تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815602887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در راستاي طرح تحول اقتصادي؛طرح اصلاح تعرفه‌‏هاي برق امروز به مجلس رفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: در راستاي طرح تحول اقتصادي؛طرح اصلاح تعرفه‌‏هاي برق امروز به مجلس رفت
تهران- خبرگزاري كار ايران
وزير نيرو امروز در جلسه غير علني طرح جدي وزارت نيرو براي اصلاح تعرفه‌‏ها را به مجلس ارائه كرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، عباس ‌‏علي‌‏آبادي،‌ ‏معاون ‌‏وزير‌ ‏نيرو ‌‏در ‌‏امور ‌‏برق‌ ‏و‌ ‏انرژي در اولين نشست خود با خبرنگاران با بيان اين خبر گفت: با توجه به تصويب طرح تثبيت قيمت‌‏ها در مجلس هفتم كه خسارت زيادي به وزارت نيرو وارد كرد، وزير نيرو امروز طرح جديد خود براي اصلاح تعرفه‌‏ها را به مجلس ارائه كرد.
وي افزود: بر اساس اين طرح مشتركين برق بر اساس ميزان مصرف طبقه‌‏بندي شده و از آنها تعرفه خاص خودشان اخذ خواهد شد.
علي‌‏آبادي خاطر نشان كرد: در اين طرح جدي بالاترين جريمه براي مشتركين پر مصرف قطع انشعاب برق خواهد بود.
معاون وزير نيرو ادامه داد: اين طرح در راستاي طرح تحول اقتصادي انجام خواهد شد و ضمن اجراي اين طرح تلاش مي‌‏شود يارانه‌‏ها به طور يكسان در بين مصرف كنندگان توزيع شود.
به گفته علي‌‏آبادي چنانچه اين طرح اجرا شود، حدود 2 الي 3 هزار ميليارد تومان به درآمد وزارت نيرو افزوده خواهد شد.
وي ميزان فعلي استفاده برق در بين استان‌‏ها را نامتعارف خواند و تصريح كرد: در حال حاضر با توجه به قيمت ارزان برق بسياري از استان‌‏ها حتي 5 برابر استان‌‏هاي ديگر برق مصرف مي‌‏كنند و حتي برخي از صنايع تنها به علت ارزان بودن برق توجيه اقتصادي پيدا كرده‌‏اند و اگر مجلس با اصلاح تعرفه‌‏ها موافقت كند، بسياري از اين صنايع جمع خواهند شد.
به گفته علي‌‏آبادي، در حال حاضر 60 درصد مصرف‌‏كنندگان الگوي مصرف را رعايت مي‌‏كنند و 20 درصد بر روي مرز مصرف هستند و 20 درصد مابقي مصرف غير منطقي دارند كه اگر اين گروه مصرف خود را به حد مطلوب برسانند، خاموشي نخواهيم داشت.
وي تصريح كرد: به دليل اين كه برخي از مشتركين حتي با علم به كمبود برق از مصرف خود نكاسته‌‏اند، به اين جمع‌‏بندي رسيديم كه حتي براي واگذاري‌‏هاي جديد نيز از شرط به جاي توصيه استفاده كنيم.
براي تأمين تجهيزات نيروگاه‌‏ها تلاش مي‌‏كنم
وي درباره تامين تجهيزات نيروگاه‌‏ها براي تعميرات با توجه به تحريم‌‏هاي ايران گفت: مشكلي در اين خصوص وجود ندارد و من تلاش مي‌‏كنم مشكلي در خصوص تامين تجهيزات به وجود نيايد.
علي‌‏آبادي با بيان اين كه طرفدار توزيع لامپ‌‏هاي كم‌‏مصرف نيستم، خاطر نشان كرد: با وجود اين كه لامپ‌‏هاي كم مصرف با اعتبار بالايي توزيع شد اما اين اهرم‌‏ها نمي‌‏تواند جلوي مصرف بالاي برق را بگيرد.
احداث نيروگاه‌‏هاي زغال سنگي
معاون وزير نيرو اظهار داشت: با توجه به اين كه در آينده بايد از انرژي‌‏هاي جديد استفاده بيشتري كرد، در وزارت نيرو طرح احداث نيروگاه‌‏هاي زغال سنگي در مناطق كويري در حال پيگيري است و در نظر داريم تا 5 هزار مگاوات برق از اين نيروگاه‌‏ها را وارد مدار كنيم.
در خواست برداشت 7 ميليارد يورويي از حساب ذخيره
علي‌‏آبادي نياز صنعت برق را 10 ميليارد تومان خواند و گفت: با توجه به اين كه تنها 7 هزار ميليارد تومان به سوخت نيروگاه‌‏ها اختصاص مي‌‏يابد، اميد اين را داريم تا مجلس براي تامين نياز مالي صنعت برق كمك كند.
وي ادامه داد: يكي از منابع تامين‌‏كننده مالي صنعت برق وام‌‏هاي بانكي، فروش اوراق مشاركت واخذ مطالبات وزارت نيرو است و با توجه به اين كه تحقق وام و فروش اوراق مشاركت كم است، بنابراين با كمبود جدي منابع مالي مواجه هستيم. در اين جهت در لايحه‌‏ پيشنهادي كه به مجلس ارائه داديم از آنها خواستيم تا از محل حساب ذخيره ارزي 7 هزار ميليارد يورور براي تامين نياز مالي برق تخصيص دهد.
تداوم خاموشي در پاييز، زمستان و تابستان 88
علي‌‏آبادي ادامه داد: با توجه به خشكسالي و خروج نيروگاه‌‏هاي برق آبي و اطلاعات آماري در پاييز نيز با كمبود برق و تداوم خاموشي‌‏ها مواجه خواهيم بود و حتي نمي‌‏توانيم بر روي تامين نياز از طريق نيروگاه‌‏هاي حرارتي برنامه‌‏ريزي كنيم.
وي افزود: در حال حاضر ميزان توليد و مصرف برابر است و كوچكترين اختلال در شبكه و خروج اضطراري واحدها موجب خاموشي خواهد شد.
معاون وزير نيرو تصريح كرد: به خاطر يك سال فعاليت مداوم نيروگاه‌‏هاي حرارتي طبق برنامه‌‏ريزي طي سه ماهه پاييز براي پاسخ‌‏گويي نياز در زمستان و تابستان آينده تعمير اين نيروگاه‌‏ها را آغاز خواهيم كرد.
وي خاطر نشان كرد: اگر مردم همكاري كنند اميدواريم فشار چنداني به سيستم وارد نشود تا مجبور به خاموشي گسترده و برنامه‌‏ريزي شده در پاييز نشويم ولي آنچه نشان مي‌‏دهد در پاييز نيز خاموش خواهيم داشت، ولي برنامه‌‏ريزي خاصي همچون برنامه زمان‌‏بندي تابستانه نداريم.
علي‌‏آبادي خاطر نشان كرد: بنا به پيش‌‏بيني وزارت نيرو ميزان مصرف در تابستان 88 به 44 هزار مگاوات مي‌‏رسد و در بدبينانه‌‏ترين پيش‌‏بيني اين ميزان به 42 هزار مگاوات خواهد رسيد.
وي افزود: چنانچه مجلس براي تامين مالي به وزارت نيرو كمك كند تا تابستان سال 88 مي‌‏توانيم3 هزار مگاوات جديد وارد مدار توليد كنيم ولي با اين حال 4 هزار مگاوات كمبود داريم كه حتي نمي‌‏توان از طريق واردات اين نياز را برطرف كرد.
معاون وزير نيرو تصريح كرد: به اين جهت هدف ما اين است كه با تغيير تعرفه بتوانيم كمي جلوي رشد بيش از حد مصرف را بگيريم.
وي خاطر نشان كرد: اگر بارندگي نداشته باشيم، گرماي هوا هم به شدت امسال باشد با توجه به عدم توليد نيروگاه‌‏هاي برق آبي در تابستان88 نيز خاموشي خواهيم داشت.
عدم تحقق برنامه توليد برق در سال‌‏هاي گذشته
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با اشاره به برنامه توليد برق طي سال‌‏هاي گذشته اظهار داشت: در سال 85 قرار بود 5 هزار مگاوات برق مدار اضافه شود كه اين ميزان تنها 4 هزار مگاوات محقق شد و اين روند در سال‌‏هاي گذشته نيز محقق نشده بود و با توجه به رشد مصرف در سال‌‏هاي آينده، با مشكل جدي‌‏تري مواجه خواهيم شد.
وي افزود: در سال 87 به نسبت سال گذشته به دليل خشكسالي 70 درصد كاهش توليد داشتيم كه اين رقم 9.76 درصد كاهش توليد است.
پايان پيام

كد خبر: 446347
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن