تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815440206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي زندگي خديجه(س) تا زمان وفات در فصل‌نامه تخصصي «بانوان شيعه»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: بررسي زندگي خديجه(س) تا زمان وفات در فصل‌نامه تخصصي «بانوان شيعه»
گروه انديشه: مقاله «خديجه(س) يگانه انتخاب پيامبر(ص) تا زمان وفات»، نوشته «منصوره اعتمادي» در فصل‌نامه تخصصي «بانوان شيعه» منتشر شده است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، اعتمادي در مقاله خود مي‌نويسد: خديجه(س) نخستين همسر رسول خدا(ص) بود كه بنا برنظر مشهور در سن چهل سالگي به عقد آن حضرت در آمد و تا پايان عمر در كنار او زيست. خديجه تنها همسر پيامبر بود كه تا زنده بود رسول خدا(ص) زن ديگري را به ازدواج در نياورد.

وي در ادامه مي‌‌افزايد: خديجه نسبت به ديگر همسران پيامبر از امتيازاتي برخوردار بوده است، به گونه‌اي كه حتي پس از درگذشتش پيامبر هرگز او را فراموش نكرد و امتيازات او را براي ديگران يادآوري مي‌كرد؛ از جمله آن‌كه در دوراني كه همه رسول خدا(ص) را تكذيب كردند، خديجه او را تصديق نمود و وي را در رسالتش ياري رساند؛ و ديگر آن‌كه تنها او بود كه شايستگي مادري فرزندان پيامبر خدا را داشته است.

به زعم نويسنده، در كتب تاريخي نام زناني آمده است كه با وجود زندگي در حساس‌ترين، سرنوشت‌سازترين و دشوارترين مقطع زماني، دست به انتخابي شايسته زده و با تبديل شدن به اسطوره، همواره عبرت‌آموز نسل‌هاي پس از خود بوده‌اند. يكي از اين ستاره‌هاي پر فروغي كه برتارك آسمان زنان نمونه مي‌درخشد، خديجه(س) است.

وي در بخشي ديگر از مقاله خود مي‌آورد: او كه تصوير روشني از يك همسر و مادر وفادار، نمونه و شكست‌ناپذير است، با آن همه، ترسيم‌گر سرنوشت خود مي‌شود بي‌آنكه از كج انديشي‌ها و سرزنش‌هاي نابخردانه هراسي به دل راه دهد. او چونان آسيه و مريم با جهل و عصبيت‌هاي زمان خود به مقابله بر‌مي‌خيزد. او همان كسي است كه در عداد چهار زن برتر جهان؛ يعني آسيه، مريم، خديجه و فاطمه(س) از او ياد مي‌شود.

اعتمادي تصريح مي‌كند: خديجه نخستين زني است كه يكي از موفق‌ترين و افتخار آميزترين بنيادهاي خانوادگي را تشكيل مي‌دهد و به عنوان همسر رسول خاتم(ص) برگزيده مي‌شود و تا پايان عمر در كنار او زندگي مي‌كند و سرآمد مؤمنان راستين مي‌گردد.

او در هنگامه غربت رسول خدا(ص) و مبارزه با دشمنان عنود، به وي ايمان آورده و او را در انجام رسالتش ياري مي‌رساند و هيچ گاه از حمايت و نصرت او دست بر نمي دارد و اموال خود را در اختيار آن حضرت مي‌گذارد تا در جهت هدايت مردم صرف نمايد، و چنين بوده است كه پيامبر پس از در گذشت او همواره ياد و خاطرش را گرامي مي‌داشته و به ايمان راستين او، ياري و وفاداري‌اش مباهات مي‌ورزيده و او را مي‌ستوده است.

اهتمام به بازخواني زندگي خديجه(س)، به ويژه در مقطع ازدواج او با رسول گرامي اسلام(ص) و شكل‌گيري زمينه‌هاي آن، براساس ارائه مستندات تاريخي ـ روايي و با رويكردي تحليلي و نقدگرايانه، هدف اين نوشتار است.

آخرين شماره فصل‌نامه تخصصي «بانوان شيعه» با صاحب امتيازي«مؤسسه شيعه‌شناسي»، مدير مسئولي «محمود تقي‌زاده‌داوري» و سردبيري «زهرا فهرستي» به بازار نشر عرضه شده است.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن