تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816873840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست گروههاي سياسي لبناني از آغاز تا امروز


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نشست گروههاي سياسي لبناني از آغاز تا امروز
خبرگزاري فارس: نشست گفت‌وگوهاي ملي لبنان كه بين گروههاي سياسي اين كشور با هدف دستيابي به آشتي ملي در بيروت آغاز مي شود،‌ پس از آن برگزاري مي‌شود كه در گذشته نيز چندين نشست اصلي بين گروههاي سياسي لبنان انجام شده كه مهم‌ترين آن "كنفرانس طائف" است كه به سال 1989 در عربستان سعودي باز مي‌گردد كه به جنگ داخلي در اين كشور پايان داد.


به گزارش فارس، نشست گروههاي سياسي لبنان از آغاز تاكنون به شرح زير است.

*ژنو: برگزاري كنفرانس ژنو در نوامبر سال 1983. اين كنفرانس تحت نظارت سوريه و عربستان سعودي و با مشاركت "امين جميل" رئيس جمهور وقت و نمايندگان تشكل‌هاي سياسي و نظامي اصلي از جمله "وليد جنبلاط" رئيس حزب دروزي‌هاي لبنان و "نبيه‌بري" رئيس پارلمان كنوني لبنان و رئيس جريان امل برگزار شد.
شركت كنندگان در اين نشست بر هويت عربي لبنان تاكيد كردند و خواستار لغو توافقنامه‌اي شدند كه در 17ماه مي 1983بين لبنان و اسرائيل و تحت نظارت آمريكا منعقد شده بود.

* لوزان سوئيس: اين نشست در ماه مارس سال 1984، دومين نشست گفت‌وگوهاي ملي لبنان بود كه بعد از كنفرانس ژنو برگزار شد. طرف‌هايي كه در كنفرانس ژنو شركت كرده بودند در اين نشست نيز حضور داشتند.
در اين نشست گروههاي سياسي لبنان به توافقي در چارچوب اولويت بخشيدن به آتش‌بس، بازگشت ارتش لبنان به پادگانها و تشكيل هيئت بازنگري قانون اساسي دست يافتند.

*نشست طائف در اكتبر سال 1989 برگزار شد. اين نشست كه در آن 62نماينده لبنان حضور داشتند در عربستان سعودي و تحت نظارت يك كميته سه جانبه عربي متشكل از عربستان، الجزاير و مغرب، برگزار شد و طي آن گروههاي سياسي به " منشور وفاق ملي " دست يافتند كه به 15سال جنگي داخلي در اين كشور پايان داد.
توافقنامه طائف بر توزيع قدرت سياسي به نفع مسلمانان تاكيد كرد و خط مشي روابط بين لبنان و سوريه را تعيين كرد.
در متن اين توافقنامه بر استقرار دوباره نيروهاي سوريه مستقر در لبنان از سال 1976 با استعداد 35هزار نيرو در شرق لبنان طي يك ماموريت دو ساله بعد از تصميم اصلاحات در قانون اساسي، تاكيد شد.

*نشست بيروت در 29ماه مارس 2006. گفت‌وگوهاي ملي در بيروت بين سران سياسي مختلف لبنان با هدف تلاش براي حل و فصل بحران سياسي موجود در اين كشور و تحكيم حاكميت لبنان بعد از ترور "رفيق حريري" نخست وزير پيشين لبنان در فوريه 2005 و خروج نيروهاي سوريه از اين كشور صورت گرفت.
اين نشست از سوي نبيه‌بري رئيس مجلس لبنان برگزار شد و طي آن 14 تن از شخصيت‌هاي سياسي اين كشور شركت كردند و اين اولين نشست گروههاي داخلي بعد از جنگ داخلي بدون حضور طرف‌هاي خارجي بود. اين گفت‌وگوها با آغاز تهاجم رژيم صهيونيستي به لبنان در 12ژوئيه متوقف شد.

*شهر" لاسيل سان كلو" فرانسه در 15 ماه ژوئيه سال 2007 ميزبان نمايندگان گروهها و جناح‌هاي سياسي لبنان بود. اين نشست كه به ابتكار فرانسه برگزار شد و طي آن نمايندگان طرف‌هاي لبناني نيز در آن حضور داشتند، بدون نتيجه پايان يافت. در اين نشست بيش از 30 نماينده از جمله وزرا و نمايندگان طرف‌هاي لبناني و نيز نمايندگان جامعه مدني حضور داشتند.

*نشست دوحه كه 21 ماه مي 2008 براي برون رفت از بحران اين كشور و انتخاب ميشل سليمان به سمت رياست جمهوري برگزار شد. بر اساس توافقي كه در اين نشست بين گروههاي سياسي لبنان صورت گرفت، به تحصن مخالفان دولت در مركز بيروت پايان داده شد و ميشل سليمان فرمانده ارتش اين كشور در 25 ماه مي به سمت رياست جمهوري اين كشور انتخاب شد و دولت وحدت ملي به رياست فواد سنيوره در يازدهم ماه ژوئيه تشكيل شد.
انتهاي پيام/.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن