تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814735108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصرف فراورده های لبنی پرچرب، سلامت مصرف کنندگان را به خطر می انداز


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: متخصص بهداشت عمومی و اپیدمیولوژی تغذیه با انتقاد از سیاست قیمت گذاری فراورده های لبنی هشدار داد: شیوه کنونی قیمت گذاری که تنها محدویت افزایش قیمت را شامل محصولات کم چرب کرده، تولید کنندگان فراورده های لبنی را به سمت تولید محصولات پر چرب سوق داده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، دکتر “ربابه شیخ الاسلام” که به مناسبت روز جهانی شیر (۱۱ خرداد ماه) سخن می گفت، افزود: هم اینک تلاش هایی از سوی نهادهای مختلف کشور مبنی بر افزایش سرانه مصرف شیر در حال انجام است، این درحالی است که تشویق مردم به افزایش مصرف شیر به عنوان یک غذای سالم با عرضه محصولات پر چرب لبنی که مخل سلامت جامعه است، همخوان نیست.
وی ادامه داد: بر اساس چند پژوهش میدانی انجام شده در سطح شهر تهران، توزیع کنندگان فراورده های لبنی اظهار داشته اند که تنها یک چهارم محصولات عرضه شده به آنان را محصولات کم چرب و بقیه را گروه پر چرب تشکیل می دهد.
متخصص اپیدمیولوژی تغذیه گفت: با وجودی که ۹۰ درصد مردم دریافت کلسیم ناکافی دارند که عوارض ناشی از آن ابتلا به پوکی استخوان است، نمی توان به آنها که معمولا دچار اضافه وزن و یا چاقی هستند توصیه کرد که مواد لبنی پر چرب بخورند.
وی افزود: همین چاقی می تواند بیماری های قلبی -عروقی و مشکلات اسکلتی استخوانی را به همراه داشته باشد.
شیخ الاسلام با اشاره به اینکه چربی لبنیات مانند سایر چربی ها می تواند، عوارض زیادی داشته باشد که مهم ترین آن گرفتگی عروق است، اضافه کرد: متاسفانه بیشتر مردم از مضرات چربی لبنیات آگاه نیستند و به دلیل توصیه متخصصان تغذیه مبنی بر تاکید بر مصرف فراوردهای لبنی، نوع پر چرب آن را انتخاب می کنند.
شیخ الاسلام یاد آور شد: در یک نظر سنجی در مورد اینکه خامه جزو کدام گروه غذایی محسوب می شود ، ۶۰ درصد خامه را جزو گروه لبنیات می دانستند، در حالی که بر خلاف باور عموم، خامه در گروه شیرینی ها و چربی ها جای می گیرد.
وی با تاکید بر لزوم آموزش های مناسب به مردم در مورد انواع فراورده های شیری، روش های نگهداری، مصرف و… تصریح کرد: با توجه به پایین بودن مصرف سرانه شیر در ایران که کمتر از یک چهارم کشورهای پیشرفته است، ضروری است در کنار شیوه های گوناگون فرهنگ سازی، دولت نسبت به اصلاح سیاست های قیمت گذاری نیز اقدام کند.

مدیر موسسه تغذیه ،سلامت و توسعه اظهار داشت: وزارتخانه های بازرگانی و بهداشت باید، بر خلاف رویه موجود، نسبت به اعمال مالیات و افزایش بهای محصولات مضر برای سلامت اقدام کنند و سود ناشی از آن را به محصولات حامی سلامت تخصیص دهند.
وی افزود: همچنین با اعمال یارانه و کاهش قیمت، مردم به خرید محصولات غذایی حامی سلامت تشویق شوند که این اقدام می تواند، حرکت مثبتی در جهت سلامت جامعه و کاهش بار بیماری ها به شمار آید.


منبع:سایت ایرانیان





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن