تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807220110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره تورنتو دروازه‌اي براي اسكار


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: جشنواره تورنتو دروازه‌اي براي اسكار


در حالي كه كمتر از 6 ماه به آغاز جشنواره اسكار مانده است، جشنواره تورنتو به پايان رسيد. صرف‌نظر از معرفي برترين‌هاي اين جشنواره كه بازتاب نظر تماشاگران است، اين جشنواره هر سال به صورتي غيررسمي آغاز گر فصل جوايز اسكار و آشنايي با رقباي احتمالي است.

براين اساس است كه پست‌هاموند منتقد سينما در اين باره مي‌گويد: «تورنتو يكي از جشنواره‌هايي است كه استوديوها، فيلم‌هاي اكران شده در آن را به عنوان رقيبان احتمالي اسكار در نظر مي‌گيرند. اين ديدگاه وجود دارد كه اگر فيلمي در تورنتو نمايشي مورد قبول داشت مي‌تواند فيلم شاخص در ديگر جشنواره‌ها باشد.»

جشنواره سي‌ و سوم

جشنواره سي‌و سوم با يك فيلم كانادايي به نام «پشنديل» با داستاني در باره جنگ جهاني نخست آغاز شد.

در جشنواره تورنتو امسال، 312 فيلم بلند و كوتاه از 64 كشور حضور دارند. از ميان تعداد فيلم‌هاي مذكور 116 فيلم براي نخستين‌بار در تورنتو پخش شده‌اند.

فيلم‌هاي ايراني امسال

فيلم سينمايي برف، نخستين ساخته آيدا بگيچ، فيلمساز مسلمان اهل بوسني، نماينده ايران در جشنواره تورنتو بود كه در بخش ديسكاوري پخش شد.

اين فيلم 100 دقيقه‌اي محصول مشترك كشورهاي بوسني، فرانسه، آلمان و ايران، درباره زندگي زنان بوسني پس از جنگ است. همچنيـــن سميرا مخملباف با چهارميـــن فيلم خود «اسب دوپا» در اين بخش حضور داشت.

از سوي ديگر يك فيلم به زبان اصلي فارسي از يك كارگردان آمريكايي ايراني تبار پخش شد.

مبناي اين فيلم ضد ايراني كه از سوي فيلمسازان آن ادعا مي‌شود براساس واقعيت است در واقع اقتباسي از يك رمان است و بيشتر به يك روياي سراسر كذب شبيه است تا داستاني واقعي.

پيش از اين نيز فيلم ضد ايراني 300 در جشنواره تورنتو توانسته بود جنجال ايجاد كند و اتفاقاً باعث انسجام ملي ايرانيان سراسر جهان شده بود.

نماي نزديك

در سي‌و سومين دوره از جشنواره امسال كه 64 كشور شركت داشتند، حضور فيلم‌هاي كمدي آمريكايي يك نوع بي‌تفاوتي و شايد هم نوعي واكنش استيصالي در برابر رخدادهاي جنگي و تروريستي جهان، به نظر آمد.

كامرون بيلي، مدير اجرايي جشنواره در اين باره گفته است: «دنيا از نظر اقتصادي و جنگ لحظات سخت و دشواري را سپــري مي‌كند، اما تماشاگران نيز گاهي نياز به استراحت دارند و كمدي از اين نظر انتخاب خيلي خوبي است.»

اين درحالي است كه در چند دوره اخير جشنواره تورنتو، جنگ عراق يكي از گزينه‌هاي اصلي فيلمسازي بود.

نماي دور

(Toronto International Film Festival)، جشنواره تورنتو از سال 1976 در اُونتاريوي كانادا آغاز شد.

اين جشنواره كه در نخستين دوشنبه ماه سپتامبر هر سال گشايش مي‌يابد، به مدت 10 روز طول مي‌كشد.

در حدود 300 تا 400 فيلم در هر جشنواره روي 23 پرده سينـــماي شهر تورنتو، خودنمايي مي‌كند. آنگونه كه اعلام شده است، هر سال 300 هزار بيننده براي ديدن فيلم و البته انتخاب بهترين فيلم، در جشنواره شركت مي‌كنند.

جشنواره تورنتو، هر چند تاثيرگذارترين رويداد براي معرفي برترين‌هاي فيلم‌هاي هر سال است، اما رقابتي برگزار نمي‌شود و به جاي بخش مسابقه آن، مردم به صورتي پويا فيلم‌هاي برتر خود را انتخاب مي‌كنند.

در سال 1998، مجلس واريتي در تمجيد از اين رويداد فرهنگي نوشت: «اين جشنواره پس از كن دومين جشنواره‌اي است كه تصاوير، ستارگان و بازارهاي فعال آن، قابل تامل هستند.»

مركزيت جشنواره در ناحيه يورك‌ويل است.

اين ناحيه در غرق هتل‌هاي لوكس، مراكز فرهنگي چون، سالن‌هاي تئاتر، رستوران‌هاي مردمي و كافه‌هايي است كه پاتوق‌ اهالي فرهنگ هستند.

اگر چه جشنواره تورنتو يك سكوي پرش براي فيلم‌هاي هاليوودي است، اما تورنتو در آمريكاي شمالي در واقع فرصتي براي فيلمسازان كانادايي، كارگردانان مستقل آمريكايي، فعالان جنوب آمريكا و آسيايي است.

نگاهي به مديريت جشنواره

چنين رخداد بزرگي مديريت ايده‌آلي را مي‌طلبد. آنچه در معرض قضاوت سينما دوستان و فيلمسازان قرار مي‌گيرد، توانايي حضور در سالن‌هاي فيلم‌هاي جشنواره است. به طور مثال به بخشي از اطلاعيه مديريت جشنواره‌ امسال توجه كنيد:

اگر تاكنون موفق به تهيه بليت براي فيلمي نشده ‌ايد، بليت‌هاي باقي مانده براي هر فيلم از ساعت 7 صبح به وقت تورنتو به صورت روي خطي و تلفني به فروش مي‌رسد. همچنيــن يك ساعت پيش از آغاز فيــلم، صف براي خريد بليت در روبروي هر سينما شكل مي‌گيرد كه حتي در مورد فيلم‌هايي كه صددرصد به فروش رسيده‌‌اند نيز هميشه تعدادي صندلي خالي در لحظه آخر به فروش مي‌رسد كه اين تعداد فقط به نفرات اول صف فروخته مي‌شود.

از سينما‌ها خواسته شده است كه به مردم در انتظار، تعداد تقريبي اين صندلي‌هاي خالي را اعلام نمايند تا از در صف ايستادن‌هاي بيهوده جلوگيري شود.

جالب اينجاست كه شركت تلفن بل مبلغ 25 ميليون دلار براي كسب حق نامگذاري دفتر مركزي جديد جشنواره سي‌ودوم فيلم تورنتو به «بل لايت باكس» پرداخت كرد، اين در حالي است كه شركت راجرز در سال 2004 همين مبلغ را براي خريد «اسكاي دوم» ورزشگاه معروف شهر تورنتو و تغيير نام آن به «راجرز سنتر» پرداخت كرد.

اين ساختمان علاوه بر دفتر مركزي جشنواره شامل بخش‌هاي هنري سينمايي و همچنين مجموعه آپارتمان مسكوني است.

جشنواره‌هاي تورنتــــو، كن، ونيز، برلين، روتردام، مســـكو، لوكارنو و كارلوس، از جمله جشنواره‌هاي گروه A و يا مهمترين و معروفترين جشنواره‌هاي جهان هستند.

فيلم‌هاي جديد هميشه در يكي از اين جشنواره‌ها نمايش داده مي‌شوند. به طور مثال در جشنواره امسال تورنتو، 116 فيلم براي نخستين بار اكران شده است.

برترين‌هاي تورنتو 2008

بهرحال جشنواره امسال تورنتو نيز بهترين فيلم خود را شناخت.

تماشاگران جشنواره، فيلم ميليونر زاغه‌نشين (slumdag millionaire) كه توليد مشترك انگليس و آمريكاست را به عنوان بهترين فيلم جشنواره 2008 تورنتو معرفي كردند. اين فيلم علاوه بر اينكه با اين انتخاب مي‌تواند شانس خوبي براي اسكار امسال داشته باشد، 9 آبان نيز مهمان جشنواره فيلم لندن خواهد بود.

ديگر فيلم خوش‌شانس امسال، «گرسنگي» به كارگرداني استيومك كوئين است كه جايزه ديسكاوري را از سوي روزنامه‌نگاران و خبرنگاران هديه گرفت.

جايزه نگاه منتقدان كه به فيپرشي موسوم است نيز به فيلم «Lymelife» رسيد.

و جايزه ويژه نگاه منتقدان به «رسوايي» اثر استيو جاكوپ تعلق گرفت.

دو بازيگر جوان، «دي و پاتل» و «فريدا پنتو» كه به خاطر بازي در «ميليونر زاغه‌نشين»،‌ ستاره جشنواره سي و سوم فيلم تورنتو شدند، در واقع جوانترين ستاره‌هاي سينماي جهان محسوب مي‌شوند.

دي و پاتل، متولد لندن است ولي فريدا پنتو، از جرگه ديگر بازيگران باليوودي است كه توسط كارگردان انگليسي؛ داني بويل، براي بازي در اين فيلم انتخاب شدند.

پاتل، ريزنقش و لاغراندام است و در چندين مصاحبه كارگردان و خود وي عنوان كرده‌اند كه لاغري يكي از دلايل اصلي بازي او در نقش جمالي بوده است.




 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 381]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن