تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806926019




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مشت مرورگر اينترنت


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: يك مشت مرورگر اينترنت
حميد خان‌زاده-هنوز هم مايكروسافت حرف اول را در بازار مرورگر وب مى‌زند با وجود رقباى سرسختى كه اينترنت اكسپلورر مايكروسافت دارد نزديك به 70 درصد از سهم بازار متعلق به مايكروسافت است. در سال‌هاى اخير شاهد رقابت بين مرورگرها بوده‌ايد، فايرفاكس، Opera، Netscape ، Maxton و ... همگى سعى بر كنار زدن اينترنت اكسپلورر مايكروسافت را داشتند. هر كدام از مرورگرها هدف اصلى خود را مايكروسافت قراردادند و او را به مبارزه طلبيدند اما در واقع هيچ جنگى در جريان نيست هيچ رقابتى در كار نيست، با كمى دقت خواهيد ديد كه همه مرورگرها شبيه يكديگر شده‌اند. با توجه به اينكه چندين سال است كه ديگر براى نصب مرورگر اينترنت نبايد پولى پرداخت شود (براى مردم ايران از اول هم رايگان بود) و مرورگر اينترنت محصولى نيست كه براى توليدكنندگان سودآور باشد لذا توليدكنندگان با كپى بردارى از همديگر روى يكديگر را كم كرده ا‌ند.

اگر تاكنون تجربه نصب بيش از يك مرورگر را نداشته‌ايد، حتما آن را را تجربه كنيد. از نصب يك مروگر جديد كمى دلهره به وجودتان رخنه مى‌كند؟ ترس به خود راه ندهيد. با توجه به اين مقاله مرورگر خود را انتخاب كنيد. پس از نصب مرورگر جديد در نگاه اول كمى هيجان‌زده خواهيد شد، اين هيجان به دليل تغيير شكل در مرورگريست كه قبلا به آن عادت كرده‌ايد. در مقابل شما يك نرم‌افزار است كه روى ويندوز شما نصب شده و اين شما هستيد كه با او بازى خواهيد كرد. تغيير شكل ظاهر در واقع چاشنى آبگوشت شركت‌هاى سازنده نرم‌افزار است. پس از مدتى استفاده از آن خواهيد ديد IE8 همان فايرفاكس 3 است يا Maxton همان IE است و ... در واقع شكل ظاهر آنها باهم متفاوت است و از نظر كارآيى هريك چيزى از ديگرى كم ندارد. معمولا تكنيكى در فايرفاكس نيست كه در IE يافت نشود، اگر امروز يافت نشد فردا حتما يافت مى‌شود. پس مسئله رقابت براى چيست؟ چه كسى رقيب كيست؟ تكنولوژى رقابت مى‌كند يا برند؟ جواب اين سوالات را تا پايان اين مقاله خواهيد دانست.

چند مسئله وجود دارد كه مرورگرها را از يكديگر متمايز مى‌كند: امنيت، كمترين مدت زمان بارگذارى صفحات، پشتيباني، سازگارى با سيستم‌عامل‌هاى موجود، امكانات و در نهايت قيمت آنهاست. سايت Top Ten Review 10 مرورگر را از چند جنبه مختلف مقايسه كرده است كه توجه شما را به آن جلب مى‌كنم. 10 مرورگر برتر به ترتيب محبوبيت از چپ به راست در نمودار زير آمده است.

اولين شاخص در بين اين ده مرورگر قيمت است تمامى آنها بصورت رايگان ارائه مى‌شوند. دومين مسئله مهم در بين مرورگرها از نظر سايت Top Ten Review عواملى چون امكانات مرورگر، سهولت در استفاده، امنيت مرورگر، سرعت و سازگارى با نسخه‌هاى مختلف سيستم‌عامل‌ها، پشتيبانى و راهنمايى آنها. بالا بودن سرعت بارگذارى صفحات وب يكى از عوامل رضايتمندى كاربران مرورگرهاى اينترنت است هر چه سرعت باز شدن اوليه نرم‌افزار بالا باشد و بارگذارى صفحات در كوتاه‌ترين مدت زمان انجام شود رضايت كاربران نسبت به مرورگر بيش‌تر خواهد بود. در رتبه ‌بندى امكانات سنجى مرورگرها رتبه اول متعلق به فايرفاكس است امكاناتى چون باز شدن صفحات در برگه جديد به جاى صفحه جديد، سازگارى با موتورهاى جست‌وجو و امكان اضافه كردن موتورهاى جست‌وجوگر جديد به مرورگر، Toolbar هوشمند (مرورگر فايرفاكس يكى از هوشمندانه‌ترين Toolbarها را دارد به نحوى كه شما با تايپ قسمتى از عنوان صفحه مرور شده نيز مى‌توانيد آدرس سايت مورد نظر را نيز به دست بياوريد. شما كافيست قسمتى از آدرس سايت موردنظر را تايپ كنيد (فرقى نمى‌كند ابتدا، انتها يا اواسط آدرس سايت را تايپ كنيد)، امكان خبرخوان، بروزرسانى خودكار، بزرگنمايى صفحات، مديريت كلمات رمز و ... . در ميان يك مشت مرورگر اينترنت بهترين گزينه كه مورد بحث كاربران حرفه‌اى است مسئله امنيت است بررسى‌ها نشان مى‌دهد كه مايكروسافت و گوگل پاى خود را از گليمشان درازتر كرده‌اند و از فايرفاكس پيشى گرفته‌اند و امتياز بهترى را به دست آورده‌اند.

اما در ميان 10 مرورگر برتر مرورگرى به چشم مى‌خورد به نام Google Chrome، رتبه دوم را دارد محصول شركت Google است و گوگل به قدرى به مرورگر خود اطمينان دارد كه در ابتداى راه آن را با فايرفاكس و اينترنت اكسپلورر مقايسه مى‌كند.

اما همين موضوع باعث اعتراض قديمى‌ها شده، مرورگر جديد گوگل نه تنها از نظر تكنولوژى و امكانات با ديگر مرورگرها تشابهاتى دارد بلكه از نظر لوگوى نرم‌افزار نيز با ديگر محصولات شركت‌هاى برنامه‌نويسى معروف نيز تشابهاتى دارد. سايت Technologizer در يك مقايسه گفته است لوگوى گوگل كروم شباهت مبهمى به لوگوى ويستا دارد. اين سايت عقيده دارد كه اين دو لوگو هر دو مدور و درخشان هستند و از رنگ‌هاى مشابهى بهره برده‌اند.

اما مشهودترين شباهت را سايت CNet به آن پرداخته است. شباهت كروم با شكل و فرم لوگوى بازى الكترونيك سيمون بسيار است. رنگ‌هاى بكاربرده شده دقيقاً همانند هستند، فقط لوگوى كروم دايره را به سه بخش رنگى تقسيم كرده و رنگ آبى را هم به بخش مركزى منتقل كرده است. سايت‌هاى ديگرى چون Digital Daily و Zedomax به اين موضوع پرداخته‌اند.

Russell Heimlich در وبلاگش به شباهت لوگوى كروم با لوگوى ويندوز مدياپلى ير اشاره كرده است. اما گوگل پاسخ قاطعى كه مورد پذيرش همگان باشد در رابطه با اين تشابهات ارائه نكرده است و از طرفى پس از عرضه نسخه آزمايشى آن دو نقطه ضعف امنيتى جدى در آن شناسايى و اعلام شده است. پس به دوستان توصيه نمى‌شود كه از مرورگر كروم به عنوان مرورگر اصلى اينترنت خود استفاده كنند.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن