تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821217723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند خبر از شهر تهران/ مهلت معاينه فني سرويس هاي مدارس تا 15 مهر تمديد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: چند خبر از شهر تهران/ مهلت معاينه فني سرويس هاي مدارس تا 15 مهر تمديد شد
مدير عامل ستاد مركزي معاينه فني خوردوهاي تهران از تمديد مهلت معاينه فني سرويس هاي مدارس تا 15 مهرماه خبر داد و گفت : با توجه به اينكه داشتن برگه معاينه فني براي سرويس مدارس اجباري است و در صورت نداشت آن، خودورهاي متخلف در هفته اول مهرماه جريمه و در هفته دوم متوقف خواهند شد.


به گزارش خبرنگار ايرنا وحيد نوروزي اظهارداشت: سرويس هاي مدارس براي دريافت برگه معاينه فني بايد تنها هزار و 200 تومان بپردازند يعني از 83 درصد تخفيف برخوردار خواهند شد.
وي ، افزود: اين درحاليست كه اگر سرويس مدارس برگه معاينه فني دريافت نكنند در هفته نخست مهرماه 7 هزار تومان جريمه مي شوند و در هفته دوم نيز متوقف خواهند شد.
مدير عامل ستاد مركزي معاينه فني خودورهاي تهران در ادامه ، تصريح كرد: شهرداري تهران براي تخفيف ويژه معاينه فني براي سرويس مدارس يارانه پرداخت مي كند تا از اين طريق بتوانيم نهايت همكاري را با راهنمايي و رانندگي داشته باشيم و به نوبه خود در حفظ ايمني دانش آموزان و محيط زيست گامي برداشته باشيم.
وي ، خاطر نشان كرد: از آنجا كه مقرر است تاكسي ها و ون ها به عنوان سرويس مدارس به دانش آموزان تهراني خدمات رساني كنند و خودروهاي عمومي به محض توليد بايد هر سه ماه يكبار مورد معاينه فني قرار گيرند تقريبا براي همه سرويس هاي مدارس مراجعه به مراكز معاينه فني الزامي است.
مهندس نوروزي در ادامه ، اظهارداشت: تاكنون يك پنجم خودروهايي كه متقاضي سرويس مدارس بودند به دليل نقص فني شديد در سيستم ترمز و 33 درصد به دليل دارا نبودن حد مجاز آلاينده مردود شده اند، يعني خودورهايي كه اگر مورد معاينه فني قرار نمي گرفتند ممكن بود به عنوان سرويس مدارس جابه جايي دانش آموزان را عهده دار مي شدند و سلامتي آن ها را با خطر مواجه مي كردند و همچنين سبب آلودگي بيش از حد هوا مي شدند.
**
ستاد برگزاري نماز عيد سعيد فطر متشكل از كميته هاي خدمات ايمني ، حمل و نقل و ترافيك ، پشتيباني ، امنيت و انتظامي ، نماز ، فرهنگي و هنري ، اطلاع رساني و نظارت و كنترل پروژه همچون دو سال گذشته فعاليت خود را در راستاي برگزاري هر چه با شكوه تر نماز عيد سعيد فطر آغاز كرده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا ، آسايش ، رفاه و ايمني نمازگزاران حاضر در مصلي بزرگ امام خميني (ره) در روز عيد سعيد فطر از مهمترين اهداف تشكيل ستاد برگزاري نماز عيد سعيد فطر است.
كميته خدمات ايمني ستاد برگزاري نماز عيد سعيد فطر كه به نوعي يكي از مهمترين كميته هاي اين ستاد است وظايفي از جمله اقدامات در حوزه خدمات شهري ، فضاي سبز ، زيبا سازي ، عمراني ، آب رساني ، هلال احمر ، اورژانس ، آتش نشاني ، صوت ، ستاد شهرسالم و گمشدگان را برعهده دارد.
از جمله وظايفي هم كه بر عهده كميته حمل و نقل و ترافيك گذاشته شده مي توان به برنامه ريزي جهت حمل و نقل و تسهيل و جابجايي نمازگزاران از مبادي و ميادين اصلي شهر به ويژه مساجد و محلات تهران به مصلي ، هماهنگي در خصوص پاركينگ هاي اطراف مصلي ، برنامه ريزي و اجراي تدابير راهنمايي انتظامات ترافيكي در معابر و خيابان هاي اطراف مصلي اشاره كرد.
**
در راستاي تبديل شهرداري از نهاد خدماتي به نهاد اجتماعي و فرهنگي، عمليات عمراني در 115 مدرسه شمال تهران در حال انجام و شهرداري منطقه يك آماده خدمات رساني به مدارس و دانش آموزان است.
محمد احمدي بافنده شهردار منطقه يك با اعلام اين مطلب در حاشيه برگزاري مراسم جشن شكوفه ها در منطقه يك اظهارداشت: ستاد مهر رمضان منطقه يك عمليات عمراني را در 115 مدرسه آغاز نموده است كه در فاز اول 36 مدرسه با انجام عملياتي چون تعميرات سرويس هاي بهداشتي، ايزوگام، رنگ آميزي كلاسها، تعميرات و ساماندهي تاسيسات لوله كشي آب گرم و سرد، بررسي و تعمير سيستم هاي گرمايي كلاس ها، نماسازي و.. با برآورد هزينه بالغ بر 173 ميليون تومان ساماندهي شده وعمليات آسفالت نيز در 10 مدرسه با هزينه اي بالغ بر 100 ميليون تومان به انجام رسيده است.
شهردار منطقه يك اضافه كرد: فاز دوم فعاليت هاي عمراني در 70 مدرسه با هزينه اي بالغ بر 300 ميليون تومان وآسفالت 9 مدرسه نيز با هزينه اي در حدود150 ميليون تومان در دست اقدام است.
وي افزود: ايمن سازي شبكه معابر منتهي به مدارس، برگزاري برنامه هاي آموزشي - تفريحي، فراغتي، فرهنگي ، تامين فضاهاي مناسب براي حمل و نقل، مرمت و بازسازي ساختمان مدارس از ديگر عناوين فعاليتهايي است كه شهرداري آماده ارائه به مدارس است.
**
مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران با بيان اين كه بزرگراه يادگار امام (ره) با استفاده از روش جديدي آسفالت شده است، گفت : با اين روش كيفيت و دوام آسفالت و هم چنين ايمني حركت به طور قابل توجهي افزايش مي يابد .
مسعود نصر آزاداني تاكيد كرد: با هماهنگي راهنمايي و رانندگي آسفالت بزرگراه يادگار امام (ره) با روش جديدي اجرا شده است كه در اين روش اين امكان فراهم شد تا كل باند را در اختيار داشته باشيم و با استفاده از سه فينيشر به طور همزمان كل باند را آسفالت كنيم .
وي با اشاره به مزاياي روش جديد، اظهار كرد : با اين روش كيفيت و دوام آسفالت و هم چنين ايمني حركت به طور قابل توجهي افزايش مي يابد و دربخش هايي كه مشاور به دلايل فني نياز به روكش در اين بزرگراه را اعلام كرده اين اقدام انجام شده است .
نصر آزاداني در ادامه خاطر نشان كرد: در گذشته ناگزير بوديم لاين به لاين آسفالت را پخش كنيم و هر فينيشر يك لاين را آسفالت مي كرد كه اين كار موجب ايجاد اختلاف سطح شده و با انحراف وسائط نقليه حوادث زيادي اتفاق مي افتاد.
**
همزمان با فرارسيدن ماه مهر ، 1000 جلد كتاب با موضوع آموزش ترافيك دراختيار مدارس منطقه 13 قرار گرفت .
سيد علي ادناني، معاون حمل ونقل و ترافيك و دبيرستاد بازگشايي مدارس ( مهررمضان) با اعلام اين خبر، گفت: بيش از هزار جلد كتاب با عناوين مختلف چون آموزش ايمني درخيابان، ايمني عبورومرور درخيابان، ماجراهاي دايي سفر و پليس مدرسه دراختيار آموزش و پرورش منطقه 13 قرارگرفت تا قبل ازفرارسيدن مهر، ميان مدارس ابتدايي توزيع شود.
وي هدف ازاجراي اين طرح را آموزش فرهنگ ترافيك به كودكان دانست و افزود : فرزندان ما ، آن گونه كه بايد و شايد، قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را نمي شناسند و اين عدم شناخت موجب بروز مشكلات فراوان مي شود به همين خاطر انتشار كتاب، بروشور، نصب بيلبورد و هرآنچه موجب آموزش و ارتقاي فرهنگ ترافيك شود، اقدامي بسيار مفيد و مؤثراست.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن