه جزيره كريمه اوكراين مستقر خواهد بود.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن