تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801197963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتظار مي رود آژانس تحت تاثير فشار ها قرار نگيرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: انتظار مي رود آژانس تحت تاثير فشار ها قرار نگيرد
سخنگوي وزارت امور خارجه درآستانه انتشار گزارش محمد البرادعي درباره برنامه هسته اي ايران گفت : از آژانس انتظار مي رود به رويكرد فني و سازماني خود عمل كند و تحت تاثير فشارهاي بيروني قرار نگيرد.
حسن قشقاوي در نشست خبري امروز خود درباره موضع جمهوري اسلا مي ايران در قبال گزارش احتمالي البرادعي افزود: پس از انتشارگزارش موضع خود را اعلا م خواهيم كرد اما آنچه مسلم است همواره تاكيد كرده ايم كه همكاري با آژانس در چارچوب همكاري هاي پادماني ادامه خواهد يافت .

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به ادعاي رسانه هاي غربي درباره مفقود شدن مواد هسته اي در ايران گفت : همه مواد هسته اي موجود در تاسيسات غني سازي ايران تحت نظارت و مهر و موم آژانس بين المللي انرژي اتمي است .

حسن قشقاوي افزود: سخنگوي البرادعي ديروز با انتشار بيانيه اي به طور رسمي ادعاي روزنامه ديلي تلگراف را تكذيب كرد. وي اضافه كرد: اين گونه ادعاها همواره درآستانه انتشار گزارش البرادعي مطرح مي شود اما آنچه مسلم است البرادعي بارها در گزارش خود بر انحراف نداشتن برنامه هسته اي ايران تاكيد كرده است .

سخنگوي دستگاه ديپلماسي درباره برنامه سفرآقاي احمدي نژاد به نيويورك گفت : اين برنامه تدوين شده و در اختيار نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد قرارگرفته است كه سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل ديدار با برخي از روساي جمهور كشورهاي جهان ، مصاحبه مطبوعاتي و ديدار با ايرانيان مقيم امريكا از آن جمله است .

وي ابراز اميدواري كرد : به زودي رواديد براي رئيس جمهور و هيئت همراه صادر شود. قشقاوي در پاسخ به اين سوال كه آيا رئيس جمهور در دانشگاه هاي امريكايي سخنراني خواهدكرد يا نه نيز گفت : جزئيات دقيق اين برنامه متعاقبا اعلا م خواهد شد.

وي در خصوص اظهارات وزير امورخارجه عراق و تلا ش وي براي آغاز دور جديد گفتگوهاي ايران و امريكا گفت : اطلا ع خاص و دقيقي درباره اين موضوع نداريم اما روال گذشته اين گونه بوده است كه پس از مطرح شدن درخواست دولت عراق موضوع در چارچوب برقراري صلح ثبات و امنيت در عراق بررسي
مي شد.

قشقاوي درباره اظهارات سفير عراق در تهران در خصوص برطرف شدن نگراني هاي مقامات ايراني درباره توافقنامه امنيتي بغداد-واشنگتن در سفر معاون رئيس جمهور اين كشور به ايران گفت :
بارها گفته ايم حاكميت ملي عراق و حفظ آن براي ما خيلي مهم است و به همين سبب معتقديم كه بايد زمينه اي فراهم شود تا وضع عراق اشغال شده به اعمال حاكميت ملي دولت اين كشور تبديل شود.

قشقاوي افزود : مواضع مختلفي دراين باره و همچنين ضرورت رفع اشغال از عراق و استقرار حاكميت ملي اين كشور بيان شده است و ما هم همين مواضع را اعلا م مي كنيم و معتقديم هنوز نكات مهمي در اين توافقنامه وجود داردكه حل و فصل نشده است .

وي درباره گفتگوهاي ايران با پنج به علا وه يك نيز گفت : مذاكرات ميان سعيد جليلي دبيرشوراي عالي امنيت ملي و خاوير سولا نا ، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و همچنين در سطوح مختلف در فضاي سازنده و رو به جلو ادامه دارد. قشقاوي با بيان اينكه انتشار جزئيات مذاكرات بر عهده دو طرف گفتگوست افزود: اميدواريم با استمرار مذاكرات مشكلا ت حل و فصل شود.

سخنگوي وزارت امورخارجه در ادامه نشست خبري امروزخود با اشاره به توانمندي هاي گسترده ايران براي افزايش اين روابط و قراردادهاي خوبي كه تاكنون ميان ايران وكشورهاي امريكاي لا تين منعقد شده است افزود: آنها خيلي از توانمندي هاي اقتصادي و مصنوعات ما را ديده و از آن استقبال كرده اند.

وي گفت : به عنوان مثال وقتي رئيس جمهور بوليوي به ايران آمد و كارخانه ها و منطقه عسلويه را ديدگفت : اي كاش زودتر اين سفر را انجام مي دادم . حسن قشقاوي با بيان اين كه برخي به اين نوع روابط نام ديپلماسي صنعتي يا ماشيني و يا حتي تراكتوري داده اند گفت : ظرفيت فراواني براي گسترش همكاري ها وجود دارد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است درطول سفرآقاي احمدي نژاد به نيويورك مذاكرات پنج به علا وه يك انجام شود گفت : از چنين چيزي اطلا عي ندارم اما طبيعت اجلا سي اين گونه آن است كه مذاكرات دو جانبه رئيس جمهور و وزير امورخارجه با همتايان خود كه ممكن است عضو پنج به علا وه يك هم باشند در دستور كار است .

قشقاوي هدف از سفر متكي به آلمان را بحث قفقاز دانست و گفت : در اين سفر روابط دو جانبه و مسائل بين المللي هم بررسي مي شود. سخنگوي وزارت امور خارجه درباره ادعاي يك نماينده كويت مبني بر وجود 25 هزار نيروي سپاه در اين كشورگفت : اين ادعايي بي اساس است كه خود اين نماينده هم آن را پس گرفت .

قشقاوي تصريح كرد: وجود ايرانيان در كويت همواره در خدمت رفاه اين كشور و اقتصاد سازنده آن بوده است . وي درباره همكاري هاي ايران و چين هم گفت : حجم همكاري هاي دو كشور در سال 2008 به 20 ميليارد دلار رسيدكه پيش بيني مي كنيم تا سال 2009 به 25 ميليارد دلار برسد.

سخنگوي وزارت خارجه حضورآقاي احمدي نژاد در اجلا س شانگهاي و سفر اخير به چين و ديدار با رئيس جمهور اين كشور به مناسبت حضور در مراسم افتتاحيه پارالمپيك را در گسترش همكاري هاي دوكشور بسيار موثر دانست .

قشقاوي درباره امكان خريد موشك اس 300 از كرواسي گفت : چنين چيزي وجود ندارد. وي در باره بد رفتاري با خبرنگاران در مسكو در راه بازگشت ازكرواسي نيز افزود : خبرنگاران چشم و چراغ ما هستند و معتقديم بايد عزتشان همه جا حفظ شود.

قشقاوي درخصوص انتصاب حسين شيخ الا سلا م به سمت قائم مقام وزيرخارجه گفت : وي ازديپلمات هاي بسيار كار كشته با تجربه داراي سابقه 16 سال معاونت سياسي وزير خارجه نمايندگي مجلس مديريت نمونه طرح شهيد رجايي و صاحب تاليفات و آشنا با زبان هاي عربي انگليسي وفرانسه است كه اميدواريم با حضور وي ظرفيت قائم مقامي وزير بتواند درخدمت ديپلماسي وزارت خارجه قرارگيرد .

سخنگوي وزارت خارجه با تجليل از تلا ش هاي شيخ عطار قائم مقام قبلي وزيرخارجه افزود: وي در هفته هاي آينده راهي آلمان مي شود تا به عنوان سفير ايران در اين كشور در تنظيم و تعميق و گسترش روابط ايران و آلمان بكوشد. وي درباره انگشت نگاري نظاميان امريكايي از خانواده يكي از ديپلمات هاي ايراني دربند عراق گفت : متاسفانه مواردي از دخالت اشغالگران در عراق ديد مي شود و مشكلا ت موردي براي برخي زائران به وجود مي آيد.

حسن قشقاوي افزود : از دولت عراق انتظار داريم در اين باره عنايت داشته باشد و از سفارت خود در عراق نيز خواسته ايم حرمت و شخصيت زائران كشورمان بيش از پيش حفظ شود و البته زائران نيز بايد رويه قانوني ورود به عراق را رعايت كنند. خبرنگاري خواستار موضع گيري سخنگوي وزارت خارجه در قبال اخراج سفيران امريكا از دو كشور امريكاي لا تين شد كه قشقاوي گفت : اين بحثي دوجانبه در امريكاي لا تين است .

سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين از سفر امروز آقاي متكي به منظور رايزني درباره اوضاع قفقاز به آلمان خبر داد .
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن