تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820133403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح مصاحبه استاندار لرستان با شبكه خبر پرداخت 4200 ميليارد ريال تسهيلات بانكي به زلزله زدگان لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مشروح مصاحبه استاندار لرستان با شبكه خبر پرداخت 4200 ميليارد ريال تسهيلات بانكي به زلزله زدگان لرستان
استاندار لرستان اعلام كرد : به منظور بازسازي واحد هاي مسكوني، تجاري، خدماتي، دامي، اداري، بهداشتي و آموزشي آسيب ديده استان بالغ بر 4200 ميليارد ريال تسهيلات بانكي يارانه دار پرداخت شده است.
دكتر سيدحسين صابري ، استاندار لرستان در گفتگو با سايت شبكه خبر در خصوص بازسازي ساختمان هاي آسيب ديده از زلزله اين استان گفت : بازسازي مناطق مسكوني، خدماتي و اداري درمناطق زلزله زده شهرستان هاي بروجرد و درود به ويژه در روستاها به پايان رسيده است.

وي افزود : اين بازسازي به ويژه در روستاها و با حضور فعال و فراگير ستادهاي بازسازي بنياد مسكن انقلاب اسلامي تعدادي از استان هاي كشور صورت گرفته است.

استاندار لرستان تصريح كرد : البته مختصري از واحد هاي مسكوني شهري به عللي ( از جمله محدوديت تسهيلات اعطايي و تعليق وام هاي تكميلي ) نيمه تمام مانده و برخي از ساختمان هاي اداري نيز به علت زير بناي زياد كاملا انجام نشده است.

آقاي صابري با بيان اين كه 42 هزار و 481 واحد مسكوني و تجاري بازسازي شده است افزود: بخش عمده اي از اين واحد ها در شهرستان هاي بروجرد و درود است و در مدت كمتر از دو سال بازسازي و مورد بهره برداري قرار گرفته است.

وي گفت: در اين دوره كمتر از دو سال براي بازسازي واحد هاي مسكوني، تجاري، خدماتي، دامي، اداري، بهداشتي و آموزشي جمعا بالغ بر 4200 ميليارد ريال تسهيلات بانكي يارانه دار و مبلغ 1309 ميليارد ريال اعتبارات عمراني دولتي تامين و پرداخت شده است.

استاندار لرستان همچنين درباره تعليق واگذاري وام هاي تكميلي با توجه به نيمه تمام ماندن خانه ها اظهار داشت: دولت تلاش كرده با تامين تسهيلات و بخشي از اعتبارات در حد احداث سرپناه مطمئن و قابل قبول تسهيلاتي را براي صاحبان منازل در نظر بگيرد و صاحبان منازل در سال هاي بعد باقي مانده كار را در قالب توسعه واحد هاي مسكوني و تجاري انجام دهند.

وي با بيان اينكه انتظار مردم از وام هاي تكميلي هم توسعه واحد هاي مسكوني و تجاري است گفت: به علت محدويت منابع داخلي بانك ها اين تسهيلات پرداخت نشده است كه همچنان پيگير تامين و پرداخت آن هستيم.

آقاي صابري با اشاره به كمك هاي بلاعوض گفت : اين كمك ها در حد مصوب و مقررات پرداخت شده اما در اصطلاح بازسازي بعضي از واحد ها عنوان خانوار فرعي دارند يعني در يك منزل سكونت داشته اند. ( مثل اولاد تازه ازدواج كرده اي كه در منزل پدري زندگي مي كند خانوار فرعي تلقي شده و بلاعوض شامل حالش نمي شود؛ و در پاره اي از موارد به علت زير بناي بيشتر از طرح بازسازي يا ساختمان دوطبقه و بعضا همراه با پيلوت در همكف سبب شده كه با سقف تسهيلات مصوب و پرداختي ساختمان ها تكميل نشود كه بايد يا از اول زيربناي بالا انتخاب نمي شد و حالا بايد با همت صاحب خانه تمام شود.

استاندار لرستان اضافه كرد : البته تلاش هايي در جهت رفع موانع پرداخت وام هاي تكميلي صورت گرفته اما به علت حجم زياد تقاضا و محدوديت منابع بانكي هنوز پاسخ مثبتي دريافت نشده است و به دليل محدوديت؛ زماني هم براي تحقق خواسته ها نمي توان مشخص كرد.

دكتر صابري اظهار داشت : با اين حال تعداد خانه هاي نيمه تمام در بروجرد بحراني نيست؛ خانه هاي نيمه تمام عمدتا در روستاها تكميل شده است و در شهرها تعدادي افراد كه با زير بناي بالا كار را شروع كرده و يا واحد هاي دو طبقه در دست احداث دارند دچار مشكلاتي هستند كه ناگزير بخشي از ساختمان را براي سكونت تكميل و باقيمانده را به مرور احداث خواهند كرد.

دهم فروردين سال 85 بود كه زمين لرزه اي به بزرگي 4/6 ريشتر در شهرهاي دورود و بروجرد رخ داد .

استاندار لرستان در ادامه همچنين در خصوص دستاوردهاي سفر هيات دولت به اين استان گفت: بخش عمده اي از مصوبات سفر اول هيات دولت در استان لرستان اجرا شده و يا در حال اجراست .

وي گفت : تاكنون حدود 22/89 درصد مصوبات اجرا شده يا در حال اجرا است و حدود 78/10 به علت عدم مشاركت و مداخله بخش خصوصي تاكنون اجرايي نشده است.

استاندار لرستان افزود : اقداماتي در بخش ساخت و ساز مدارس، راه ها، سالن هاي ورزشي، خانه هاي جوان، رفع برخي از نياز هاي دانشگاه ها، مجتمع هاي فرهنگي و هنري، تعميرات مساجد، ارتقاء جاده هاي روستايي و راه هاي اصلي و فرعي استان و تلاش در جهت تكميل بيمارستان ها انجام شده است.

وي گفت: در حال حاضر بيمارستان هاي الشتر و پلدختر كه از سال 69 شروع شده بود به پيشرفت 5/97 و 88 درصدي رسيده اند؛ بيمارستان شهيد رحيمي كه از سال 81 شروع شده بود از پيشرفت 5/42 برخوردار است و احداث بيمارستان 164 تختخوابي آيت الله بروجردي شهر بروجرد از اواخر سال 86 شروع شده است؛ و اقدامات اصلاحي و تعميراتي در بيمارستان شهداء عشاير، شهيد مدني خرم آباد و شهيد چمران بروجرد صورت گرفته است.

آقاي صابري در خصوص اقدامات مسئولان براي كاهش بيكاري و جلوگيري از مهاجرت جوانان تو ضيح داد : واحد هاي صنعتي جاري استان مشكلات خاص خود را داشته كه با تسهيلات محدود حل شدني نبوده و اين يكي از معضلات استان است.

وي افزود: اما با طرح بنگاه هاي اشتغال زاي زودبازه در سراسر مناطق استان متجاوز از23 هزار و 584 طرح به ارزش 19481 ميليارد ريال مورد پذيرش، بررسي و تصويب قرار گرفته است و به بانك هاي استان ارسال شده كه از اين تعداد جمعا 12 هزار و 481 طرح با ايجاد 17 هزار و 526 نفر اشتغال به بهره برداري رسيده و درصدي از بيكاري موجود به اشتغال تبديل شده است.

دكتر سيد حسين صابري با بيان اينكه البته به دليل درصد بالاي بيكاري ، محدوديت تسهيلات و مشكلات سيستم بانكي به خصوص با محدوديت مطلق ايجاد شده از اواخر سال 86 گفت: آن گونه كه شايسته است در جهت ايجاد شغل موفقيتي حاصل نشده است و اميدواريم كه با پشت سرگذاشتن آثار خشكسالي، احداث سدها براي تغيير بهره برداري از اراضي كشاورزي و شيبدار وسيع استان از كشت ديم به كشت آبي هم بر درآمد حاصل از كشاورزي و ارزش افزوده اضافه شود و هم بيكاري را كاهش دهد.

وي همچنين ابراز اميدواري كرد : با پرداخت تسهيلات در قالب احداث، تكميل و سرمايه در گردش واحد هاي صنعتي جديد در دست احداث و راكد فعال شده مقداري از بيكاري كاهش يابد.

وي در پايان با اشاره به واحد هاي پارسيلون، شيشه سازي، يخچال سازي، كشت و صنعت، فولاد اليگودرز، فولاد ازنا، طرح و توسعه فروآلياژ ازنا، فولاد صدر خرم آباد و صدها واحد توليدي و كشاورزي ديگر و متجاروز از 450 واحد سنگبري صنعت جديد و پيشرفته گفت : اين واحدها زمينه ساز رشد و توسعه پايدار استان خواهند شد.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن