تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820264399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نصب و اجراي سيستم عامل محبوب آندرويد روي رايانه شخصي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: همان‌طور كه مي‌دانيد بيشتر گوشي‌هاي امروزي مجهز به سيستم‌هاي عاملي هستند كه هر كدام علاوه بركارايي خاص، محيط مجزا و برنامه‌هاي مختص خودشان را دارند. در حال حاضر چند سيستم‌عامل وجود دارد كه روي گوشي‌هاي مختلف نصب هستند؛ اما چگونه بفهميم اين سيستم خوب است يا بد، براي ما كارايي دارد و ما قادر به كار كردن با آن هستيم يا خير؟ شايد اولين نكته‌اي كه به ذهن مي‌رسد، خريد يك گوشي و استفاده از آن تا زماني كه از چم و خم گوشي و سيستمش اطلاع پيدا كنيد، باشد اما اين اصلا به صرفه نيست كه شما بابت گوشي و سيستمي ‌پول بدهيد كه نمي‌دانيد چگونه كار مي‌كند و احيانا پس از مدتي بفهميد به دردتان نمي‌خورد و مجبور به فروختن آن با ضرر شويد. براي اين كار شما مي‌توانيد از SDK ‌ها و شبيه‌سازهاي سيستم‌عامل و گوشي‌ها روي رايانه خود كمك بگيريد. به وسيله اين نرم‌افزار‌‌ها مي‌توانيد گوشي و سيستم‌عامل مورد نظر خود را روي رايانه شبيه‌سازي كرده و با آن كار كنيد و ببينيد آيا مي‌توانيد با آن كنار بياييد يا خير؟ SDK يا Software development kit يا كيت توسعه نرم‌افزار مجموعه توابع و كتابخانه‌هاي كامپايل شده‌اي است كه توليدكنندگان نرم‌افزار براي آسان كردن برنامه‌نويسي براي محيط يا سكوي خاصي فراهم مي‌كنند و در اختيار برنامه‌نويسان كاربردي قرار مي‌دهند. حال چگونه تهيه كنيم؟ چگونه به راه‌اندازي آن بپردازيم و از آن استفاده كنيم؟ در اين ترفند از ترفندسيتي به چگونگي نصب و استفاده از سيستم‌عامل اندرويد كه امروزه پرمصرف و پرفروش‌ترين سيستم گوشي‌هاي تلفن همراه است روي کامپيوتر مي پردازيم. با اين ترفند مي توانيد قبل از خريد گوشي، با كاركرد منحصر به ‌فرد و راحت آن به شيوه مجازي آشنا شويد.

براي اين کار:
ابتدا بايد يك اجرا كننده برنامه‌هاي جاوا روي سيستم رايانه خود نصب كنيد. ويندوز‌هاي حال حاضر به خودي خود آن را ندارند و شما مي‌بايست از طريق لينك زير آن را دانلود و نصب كنيد.
http://java.com/en
دومين ابزاري كه ما لازم داريم اس.دي.كي سيستم آندرويد است كه آن هم از طريق لينك زير در دسترس شما قرار دارد.
http://developer.android.com/sdk/index.html
تذکر: اين نشاني به دليل تحريم‌هايي كه عليه كشورمان وجود دارد، براي کاربران داخل کشور قابل دسترسي نيست و براي رسيدن به آن بهتر است از روش‌هاي معمول مانند تعويض‌ اي‌پي، وي پي ان يا پروکسي استفاده کنيد.
پس از دانلود، آن را نصب كنيد. اگر احيانا به شما پيغام خطايي داد و از ادامه كار باز ماند، در قسمت Setting بخش force … را تيك بزنيد تا ديگر مشكلي پيش نيايد.
سپس به بخش Install Package برويد. شما در اينجا بايد نگارش سيستم‌عامل دلخواه خود را انتخاب كنيد.
تذکر: اگر فهرست خالي بود بدانيد اي پي شما تحريم است و بايد آن را عوض كرده يا دور بزنيد. اگر باز هم به هر روشي فهرستي نمايان نشد يا دانلود نشد، كافي است اسم آن را در گوگل جستجو كرده و به طور مستقيم اقدام به دانلود آن كنيد.
براي مثال نگارش3‌/‌2 را مي‌توانيد علاوه بر راه‌هاي بالا از لينك زير نيز دانلود كنيد:
http://dl-ssl.google.com/android/reposit...-linux.zip
بعد از دانلود (ترفندسيتي) كافي است آن را در داخل پوشه برنامه، پوشه Temp كپي كرده و سپس اقدام به نصب كنيد تا اين بار بدون دانلود چيزي، خود به خود و بسرعت نصب شود. يادآور مي‌شويم در موقع نصب ممكن است باز هم پيغام خطاي عدم توانايي ساخت فولدرهاي مربوط را دريافت كنيد، در اين صورت بايد يك بار برنامه را ببنديد و اين بار آن را به صورت Run as administrator اجرا كنيد تا توانايي ساخت پوشه را نيز داشته باشد.
همان‌طور كه مي‌دانيد هر سيستم‌عامل براي خود نگارش‌هايي دارد كه با پيشرفته تر شدن آن، نگارش‌هاي جديدتري به بازار عرضه خواهد شد. آخرين نگارش براي تبلت‌ها آندرويد 3 است و براي گوشي‌ها نگارش 3‌/‌2. اگر قصد تست سيستم‌عامل گوشي را داريد يا قصد تست سيستم‌عامل تبلت، بدانيد كه بايد از چه نگارشي بهره ببريد.
نکته: فهرست اين قسمت همه تيك خورده و شما بايد بخش‌هايي را كه نمي‌خواهيد تيكشان را برداريد، سپس روي install كليك كرده تا دانلود و نصب شود. حجم آنها تا حدودي زياد است پس كمي ‌صبر و تحمل داشته باشيد.
پس از نصب نسخه آندرويد به قسمت Vertual Devices بخش New برويد و نامي‌ را انتخاب كنيد مثلا مي توانيد نام ترفندسيتي را انتخاب نمايد.
در قسمت Target، آندرويد را انتخاب كنيد و در قسمت SD Card ، سايز را روي 512 يا 1024 بگذاريد. البته سايز وارد شده مي‌تواند به هر ميزان كه شما خواسته‌ايد باشد و اجباري در گذاشتن سايزهاي ارائه شده توسط ما نيست.
در قسمت skin نيز اگر Default را انتخاب كنيد، سايز استاندارد گوشي نكسوس وان را خواهيد داشت‌، اما شما مي‌توانيد سايز دلخواهتان را وارد كنيد تا در آن سايز به نمايش در بيايد. در آخر نيز روي Create AVD كليك كنيد تا ساخته شود.
حال كمي‌ صبر كنيد تا آندرويد روي سيستم شما اجرا شود. مي‌توانيد با آندرويد خود به گشت و گذار بپردازيد و قسمت‌هاي مختلف آن را بيازماييد. البته براي بيشتر سيستم‌هاي عامل امروز، شبيه‌ساز‌هاي به اين شكل و از اين مدل وجود دارد. همه آنها وظيفه يكساني دارند تا سيستم مورد نظر را بهتر بشناسيد. نبايد انتظار داشته باشيد همه نرم‌افزار‌هاي موجود را بتوانيد امتحان كنيد. به طور مثال شما نمي‌توانيد تماس بگيريد يا از GPS و امثالهم استفاده كنيد. اين برنامه‌ها تنها مي‌تواند روي گوشي‌اي اجرا شود كه سخت‌افزار مربوط را دارد.
براي اجراي اين برنامه و تست كردن سيستم خود نيازي نيست هر بار آن را دوباره بسازيد؛ كافي است آن را يك بار ساخته و براي آن ميانبري در نظر بگيريد تا دفعه بعد بسرعت در دسترس شما قرار گيرد.


منبع : شبكه فن آوران





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 349]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن