تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نزدیکترین حالات بنده به پروردگارت حالت سجده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817017894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمله گسترده طالبان در كابل


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: جام جم آنلاين: يك گروه از شورشيان طالبان در یک سلسله حملات بی‌سابقه در چندین محله‌ کابل، موشک‌هایی را به سوي سفارت آمریکا و مقر فرماندهی ناتو شلیک کرده اند. این حملات تا کنون شش کشته بر جای گذاشته‌است. تا لحظه مخابره اين خبر در نخستين ساعات بامداد چهارشنبه هنوز درگيري ميان مهاجمان طالبان و نيروهاي امنيتي افغان ادامه دارد.

[تصویر: anuic3f9yvmyct08w643.jpg]

به گزارش دويچه وله، درنخستين ساعات بعد از ظهر روز سه‌شنبه، چندین انفجار مهیب و تیراندازی گسترده شهر کابل را به لرزه درآوردند. نیروهای طالبان در عملیاتی گسترده چندین موشک را به سوی سفارتخانه‌های آمریکا، بریتانیا و چند سفارتخانه‌ دیگر در مرکز شهر کابل پرتاب کردند.
صدای دو انفجار دیگر نیز در مناطق دیگر کابل به گوش رسیده است. یکی از این موشک‌ها به اتوبوس یک مدرسه‌ اصابت کرد اما به دلیل خالی بودن آن تلفات جانی برجای نگذاشت. مقامات سفارت آمریکا و ناتو اعلام کرده‌اند که هیچیک از کارمندان سفارت و نظامیان ناتو زخمی نشده‌اند.
بر اساس گزارش‌ها، دست‌کم دوغیرنظامی و چهار مأمور پلیس افغان در پی این حملات جان باخته‌ و 22 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. صدای انفجارهای دیگری نیز از محله‌ وزیر اکبر خان شنیده شده و هلیکوپترهای ناتو و ارتش افغانستان بر فراز این منطقه که بیشتر سفارتخانه‌ها و ادارات در آن قرار دارند، به پرواز درآمده‌اند. طالبان در گذشته نیز حملات متعددی در کابل انجام داده اما گستردگی حملات این بار بی‌سابقه بوده است.
شورشیان طالبان به ساختمانی نیمه کاره و در حال ساخت نفوذ کرده‌ و از آن جا چندین موشک ‌و نارنجک به سمت سفارتخانه‌ها و مقر فرماندهی ناتو شلیک کرده‌اند.این حملات چند ساعت ادامه داشته است.
همچنين، شبكه تلویزیون انگلیسی زبان پرس تی وی اعلام کرده است که دفتر این شبکه در کابل "مورد حمله واقع شده و دستكم يك نفر نیز زخمی شده‌است.خبرنگار پرس تي‌وي از کابل گزارش داد: ما از شمار تلفات اطلاعي در دست نداريم... همه نيروهاي افغان در اطراف سفارت آمريکا مستقر شده‌اند و دفتر ما نيز در نزديکي سفارت امريکا قرار دارد.
وي افزود: يکي از همکاران ما مجروح شده است... همکاران ما مي‌گويند دفاتر نزديک به ما هدف حملات موشکي قرار گرفته‌اند.
ذبيح‌الله مجاهد، سخنگوي طالبان با تائيد اين که نيروهاي اين گروه به کابل حمله کرده‌اند افزود: هدف آن‌ها سفارت آمريکا، سازمان‌هاي دولتي و ديگراماكن متعلق به خارجي ها است.
در غرب کابل در فاصله چند کیلومتری از محل وقوع این حملات، یک عامل انتحاری با منفجر کردن بمبی در برابر ساختمان پلیس شهری کابل جان یک مأمور پلیس را گرفت و دو تن دیگر را نیز زخمی کرد. عامل انتحاری دوم نیز در منطقه‌ای دیگر با انفجار بمب در مرکز پلیس محلی یک غیرنظامی را به کشتن داد.
رییس پلیس کابل در اعلامیه‌ای از کشته شدن یک عامل انتحاری دیگر طالبان در جاده‌ی نزدیک فرودگاه به دست مأموران پلیس خبر داده است. این فرد نزدیک کیلو مواد منفجره همراه خود داشته است.
طالبان مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان اظهار داشته که پیکار جویان طالبان مجهز به نارنجک‌انداز، جلیقه‌های انفجاری و سلاح هاي خودكار AK 47 بوده‌اند و هدف این حملات ساختمان‌های دولتی، سفارت آمریکا و مراکز فرماندهی ناتو بوده است.
حملات گسترده طالبان دو روز پس ازبرگزاری مراسم یادبود قربانیان حادثه تروریستی یازده سپتامبر در شهرهای مختلف آمریکا انجام گرفته‌اند.
هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به حملات امروز طالبان تاکید کرده که چنین اقداماتی موجب ترس آمریکایی‌ها نخواهد شد و این کشور به فعالیت‌های خود در افغانستان ادامه خواهد داد.

کلینتون گفت: «غیرنظامیانی که در افغانستان خدمت می‌کنند، مرعوب چنین حملات بزدلانه‌ای نخواهند شد.» وی همچنین افزود: هیچ‌کدام از کارمندان آمریکایی آسیب ندیده‌اند و وزارت امور خارجه "از نزدیک" بر اوضاع نظارت خواهد کرد.
در عين حال، به گزارش آسوشيتدپرس، شورشیان طالبان، مسلح به جلیقه های انتحاری و آر پی جی هفت به هدف هایی در مرکز کابل، از جمله ستاد ناتو، سفارت آمریکا و سازمان اطلاعات و امنیت اففانستان حمله کرده اند.
روز سه شنبه، در حالی که نیروهای امنیتی در تلاش دفع هجوم در نزدیکی مناطق دیپلماتیک بودند، صدای تیراندازی و انفجار بمب شنیده می شد. مقام های افغان گفته اند، یک افسر پلیس و دو شورشی کشته شده اند.
به گفته پلیس افغانستان، ۴مهاجم یک ساختمان چند طبقه نيمه كاره در میدان ابوالحق در کابل را تصرف كرده و تیراندازی به سوی هدف های اصلی را آغاز کردند. همچنین دو بمب گذار انتحاری دیگر در غرب کابل به پلیس حمله کرده و دو افسر را کشتند.
ناتو و سفارت آمریکا هر دو اعلام کردند در این حمله ها به کارمندان آسیبی نرسیده است. به گفته، مقام های افغان دو غیر نظامی جان سپردند و دستکم 18 نفر در سراسر پایتخت زخمی شدند. پلیس دستکم دو شورشی را به قتل رسانده است.
سخنگوی طالبان به خبرگزاری ها گفت تشکیلات اطلاعاتی افغانستان، یک وزارتخانه، سفارت آمریکا و ستاد ناتو هدف های اصلی شورشیان بودند.
ناتو اعلام کرد گروه کوچکی از شورشیان به محله ای در مجاورت سفارت آمریکا و ستاد ائتلاف حمله و تیراندازی کردند. نیروهای افغان و ناتو، با پشتیبانی هوایی به حمله پاسخ دادند.
سفارت آمریکا در کابل نیز روز سه شنبه حمله در نزدیکی مجتمع را که به شدت از آن حفاظت می شود تایید کرد، اما گفت به کارمندان سفارت آسیبی نرسیده است. یک سخنگو گفت به آنان دستور داده شد در نقاط امن پناه بگیرند.
در بروکسل، آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو به خبرنگاران گفت وی یقین دارد که نیروهای افغان می توانند با این وضعیت در کابل مقابله کنند. راسموسن همچنین گفت چنین حمله هایی بر انتقال مسئولیت های امنیتی از ناتو به نیروهای افغان تاثیر نخواهد داشت و امور انتقال امنیت ادامه خواهد یافت.
پیشتر در روز شنبه شورشیان به یک پایگاه ناتو در مرکز افغانستان حمله کرده و چهار غیر نظامی افغان را کشتند. در آن حمله بیش از 100 نفر، از جمله 77 سرباز آمریکایی زخمی شدند.
طالبان مسئولیت حمله در ولایت وردک را بر عهده گرفت. اما سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه گفت احتمال زیادی هست که گروه حقانی مسقر در پاکستان از حمله آگاه بوده و ازآن حمایت کرده است.
با وجود تدابیر شدید امنیتی در کابل، گروه طالبان همواره موفق شده اند اهدافی در نزدیکی مهم ترین تاسیسات دولتی و بین المللی را هدف قرار دهند.
این حملات بدنبال حمله ماه گذشته بمبگذاران انتحاری به یک مرکز فرهنگی بریتانیا در شهر کابل صورت می گیرد که دست کم دوازده کشته برجا گذاشت.
براساس‌آخرين گزارش ها ، درگيري در كابل هنوز ادامه داشته و تاكنون 9 نفر از جمله دستکم 3 تن از مهاجمان کشته و بیش از 20 نفر زخمی شدند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن