تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816884305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۹۰ درصد خانوارهای ایرانی کلسیم کافی دریافت نمی کنند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: متخصص بهداشت عمومی و اپیدمیولوژی تغذیه با استناد به نتایج پژوهش های انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور گفت: ۹۰ درصد خانوارهای ایرانی کلسیم کافی دریافت نمی کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، دکتر “ربابه شیخ الاسلام” که به مناسبت “روز جهانی شیر” (۱۱ خرداد ماه) سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: شیر و مواد لبنی مانند ماست، پنیر و کشک، بهترین منابع غذایی حاوی کلسیم است و تمام انواع کم چرب و پرچرب آن به یک میزان کلسیم دارند، اما هر چقدر میزان چربی این محصولات کمتر باشد، کلسیم آن بهتر جذب می شود.
وی یادآور شد: تنها کلسیم شیر نیست که به استحکام استخوان ها کمک می کند، بلکه ویتامین ها و سایر املاح موجود در شیر نیز نقش مهمی در سلامت استخوان ها دارد.
متخصص بهداشت عمومی و اپیدمیولوژی تغذیه تصریح کرد: نتایج پژوهش ها نشان می دهد، بین سرانه مصرف شیر و طول عمر افراد در کشورها رابطه مستقیمی وجود دارد.
وی با اشاره به سرانه مصرف شیر که ۸۰ تا ۸۵ کیلوگرم اعلام شده، گفت: این در حالی است که سرانه مصرف شیر در کشورهای اروپای غربی ۳۰۰ تا ۴۳۰ کیلوگرم است.
شیخ الاسلام در مورد هدف روز جهانی شیر گفت: سازمان غذا و کشاورزی و ۱۹۱ کشور عضو آن در سال ۲۰۰۱ میلادی (۱۳۸۰خورشیدی) اول ماه ژوئن برابر با ۱۱ خرداد را به عنوان “روز جهانی شیر” جشن گرفتند.
مدیر موسسه تغذیه، سلامت و توسعه افزود: فائو از سال ۱۹۴۵ میلادی (۱۳۲۴ خورشیدی) تلاش دارد، وضعیت تغذیه مردم جهان از طریق کشاورزی پایدار رونق گیرد و به ویژه مناطق روستایی جهان مشارکت مثبت و رو به رشدی برای وضعیت اقتصادی خود و جهان از این طریق در پیش گیرند.
وی اظهار داشت: همزمان با روز جهانی شیر، کلیه کشورهای مختلف جهان با برپایی جشنواره ها، توزیع شیر رایگان در سطح شهر، توزیع شیر رایگان در مدارس، برپایی جشن ها و … سعی دارند، اهمیت مصرف این ماده غذایی را یادآور شده در جهت افزایش فرهنگ مصرف شیر تلاش کنند.
به گفته شیخ الاسلام در ایران نیز از امسال مراسمی با عنوان همایش کیفیت شیر همزمان با روز جهانی شیر در تبریز برپا می شود.
وی بر مسئولیت همه نهادها برای حل مشکل کمبود مصرف سرانه شیر تاکید کرد و گفت: کمبود مصرف شیر سبب ابتلا به بیماری هایی از قبیل پوکی استخوان می شود که بار مالی درمانی بسیار زیادی را به خانواده ها و دولت تحمیل می کند.
شیخ الاسلام گفت: وزارتخانه های کشاورزی، بهداشت و آموزش و پرورش و نیز سازمان های دامپزشکی و حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، می توانند با کار مشترک در جهت تغییر سیاست هایی که دامداری ها را دچار مشکل می کند، حرکت کنند.
وی گفت: حمایت مستمر از صنایع شیر و تولید شیر با کیفیت بالا به همراه آموزش برای مصرف بیشتر شیر همراه با قیمت گذاری صحیح و عادلانه می تواند راهکارهای موثری در افزایش سرانه مصرف به شمار آید.
این متخصص اپیدمیولوژی تغذیه افزود: با توجه به اینکه سال ۱۳۸۹ سال تلاش و همت مضاعف نامیده شده در روز جهانی شیر می توان با حمایت یارانه ای از مواد لبنی کم چرب و کم نمک و همچنین کنترل واردات شیر خشک، برنامه های مشترک و مدونی را در جهت اصلاح الگوهای مصرف شیر تدوین و اجرا کرد.
منبع:سایت ایرانیان





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن