تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816736054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به جوسازي عليه ايران در كويت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به جوسازي عليه ايران در كويت
اجتماعي. كويت . ايران
تحولات در كشورهاي خاورميانه و خليج فارس و حضور قدرتمندانه ايران در منطقه ايجاب مي‌كند تا فعالان صحنه سياست و اطلاع رساني منطقه با توجه به منافع ملي و منطقه خود شم سياسي و آينده نگري خود را تقويت كنند و پيشرفت و آرامش را در سايه حسن همجواري بدانند.

ادعاي اخير جمعان الحربش نماينده سلفي مجلس كويت مبني بر حضور افراد وابسته به سپاه پاسداران در بين كارگران ايراني مقيم كويت ناخودآگاه خواننده و يا شنونده را به ياد ادعاهاي آمريكايي‌ها در عراق مي‌اندازد كه همواره ايران را به دخالت در امور اين كشور متهم مي‌كنند از ارائه مستندات عاجزند.

ادعاي الحربش و در پي او ناصر الدويله ديگر نماينده پارلمان كويت مبني بر حضور ‪ ۲۵‬هزار نيروي سپاه پاسداران (از مجموع ‪ ۴۰‬هزار ايراني مقيم كويت ) در اين كشور بيش از آنكه نوعي ادعاي پوچ باشد، نوعي مزاح بي‌مزه تلقي مي شود كه نه مردم كويت و نه مردم منطقه چنين مزاح‌هايي را نمي‌پسندند.

ادعاهاي اين دو نماينده پارلمان كويت در راستاي ادعاي برخي از رسانه‌هاي كينه توز اين كشور است كه همواره در مقالات و گزارش‌هاي خود ايران را به توسعه طلبي و بلندپروازي در منطقه ، تلاش براي دستيابي به برنامه غير مسالمت آميز هسته‌اي و دخالت در امور داخلي كشورهاي عربي به ويژه كشورهاي منطقه متهم مي‌كنند.

ادعاها و هياهوي ساختگي اينگونه افراد و رسانه‌ها نه تنها به منافع ملي كويت خدمتي نمي‌كند بلكه در جامعه آرام كويت كه مليت‌هاي مختلف در آن حضور دارند و بسياري از خانواده‌ها داراي ريشه‌هاي ايراني هستند نوعي تنش ايجاد مي‌كند كه نهايتا مي‌تواند به تزلزل ثبات جامعه منجر شود.

بديهي است دولتمردان ايران به چنين ادعاهاي پوچ وقعي نمي‌نهد و سكوت را بهترين پاسخ مي‌دانند همچنانكه دولتمردان كشور دوست و همسايه كويت نيز همينطور و اظهارات وزير كشور كويت در رد ادعاهاي بي‌اساس اين دو نماينده خود شاهدي بر استحكام روابط دوجانبه در همه زمينه هاست.

شيخ جابر الخالد در گفت وگو با روزنامه كويتي الراي ادعاي مربوط به حضور افراد وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در كويت را رد كرد و گفت كه پاسداران انقلاب اسلامي هيچ حضوري در كويت ندارد.

در پي اين اظهارات الحربش در يك عقب نشيني آشكار گفت كه وي به هر تبعه خارجي با ديد شك و ترديد نگاه نمي‌كند.

الحربش براي تصحيح مواضع خود گفت: به خوبي مي‌دانم كه اكثر اتباع ايراني مقيم كشور براي كار و كسب به اينجا آمده‌اند ولي با اين وجود ما بايد از گذشته درس بگيريم و درباره هر آنچه به امنيت كويت مربوط مي‌شود، هوشيار باشيم .

ادعاي اين نماينده سلفي پارلمان كويت بيش از آنكه برچسب ناچسبي به ايران باشد مسئولان كويتي و به ويژه دستگاه امنيتي را زير سووال مي‌برد كه چگونه ‪ ۲۵‬هزار سپاهي در ميان ‪ ۴۰‬هزار ايراني مقيم حضور دارند اما هيچ توجهي به اين مساله نكرده است.

دولتمردان كويتي نيز مي‌دانند كه اين ادعاها بي‌اساس است و بهتر بود الحربش به جاي فرافكني مسائل و معضلات را با شفافيت مطرح مي‌كرد و نيروهاي مزاحم براي كويت و منطقه از جمله عراق و نحوه فعاليتشان و طرف هاي حامي آنها را به وضوح معرفي مي‌كرد.

الحربش خود چندي پيش گفت تاكيد كرده بود كه امير كويت از سوي استفاده كردن از موقعيت افراد اعلام بيزاري كرده بود و حال بايد از او پرسيد كه سخن پراكني بي‌اساس و بدون سند از تريبون پارلمان آيا سوي استفاده از موقعيت به حساب مي‌آيد يا نه.

اظهارات دو نماينده مجلس كويت و هياهوي ساختگي برخي از رسانه‌هاي اين كشور در حالي است كه ايران همواره بهترين روابط را با دولت كويت دارد و رئيس جمهور محترم ايران در نشست شوراي همكاري خليج فارس در دوحه بر تعميق هرچه بيشتر روابط في مابين در همه زمينه‌ها تاكيد كرده بود.

ايران روابط با همسايگان عرب را در اولويت كاري خود قرار داده است و به پيشينه تلخ كمك‌هاي ميلياردي برخي كشورهاي منطقه به رژيم صدام حسين عليه دولت و مردم ايران اشاره نمي‌كند و حتي اشغال كويت توسط رژيم صدام را نيز محكوم كرد.

از سووي ديگر اين گونه ادعاها در حالي است كه طي ساليان اخير نه تنها به جمعيت ايرانيان مقيم كويت اضافه نشده بلكه به دليل برخي مشكلات و سخت گيري‌ها بسياري از ايرانيان مقيم به ايران بازگشته‌اند و از جمعيت ‪۶۰‬ هزار نفري اتباع ايران به ميزان زيادي كاسته شده و در حد ‪ ۴۰‬هزار نفر رسيده است و اين روند همچنان سير نزولي دارد.

علاوه بر اين بايد گفت در حالي كه در بسياري موارد حتي صدور رواديد سفر كوتاه مدت براي بستگان و نزديكان اتباع ايراني مقيم با مشكلات فراواني روبه رواست ، چگونه ممكن است ‪ ۲۵‬هزارفرد وابسته به يك ارگان نظامي به كويت وارد شده باشند؟
در هر حال مقامات بلندپايه ايران و كويت همواره بر گسترش روابط ميان دو كشور به دور از جوسازي‌هاي سياسي و جنجال‌هاي مطبوعاتي با در نظر گرفتن مصالح دو كشور و منافع ملت‌هاي منطقه بر حسن روابط تاكيد داشته‌اند و تبادل هيات‌هاي سياسي و اقتصادي كشور در سطوح بالا نيز مبين اين رويكرد طي سال‌هاي اخير است.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن