تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814284623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناسان/ دوره پيش دبستاني مقدمه اي براي كاهش استرس كلاس اولي ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كارشناسان/ دوره پيش دبستاني مقدمه اي براي كاهش استرس كلاس اولي ها
برخي از كارشناسان و صاحبنظران تعليم و تربيت در استان سمنان ، حضور دانش آموزان قبل از ورود به دبستان در دوره آمادگي و يا پيش دبستاني را فرصت بسيار مناسبي براي آشنايي فرزندان با فضاي تعليم و تربيت مي دانند.


اين افراد با اشاره به ترس و استرسي كه در كودكان بدو ورود به دبستان وجود دارد معتقدند دوره پيش دبستاني تا حد بسيار زيادي اين استرس و نگراني را از بين مي برد.
شكوفه هاي تعليم و تربيت استان سمنان (كلاس اولي ها) روز سه شنبه با حضور در مدارس، ورود خود به عرصه درس و كتاب را جشن گرفتند.
فضاي مدارس ابتدايي در اين استان امروز شاهد صحنه هاي بسيار زيبايي بود كه توسط شكوفه هاي انقلاب خلق شد.
از يك سو تعدادي از اين دانش آموزان اشك مي ريختند و از سوي ديگر برخي از دانش آموزان با چهره هايي خندان از ورود به مدرسه استقبال مي كردند.
مسوولان مدارس ابتدايي نيز با تزئين مدارس و كلاسهاي پايه اول و نيز استقبال از دانش آموزان سعي داشتند تا اولين روز ورود اين كودكان به فضاي مدرسه و درس را شاد و به يادماندني كنند.
در كنار اين اقدامات اولياء دانش آموزان كه به همراه فرزندان خود در مدارس حضور يافته بودند با گرفتن عكس و فيلم در ثبت اين روز براي فرزندان خود نهايت تلاش را به خرج داده و همراهي خود را با فرزندان در آغاز فصل تعليم و تربيت به اثبات رساندند.
رييس سازمان آموزش و پرورش استان سمنان گفت: همزمان با برگزاري جشن شكوفه ها بيش از هشت هزار نفر از دانش آموزان سال اولي امروز به سر كلاسهاي درس رفتند.
"ابوالقاسم قزوهي" افزود: براي استقبال از اين دانش آموزان برنامه هاي شاد و متنوعي در مدارس ابتدايي استان سمنان تدارك ديده و از اين دانش - آموزان توسط مديران و مسوولان مدارس با گل و شيريني استقبال شد.
وي گفت: به دليل تقارن روزهاي ابتدايي مهرماه امسال باايام شهادت حضرت علي (ع) و ليالي قدر، جشن شكوفه ها امسال زودتر و در سالروز ولادت باسعادت حضرت امام حسن مجتبي برگزار شد.
صاحبنظران امور تربيتي آموزشي دوره آمادگي را زمينه مناسبي براي انتقال فرزندان از محيط خانه به عرصه علم و دانش دانسته و مي گويند استقبال خانواده ها در استان سمنان از اين دوره رو به افزايش است.
معاون آموزش و نوآوري سازمان آموزش و پرورش استان سمنان تاكيد كرد: نرخ پوشش دوره پيش دبستاني در اين استان به مرتب بالاتر از ساير استانها است.
درصد دانش آموزاني كه در اين استان با عبور از دوره آمادگي وارد مدرسه مي شوند با رشد بالا در سالهاي اخير به 89 درصد در سال جاري رسيده است كه اين بيانگر توجه والدين به اهميت اين دوره است.
"عليرضا محمودي" گفت: ميانگين پوشش تحصيلي اين دوره در كشور 5/43 درصد است.
وي در اين زمينه سمنان را داراي رتبه برتر كشوري دانست و گفت: علاوه بر بالا بودن پوشش تحصيلي اين استان در توليد محتوي برخي از واحدهاي پيش دبستاني نيز در سطح استان داراي اقدامات خوبي است.
وي با اشاره به اهداف برنامه چهارم براي دوره پيش دبستاني گفت: توسعه مشاركتهاي مردمي در اين دوره بايد در اين برنامه بر اساس 60 درصد مردمي و 40 درصد دولتي باشد.
محمودي افزود: از اين لحاظ نيز استان سمنان در رده بالايي قرار دارد و 80 درصد مربيان اين دوره در اين استان از نيروهاي آزاد هستند.
وي با اشاره به رويكرد قرآني در دوره پيش دبستاني گفت: اين برنامه از سال 85 در استان سمنان با تشكيل 22 كلاس مكتب قرآني آغاز و در سال تحصيلي گذشته به 75 كلاس افزايش يافت.
معاون آموزش و نوآوري سازمان آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در سال تحصيلي جديد در كليه پيش دبستاني هاي سمنان كلاسهاي مكتب قرآن برگزار مي شود.
برخي از والدين دانش آموزان كه به همراه فرزندان خود درمراسم جشن شكوفه ها شركت كرده بودند از اين اقدام آموزش و پرورش تقدير و آن را بسيار مثبت ارزيابي كردند.
"محمدرضا حاجي قرباني" پدر "فاطمه" دانش آموز كلاس اولي گفت: حضور والدين در مدارس و كلاس درس باعث مي شود تااين دانش آموزان با دلهره كمتري در مدارس حضور يابند.
وي گفت: در عين وجود ضرورت برگزاري اين مراسم، جشن شكوفه ها بايد با برنامه ريزي و هدفدار برگزار شود.
وي گفت: در برگزاري اين مراسم علاوه بر متوليان مدارس، مسوولان آموزش و پرورش نيز بايد مشاركت داشته و براي پربار كردن محتوي برنامه تلاش كنند.
در سال تحصيلي 88 - 87 بيش از 106 هزار دانش آموز در استان سمنان به سر كلاسهاي درس مي روند كه نسبت به سال تحصيلي گذشته 5/2 درصد كاهش دارد.
در اين استان قريب 9 هزار نفر فرهنگي كار تعليم و تربيت را در بيش از يك هزار واحد آموزشي بر عهده دارند.
ك/4 506/599/608 شماره 209 ساعت 11:18 تمام
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 595]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن