تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 1 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812057173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بزرگداشت حضرت احمد ابن موسي در تقويم جشنواره هنري امام رضا(ع) ثبت شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بزرگداشت حضرت احمد ابن موسي در تقويم جشنواره هنري امام رضا(ع) ثبت شد
شيراز - خبرگزاري مهر: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس گفت: دبيرخانه مركزي جشنواره هنري و فرهنگي بين المللي امام رضا (ع) نسبت به ثبت 15 آبان ماه به عنوان بزرگداشت حضرت احمد ابن موسي"شاهچراغ"(ع) برادر امام رضا(ع) در تقويم جشنواره موافقت كرد.

به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، منصور طبيعي، ظهر امروز در نشستي خبري افزود: به همين مناسبت نيز در جريان برگزاري جشنواره امام رضا(ع) در استان فارس در 15 آبان ويژه برنامه اي با عنوان روز "امين ولايت" در نظر گرفته شده است.

طبيعي در تشريح جزئيات برگزاري اين جشنواره بين المللي در استان فارس بيان كرد: استان فارس به لحاظ اينكه در بخش هنرهاي تجسمي به عنوان قطب كشور محسوب مي شود مانند سالهاي گذشته در جشنواره امام رضا (ع) بخش هنرهاي تجسمي را برگزار خواهد كرد.

وي عنوان كرد: بخش هنرهاي تجسمي شامل رشته هاي نقاشي، پوستر، حجم سازي، گرايشهاي نوين خوشنويسي، نگارگري، تذهيب، گل و مرغ و مجسمه سازي بوده كه هنرمندان سراسر كشور مي توانند آثار خود را براي بخش هنرهاي تجسمي ارسال كنند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس گفت: امسال در حوزه هنرهاي تجسمي به گرايش هاي نوين خوشنويسي نيز توجه خاصي شده و به عنواني يك رشته در اختيار شركت كنندگان قرار گرفته است.

طبيعي گفت: از آنجا كه در سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس ايشان از شيراز به عنوان سومين شهر مذهبي ايران بعد از مشهد و قم ياد كردند دو كار را در دستور خود قرار داديم كه يكي از آنها ثبت يك روز در ايام جشنواره به نام بزرگداشت حضرت احمد ابن موسي(ع) بود كه با 15 آبان ماه موافقت شد.

وي اضافه كرد: بدين ترتبب حدفاصل روز 10آبان مصادف با تولد حضرت معصومه و افتتاحيه جشنواره در قم و 20 آبان ماه مصادف با تولد حضرت امام رضا(ع) و اختتاميه جشنواره در مشهد روز 15 آبان ماه نيز به عنوان بزرگداشت شاهچراغ(ع) تصويب شد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس تصريح كرد: بر اين اساس، برگزاري ويژه برنامه همايش پژوهشي بزرگ پيرامون شخصيت، انديشه و تاثير حضرت احمد ابن موسي (ع) در جامعه ايراني و اسلامي دوره خود از سوي دانشگاه شيراز پيش بيني شده است.

طبيعي تاكيد كرد: امسال سعي كرديم با روحيه جديد و تجربه بيشتري دبيرخانه جشنواره را در بخش هنرهاي تجسمي در استان فارس زودتر راه اندازي كنيم و فعاليتهاي ما از ارديبهشت ماه سال 87آغاز شد كه در گام اول مبادرت به شناسايي هنرمندان حوزه هنرهاي تجسمي كشور كرديم كه در ادامه براي آنها به صورت مستقيم و غير مستقيم فراخوان ارسال آثار براي شركت در جشنواره ارسال شد.

وي همچنين خاطرنشان كرد: همچنين با توجه به برقراري تعامل مناسب با امور هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ در حال رايزني نهايي براي برگزاري يكي از جشنواره هاي بزرگ دو سالانه در شيراز هستيم كه اين برنامه يا در اواخر سال 87 و يا در اوايل سال 88 برگزار مي شود.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس در ادامه گفت: امسال علاوه بر مشهد، قم و شيراز در دو استان خوزستان و يزد كه مسير ورود و عبور امام رضا(ع) در ايران بوده است نيز ويژه برنامه هايي تدارك ديده شده است.

در ادامه جلسه معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس نيز بيان كرد: به دليل استقبال و درخواست زياد هنرمندان مهلت ارسال آثار در بخش هنرهاي تجسمي جشنواره از 31شهريور ماه سال جاري به 10مهر ماه تمديد شد.

هادي فخرايي افزود: امسال آثار ممتاز جشنواره به صورت توافقي خريداري و در گنجينه اي يا در آستان مقدس امام رضا(ع) و يا در يكي از فرهنگسراهاي تهران نگهداري خواهد شد.

وي همچنين بيان كرد: تا به امروز حدود 200 اثر در حوزه تجسمي براي ما ارسال شده كه نسبت به سالهاي گذشته در مدت مشابه افزايش داشته است.

فخرايي تاكيد كرد: در بخش بين المللي برگزاري جشنواره نيز كشورهاي آلمان، آذربايجان، هند، پاكستان، تركمنستان، تركيه و ازبكستان نيز براي ارسال آثار به دبيرخانه مركزي اعلام آمادگي كردند كه آمار آثارهاي ارسالي از آن كشورها در حوزه هنرهاي تجسمي نيز اعلام مي شود.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن