تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809882105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجراي اين فصل را با من بخوان با حضور افتخاري آقاي بازيگر


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: اجراي "اين فصل را با من بخوان" با حضور افتخاري آقاي بازيگر
سوئيت سمفوني "اين فصل را با من بخوان" به آهنگسازي مجيد انتظامي و كارگرداني حسين پارسايي با حضور عزت‌الله انتظامي به مناسبت هفته دفاع مقدس از چهار تا 12 مهر ساعت 20 در تالار وحدت اجرا مي‌شود.
سوئيت سمفوني "اين فصل را با من بخوان" به آهنگسازي مجيد انتظامي و كارگرداني حسين پارسايي با حضور عزت‌الله انتظامي به مناسبت هفته دفاع مقدس از چهار تا 12 مهر ساعت 20 در تالار وحدت اجرا مي‌شود.
بابك رضايي مدير انجمن موسيقي ايران در نشست خبري صبح امروز با حضور انتظامي، پارسايي و اصغر اميرنيا درباره دلايل اجراي مجدد سمفوني "اين فصل را با من بخوان" گفت: پس از اجراي موفق اين سمفوني و استقبال مردم بر آن شديم تا امسال هم به مناسبت هفته دفاع مقدس آن را با تغييراتي در اركستر و نمايش اجرا كنيم.
انتظامي در ادامه به تغييرات ايجاد شده در سوئيت سمفوني "اين فصل را با من بخوان" اشاره كرد و گفت: در مسير موسيقي اجرا شده اين سمفوني تغيير خاصي صورت نگرفته و اين تغييرات در ميانپرده‌هايي با بازي بازيگران صورت گرفته و زيربناي موسيقي در آن قسمت را تغيير داده‌ايم.
وي افزود: اين سمفوني كه نمايه عشق، مقاومت و ايثار است براي نخستين بار است با استقبال مردمي مواجه شده و مردم براي حضور در اين سمفوني هزينه پرداخت م‌ كنند. اين مسئله باعث خوشحالي است چرا كه در گذشته بليت برنامه‌هايي از اين دست رايگان در اختيار مردم قرار مي‌گرفت.
رهبر ميهمان اركستر سمفونيك تهران درباره قطعات سمفوني "اين فصل را با من بخوان" گفت: قطعات با "روز واقعه" شروع مي‌شود و بعد از اجراي مقدمه اركستر به مراسم زار ويژه عزاداري مي‌رسيم و با حماسه خرمشهر ادامه پيدا مي‌كند. بعد از آن قطعه "از كرخه تا راين"، "بوي پيراهن يوسف" و "آژانس شيشه‌اي" اجرا مي‌شود و در نهايت با سمفوني ايثار پايان مي‌يابد.
در ادامه پارسايي كارگردان بخش‌هاي نمايشي سمفوني گفت: به اعتقاد من تركيبي كه در اين موسيقي ـ نمايش شكل گرفته متفاوت از اجراي همين اثر در سال گذشته بوده است. به عنوان نمونه قطعاتي كه بر اساس واقعيت‌هاي ملموس دفاع مقدس توسط انتظامي انتخاب شده از ويژگي‌هاي بارز سمفوني بوده و استقبال مردم گواه اين مدعا است.
وي با اشاره به مراحل مختلف نمايش افزود: گروه نمايش در كنار آقاي انتظامي در دو سطح مختلف كار خود را ارائه مي‌دهد. در مرحله نخست بر اساس قطعات از پيش تنظيم شده اركستر نمايش در شش تابلو اجرا مي‌شود. متاثر از تم اصلي موسيقي شخصيت هر فيلم را كه مردم با آنها خاطره دارند دعوت كرده‌ايم در اجرا باشند و نقش‌ها بر اساس نوع بازي آنها طراحي شده است.
پارسايي در ادامه خاطرنشان ساخت: قسمت بعد نمايشي است كه هنرمندان شاخص اين قطعه‌ها مي‌گويند. همچنين پارسال در فواصل بين موسيقي تنها يك راوي بود كه امسال دو نفر يعني مريلا زارعي و حبيب رضايي هستند. همچنين در بخش پاياني و قبل از اجراي سمفوني ايثار استاد عزت‌الله انتظامي قطعه نمايشي را منطبق با فضايي كه موسيقي طراحي شده اجرا مي‌كند.
وي در ادامه افزود: هماهنگي بين قطعات مشترك موسيقي و نمايش از سال گذشته بيشتر شده، به اين معنا كه علاوه بر سازهايي به رهبري آقاي انتظامي ما از فضاي موسيقايي براي بخش ديداري بهره گرفته‌ايم. در بسياري مواقع بخش موسيقي در كنار بخش نمايش است و اين هماهنگي به ويژه در قسمت سازهاي ضربي نسبت به سال گذشته بسيار محسوس بود.
در ادامه اميرنيا مدير عامل بنياد رودكي با اشاره به نحوه فروش بليت سمفوني "اين فصل را با من بخوان" گفت: با تغيير در شيوه اجراي سمفوني پيش‌بيني مي‌شود استقبال مردم براي خريد بليت بيشتر شود. پيش‌فروش بليت‌ها آغاز شده و 50 درصد بالكن تالار وحدت را به دانشجويان با تخفيف ويژه اختصاص داده‌ايم. بليت همكف 25 و بالكن اول به بالا 20 و 15 هزار تومان است.
انتظامي درباره اينكه آيا به مناسبت حضور استاد انتظامي قطعه‌اي ويژه براي وي طراحي شده به مهر گفت: قطعات از قبل نوشته شده بود. ولي چون پدر مايل به انجام كار مشترك بود، پذيرفتم كنار او شاگردي كنم. گروه نمايش در لحظات سكوت اجرا دارد و فكر مي‌كنم حضور پدر آنقدر شور و هيجان روي صحنه بياورد كه من نگرانم مردم فراموش كنند آمده‌اند كنسرت ببينند.
پارسايي در پايان با اشاره به صحبت‌هاي انتظامي گفت: قطعه پاياني نمايش يك قطعه ويژه است و حضور استاد انتظامي در مقام بازيگر نخواهد بود و قرار نيست من ايشان را كارگرداني كنم. بلكه حضور ايشان مايه فخر و مباهات است. آقاي بازيگر ابتدا به دعوت پسر خود و بعد به گروه نمايش لبيك گفته و حضور استاد انتظامي جلوه‌اي از ايثار ايشان در عرصه هنر است.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن