تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816930752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارنامه و خاطرات هاشمي رفسنجاني ، سال 1364 اميد و دلواپسي


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: كارنامه و خاطرات هاشمي رفسنجاني ، سال 1364 اميد و دلواپسي
گزارش ترور من و آقاي خامنه اي
پنجشنبه 23 آبان-در منزل بودم. پيش از ظهر گزارشي از مسائل ضد انقلاب خارج كشور خواندم. ظهر اطلاع دادند عراق به كارخانه نورد اهواز و جزيره خارك حمله كرده و خساراتي وارد شده. عصر آقاي ري شهري وزير اطلاعات آمد. اطلاع داد توطئه مشترك عراق و ضد انقلاب براي ترور من و آقاي خامنه اي كشف شده و ضربه اي كاري به خواندن گزارش ها درباره نيازهاي وزارت اطلاعات و مطالب ديگر گفت. عصر و شب به خواندن گزارش ها پرداختم و با آقايان رئيس جمهور و نخست وزير درباره پدافند و مساله تعيين وزرا صحبت كردم.
حمله به يك كارخانه سيمان در عراق
جمعه 24 آبان-ساعت ده و نيم صبح براي اقامه نماز جمعه به دانشگاه تهران رفتم. به خاطر اطلاعات رسيده در مورد توطئه ترور، اسكورت آرايش جديدي داشت. يك هزار و پانصد رزمنده داوطلب به عنوان «كاروان كربلا» در مراسم نماز شركت داشتند و از آنها تجليل زياد شد. عصر آقاي خامنه اي اطلاع دادند كه به تلافي تجاوز ديروز عراق، يك كارخانه سيمان را در سليمانيه عراق زده ايم. عفت امروز به قم رفت و شب برگشت و مهدي غذا تهيه و از من پذيرايي مي كرد. مهدي و ياسر با هم تكاليف مدرسه را انجام مي دادند.
تجاوز دشمن به يك كشتي دو مخزن
شنبه 25 آبان-در منزل بودم و بيشتر وقتم به مطالعه گذشت. پيش از ظهر شوراي سرپرستي صدا و سيما جلسه داشت. در اين جلسه تشكيلات صدا و سيما و مساله سربازي فارغ التحصيلان دانشكده صدا و سيما مورد بحث بود. ظهر همشيره طيبه و بستگان مهمان بودند. اخوي محمد خبر داد حاجيه والده در بهرمان نوق رفسنجان زمين خورده ولي به خير گذشته است. عصر آقاي آشتياني نماينده امام در ژاندارمري آمد و از عقب افتادن حقوق فوق العاده جنگي سربازان گفت و براي هماهنگي تبليغات در كردستان كمك خواست. آقاي معاديخواه آمد و براي مطالعه پرونده سران طاغوت، براي تكميل كار تدوين تاريخ انقلاب كمك خواست. آقاي رفيق دوست و احمد وحيد آمدند و گزارش خريد اسلحه از چين و همچنين مقدمات كار عمليات آينده را دادند. نامه اي هم از آقاي محسن رضايي آمد كه به نوعي خبر از تاخير عمليات و احتمالا عدم انجام آن مي دهد; ناراحت شدم. فرماندهان بالاي سپاه، غلامعلي رشيد و رحيم صفوي موافقت ندارند. آقاي ترابي مسئول دفتر مشاورت امام در ارتش تلفني گفت گروه جديد چيني كه براي انعقاد قرارداد فروش سلاح آمده اند، مدعي اند، ماموريت دارند كار را تمام كنند. امروز هم يك كشتي و دو مخزن نفت در خارك و بهرگان هدف حمله قرار گرفته است.
حضور سفير استراليا در تهران
يكشنبه 26 آبان-اول وقت به مجلس رفتم. در جلسه علني لايحه حدود فعاليت بخش خصوصي مطرح بود، اما پيشرفت نكرد. مطالب خام و ناپخته اي دارد. انتخابات اعضاي مجلس در شوراي سرپرستي صدا و سيما را داشتيم كه تمام نشد. عضو علي البدل انتخاب شد و عضو اصلي به مرحله بعد افتاد. ظهر در دفترم عقد ازدواج يك پاسدار را بستم و به گزارش آقاي اكبر پرهيزكار كارپرداز مجلس گوش دادم. عصر آقازاده وزير نفت آمد. گزارش وضع نفت و خارك و برنامه هايش را داد. آقاي حميد ميرزاده كه به جاي آقازاده، معاون نخست وزير در امور اجرايي شده آمد و مشورت كرد. گروهي از دانش آموزان ساوه آمدند. براي آنها صحبت كردم و تشويق به تحصيل و تربيت اسلامي نمودم. سفير استراليا در تهران آمد و از توسعه روابط دو كشور گفت و ما را تشويق به تماس بيشتر با اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل كرد. من هم از موارد نقض اصول بين المللي از طرف عراق و از لزوم دفاع استراليا از اصول بين المللي به خاطر رياست شوراي امنيت گفتم. در جلسه شوراي مركزي حزب جمهوري اسلامي شركت كردم. بحث بر سر مديريت روزنامه جمهوري اسلامي بود كه مذاكرات به تلخي گرائيد. شب با آيت الله خامنه اي درباره جنگ و فرماندهي نيروي هوايي و مسائل اختلاف خطي جاري بحث كرديم. قرار شد بحث را ادامه دهيم.
ضابطه به جاي رشوه و رابطه
دوشنبه 27 آبان-پيش از ظهر خدمت امام رفتم. گزارش وضع جبهه و سپاه و ارتش را دادم. امام از سخنان پيش از دستور نمايندگان در مورد سرزنش ادارات و مجريان ناراضي بودند و پيغام دادند كه نماينده ها اين قدر بدگويي نكنند; مخصولا از اتهام رشوه و رابطه به جاي ضابطه كه موارد نادري دارند و زياد گفته مي شود و خوراك به دشمنان مي دهد. تلفني با نخست وزير درباره كمك به نماز جمعه تهران، وزراي جديد و با آقاي رئيس جمهور درباره مقابله به مثل در زدن كشتي ها صحبت كردم. آقازاده اطلاع داد كه يك كشتي در اسكله تي جزيره خارك موشك خورده است. شب آقاي شمخاني آمد. گزارش خوش بينانه اي از عمليات آينده داد و براي رفع مشكل اختلاف با بسيج كمك خواست و براي مهندسي جبهه ها، هزار دستگاه كمپرسي خواست. به نخست وزير گفتم كمك كنند. به آقاي روغني زنجاني وزير برنامه و بودجه گفتم عقب افتادگي فوق العاده جنگي رزمندگان را تامين نمايد. آقاي محمد علي انصاري آمد و راجع به اختلافات خطي كرمان مشورت كرد. از پيرانشهر آقاي قادري، نماينده مجلس، اطلاع داد كه سميناري توسط ضد انقلاب در نقطه اي مرزي منعقد شده است. آخر وقت قرارگاه حمزه اطلاعات دقيق تري را داد و معلوم شد امروز آخر اين سمينار بوده است.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن