تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817074885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زلزله قشم نياز به مقاوم سازي منازل را آشكار ساخت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: زلزله قشم نياز به مقاوم سازي منازل را آشكار ساخت
زلزله 1/6 ريشتري بيستم شهريور ماه در قشم نياز به مقاوم سازي منازل و چند نكته مهم ديگر را براي حوادث احتمالي آينده براي مسوولان اين شهرستان آشكار ساخت.


تجربه زلزله 9/5 ريشتري آذر ماه سال 84 سبب شد تا مسوولان شهرستان قشم زمينه امدادرساني را در همان لحظات اوليه پيگيري كنند و در اين ميان حضور بلافاصله فرماندار به همراه امام جمعه شهرستان قشم در مناطق آسيب ديده و متعاقب آن فراخوان امدادگران به محل حادثه، به كار امدارساني سرعت داد و خوشبختانه آمار تلفات و خسارات اين زلزله در مقايسه با زلزله 9/5 ربشتري سال 84 عليرغم بزرگي زلزله اخير و طولاني بودن زمان آن، بسيار كمتر بوده است.
از ساعت وقوع زلزله (15 و 30 دقيقه و 41 ثانيه ) روز چهارشنبه تا ساعت 17 همان روز، تمامي مجروحان از 13 روستاي آسيب ديده به تنها بيمارستان شهر قشم انتقال يافتند و كادر پزشكي نيز با امكانات موجود خود به مداواي آنان پرداخت.
چهار تن از هموطنانمان در همان لحظات اوليه وقوع زلزله، جان باختند و آمار مجروحين انتقال يافته به بيمارستان نيز به 47 تن رسيد كه سه تن از آنان نيز در ادامه درمان، جان خود را از دست داده و در نهايت آمار فوت شدگان زلزله اخير قشم به 7 تن و تعداد مجروحان اين حادثه نيز به 44 نفر رسيد.
مديريت بحران شهرستان قشم با تلاش مستمر خود بلافاصله با درخواست كمك از استان جهت انتقال بيماران حاد اين حادثه، 13 تن از مجروحين را توسط بالگرد نيروي دريايي سپاه به بيمارستان شهيد محمدي بندرعباس منتقل و در زمينه خدمات به آسيب ديدگان نيز با ارايه چادر و موادغذايي به ياري آنان شتافت.
استاندار هرمزگان نيز در ساعت 22 شب حادثه با ورود به قشم به اتفاق همراهانش بازديدي 5 ساعته از بيمارستان و روستاهاي آسيب ديده داشت كه سبب تسلي آسيب ديدگان زلزله شد.
با گذشت سه روز از زلزله قشم، كار آمارگيري از نقاط آسيب ديده انجام شد و فرماندار شهرستان قشم ميزان صدمات ناشي از اين زلزله را بين 20 تا 80 درصد خرابي و برآورد اوليه هزينه ساخت خانه هاي ويران شده را نيز 12 ميليارد ريال اعلام كرد.
رييس بنياد مسكن شهرستان قشم نيز با ارايه آمار كارشناسي شده اعلام كرد كه در زلزله 1/6 ريشتري عصر روزچهارشنبه قشم، 179 واحد مسكوني و 141 حياط از خانه هاي مسكوني در 13 روستاي جزيره قشم آسيب ديده است.
حسين فرهادي افشار، 54 واحد مسكوني از مجموع 179 واحد آسيب ديده را به زلزله اخير مرتبط دانست و گفت: 125 واحد ديگر آسيب ديده مربوط به زلزله سال 84 است كه صاحبان آن عليرغم دريافت تسهيلات ساخت، اقدامي در اين زمينه انجام ندادند و در اين حادثه واحدهاي نيمه مخروبه آنان، با صدمات بيشتر همراه شد.
بگفته وي، تنها 12 واحد مسكوني در روستاي زينبي و 42 واحد در روستاي پي پشت در زلزله اخير صدمه ديده و 73 واحد روستاي گربدان، 42 واحد روستاي پي پشت، 5 واحد روستاي جيجيان و 5 واحد روستاي تنبان مربوط به حادثه زلزله سال 84 مي باشد.
كار آوار برداري از خانه هاي ويران شده نيز از روز شنبه در روستاهاي آسيب ديده از زلزله شروع شده است.
نكته حايز اهميت در اين زلزله، خسارات بسيار كم آن به منازل مقاوم سازي شده مي باشد كه نياز به ادامه اين روند را آشكار مي سازد و مسوولان استان و شهرستان قشم بايد به اين مهم توجه داشته باشند كه جهت بازسازي منازل آسيب ديده بطور مستقيم وارد كار شوند و به هيج وجه كار بازسازي را به صاحبان خانه هاي آسيب ديده، واگذار نكنند.
تجربه دو زلزله سال 84 و 87 قشم، ديگر جاي اشتباه براي مسوولان باقي نمي گذارد و آنان بايد متوجه اين مهم باشند كه با رعايت فاكتورهاي ساخت و ساز، مي توانند خسارات حوادث احتمالي آينده را به حداقل برسانند.
زلزله اخير قشم، نياز به احداث بيمارستان مجهز براي اين شهرستان 106 هزار نفره را بار ديگر نمايان ساخت و توجه مسوولان به تسريع در روند اجراي ساخت بيمارستان 96 تختخوابه كه در دور دوم سفر استاني هيات دولت به استان هرمزگان به تصويب رسيد را نمايان ساخت.
سازمان منطقه آزاد قشم بعنوان ياور دولت در زمينه ساخت اين بيمارستان، متعهد به واگذاري زمين و تامين 40 درصد از ساخت بيمارستان شده كه زمين آن جانمايي و نقشه هاي آن نيز در دست كارشناسي نهايي مي باشد.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پس از وقوع زلزله اخير قشم، باحضور در بيمارستان و عيادت از مجروحان اين حادثه و نيز در بازديد از مناطق آسيب ديده، آمادگي سازمان منطقه آزاد را براي احداث بيمارستان اعلام داشت و در اين ميان وزارت بهداشت و درمان نيز كه 60 درصد ساخت بيمارستان را بعهده دارد بايد نسبت به نياز اساسي مردم اين ديار به بيماستان، با جديت وارد صحنه شده و اساسي ترين نياز مردم اين منطقه را جامه عمل بپوشانند.
در بازديد مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از بيمارستان قشم، درخصوص احداث ساختمان اورژانس مدرن و مجهز در بيمارستان حضرت فاطمه الزهراي (س ) نيز تصميمات جدي گرفته شد و به احتمال قريب به يقين طي روزهاي آينده شاهد آغاز اجرايي اين اورژانس خواهيم بود.
يكي ديگر از نيازهاي شهرستان قشم بخصوص در مواقع بروز حوادثي همانند وقوع دو زلزله در اين شهرستان، احداث پل خليج فارس است كه با گذشت بيش از 30 سال از طرح احداث آن، هنوز تصميم نهايي جهت اجرايي شدن آن گرفته نشده و باتوجه به خرابي دريا در بيشتر روزهاي سال و نبود امكانات درماني مناسب در شهرستان قشم، نقش پل خليج فارس براي نجات جان انسان هاي آسيب ديده از حوادثي مانند زلزله را دو چندان مي كند كه توجه مسوولان به آن حايز اهميت ويژه است.
ك/4 1387 شماره 436 ساعت 14:11 تمام
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن