تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816696530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازيگران و ريسك بازي در سريال هاي مناسبتي


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: بازيگران و ريسك بازي در سريال هاي مناسبتي
سيروس گرجستاني و محسن طنابنده دوماهي است كه بازي در سريال مناسبتي «مامور بدرقه» را آغاز كرده اند و دو هفته اي هم از زماني كه اين دو بازيگر هر شب با سريال سعيد سلطاني به خانه هاي بينندگان تهراني مي آيند، مي گذرد.
گرجستاني و محسن طنابنده اگر چه در سريال «مامور بدرقه» به اصطلاح پارتنر (همبازي) هم هستند اما هركدام با پيشينه اي كاملا متفاوت از سوي اسماعيل عفيفه (تهيه كننده) به سريال دعوت شده اند.
گرجستاني پيش از بازي درمامور «ماموربدرقه» تجربه بازي در سريال هاي مناسبتي «متهم گريخت» و «رانت خوار كوچك» را داشت و با پيش بيني آن چه ماراتن ساخت سريال هاي ماه رمضان خوانده مي شد، بازي در سريال ماه رمضان امسال را پذيرفت.
به گزارش ايسنا، برخلاف سيروس گرجستاني، محسن طنابنده تابه حال نه تنها تجربه حضور در سريال هاي ماه رمضان كه تجربه ايفاي نقش در سريال تلويزيوني را نداشته است، او تنها در دو تله فيلم و دو فيلم سينمايي بازي كرده است كه به خاطر بازي در آخرين سينمايش (اشتهادي براي خدا) سيمرغ بلورين بهترين بازيگري را دريافت كرده است. البته طنابنده نويسنده سريال مناسبتي «پيامك از ديار باقي» (به كارگرداني سيروس مقدم) هم بوده است و شايد بتوان گفت او نيز چندان از حال و هواي سريال ها مناسبتي سيما دور نبوده است.
اين دو بازيگر كه هم چنان به شدت مشغول بازي در سريال مامور بدرقه هستند، در گفت وگويي مشترك با سرويس تلويزيون ايسنا شركت كردند و به پرسش هايي درباره مشكلات ساخت سريال هاي مناسبتي، لزوم تعامل بازيگر با كارگردان و بازيگر نقش مقابل، ضرورت كامل بودن متن سريال ها و البته پرسش هايي از يگديگر پاسخ گفتند.
تبعات پذيرش ايفا نقش در سريال هاي ماه رمضان با دشواري هايي كه اين سريال ها به همراه دارد، به عنوان پرسش اول مطرح شد كه سيروس گرجستاني در پاسخ به آن گفت: اين پرسش بسيار جالب است چراكه متوجه مي شويم شما خبرنگاران هم از مشكلات آگاه هستيد. درد ما بازيگران هم همين است. يك كار فشرده را نمي توان پخته و درست تحويل آنتن داد و به هرحال در آن خامي وجود دارد.
من يك مقدار از اين مشكلات را مي گويم و مقدار ديگر را هم محسن طنابنده بگويد بهتر است.
محسن طنابنده نيز در ادامه صحبت هاي سيروس گرجستاني خاطرنشان كرد: يكي از مشكلات عمده كارهاي مناسبتي فشردگي زمان و كمبود وقت براي تمرين است اما مشكل عمده تر متن است. براي مثال سريال «مامور بدرقه» از سوي من و آقاي گرجستاني زماني پذيرفته شده كه تنها 10 قسمت از سريال نوشته شده بود.
وي با خطرناك خواندن ناقص بودن فيلم نامه براي بازيگر، در اين باره تصريح كرد: اين كه نمي توانيم شخصيتي كه بازي مي كنيم به چه سمت و سويي مي رود برايمان خطرناك است. در چنين شرايطي بازيگر از ابتدا نمي داند كه شخصيت چگونه خواهد بود و به چه سمتي خواهد رفت. بنابراين نمي تواند يك نموداري را بكشد و بداند كه به آن پايان مي رسد.
اين بازيگر در عين حال گفت: گرجستاني تجربه هاي بسياري داشت حضور من در كنار ايشان بسيار مفيد بود.من تجربه بازي در سريال هاي مناسبتي را نداشتم و در عين حال دوست داشتم بازي در يك كار فشرده را تجربه كنم. چراكه در اين كارهاي فشرده هم درست است كه خيلي راه ها بسته مي شود ولي به اندازه همان راه هايي كه بسته مي شود، راه ها خلاقه باز مي شود.
سيروس گرجستاني نيز درباره بازشدن راه هاي خلاقه در كارهاي فشرده خاطرنشان كرد: زماني راه هاي خلاقه باز مي شود كه فيلم نامه اي كامل در اختيار بازيگر قرار گيرد. در چنين شرايطي است كه خلاقيت ها گل مي كند و خودش را نشان مي دهد.
اين بازيگر ادامه داد: اگر يك متن خوب باشد، بازيگر مي تواند خلاقيت نشان دهد; اما بسياري از متن ها برعكس دست بازيگر را مي بندند. تمام بازيگران عاشق كارشان هستند و دوست دارند رياضت بكشند، بنابراين اگر متن خوب باشد مطمئن باشيد بازيگر خلاقيت هايش را بروز مي دهد و از كارش لذت مي برد. وقتي بازيگر از كارش لذت ببرد تماشاگر نيز از بازي او لذت مي برد.
گرجستاني در پاسخ به اين پرسش كه به رغم اعتقاد بر لزوم آماده بودن متن كامل، چه عاملي باعث مي شود كه وي ريسك بازي در سريال هاي ماه رمضان را بپذيرد؟ گفت: كار من بازيگري است; به من وقتي پيشنهاد بازي در فيلم يا سريالي مي شود، نمي توانم آن را رد بكنم. ممكن است پيشنهادي را رد بكنم و پس از آن پيشنهادي ديگر به من نشود. حرفه من بازيگري است، ضمن اين كه من در مسير بازيگري ام فهميدم كه اگر بازيگر عاشق كارش باشد، مي تواند از نقش مرده هم نقشي زنده بسازد. كما اين كه متن مرده را هم بازيگر مي تواند زنده كند و بروز دهد. البته لازمه اجرايي شدن اين شرايط كمك حال خوب يعني پارتنر(همبازي) و كارگردان خوب است.
محسن طنابنده هم در پاسخ به اين پرسش كه چرا پس از دريافت سيمرغ بلورين بازيگر نقش مكمل در جشنواره فيلم فجر، بازي در سريالي طنز مناسبتي را پذيرفته است، گفت: ماه رمضان مديوم و موقعيت خوبي براي كاركردن است و به نظر كم تر بازيگري پيدا مي شود كه چنين موقعيتي را از دست بدهد. من قبل از پذيرش اين نقش در مامور بدرقه، به دفتر آقاي عفيفه آمدم و براي بازي در فيلم حسن فتحي قراردادي را بستم، آن جا باب آشنايي باز شد و به چنين كاري منجر شد.
وي باتاييد اين مطلب كه بازي در سريال هاي مناسبتي با ريسك بسيار همراه است، در اين باره اظهار كرد: من در تئاتري بازي كرده ام كه كار پس از دو سال تمرين اجرا شد. من در سينمايي هايي تمرين كرده بودم كه موقعيت و شرايط مناسب داشت. خيلي دلم مي خواست چنين موقعيت فشرده اي را هم تجربه كنم كه خدا قسمت كرد. ولي الان كه درگيرش هستم ديگر چندان دلم نمي خواهد اين تجربه را تكرار كنم.
طنابنده با اين حال در پاسخ به اين پرسش كه آيا مامور بدرقه اولين و آخرين تجربه بازي در سريال مناسبتي او محسوب خواهد شد؟ گفت: نمي دانم; شايد اگر متن كامل و شرايط متفاوت باشد بازي در سريال مناسبتي را هم بپذيرم مي توان ساخت سريالي مناسبتي را هم از 6 ماه قبل از پخش آغاز كرد.
سيروس گرجستاني به اين پرسش كه آيا اين مساله را مي پذيرد كه نقش «استوار قرقچي» تكرار نقش هاي قبلي اش است، پاسخ منفي داد و در توضيح آن گفت: بازيگر بايد نقش هاي متفاوتي را بازي كند و من سعي كردم اين اتفاق در مامور بدرقه رخ دهد.
وي ادامه داد: من سعي كردم يك نظامي باشم ايست يك نظامي را پيدا كنم و نگاه يك نظامي را داشته باشم.
سيروس گرجستاني به اين پرسش كه براي ايفاي نقش يك نظامي آيا تحقيق كرده يا مشاور نظامي داشته است؟ پاسخ منفي داد و گفت: به هرحال من در زندگي استوارهاي بسياري ديده ام. من سعي كردم در مامور بدرقه نقش يك استوار خوب را بازي كنم و متن سريال هم همين را به من مي گويد. دوست دارم نقش يك استوار مهربان را بازي كنم كه با زيردست هايش رفتار درستي دارد.
سيروس گرجستاني در پاسخ به اين پرسش كه در مامور بدرقه تا چه اندازه اجازه داشته است كه نظرش را براي بهبود سريال و شخصيت ارايه دهد؟ گفت: خوشبختانه آقاي سعيد سلطاني انعطاف خوبي دارد. نظرها را مي شنود و اگر دست باشد قبول مي كند.
محسن طنابنده نيز در پاسخ به اين پرسش كه سعيد سلطاني تا چه اندازه براي نظرات و پيشنهادات بازيگران و ديگر عوامل حق قايل است، گفت: معمولا ما در جنس كارگرداني دخالت نمي كنيم; اما از آن جا كه بالاخره ما اين شخصيت ها را بازي مي كنيم و كاراكتر ماحصل برخورد محسن طنابنده با «افشيني» است كه نوشته شد است، ما شناخت خوبي نسبت به شخصيت هايي داريم كه آن ها را بازي مي كنيم.
وي ادامه داد: طنز يك بستر مناسب مي خواهد و ماحصل تلاش مجموعه اي از آدم ها است كه در كنار هم سريالي را هم شكل مي دهند. آقاي سلطاني هم به خوبي نظرات بازيگران را مي پذيرد.
محسن طنابنده در پاسخ به اين پرسش كه سريال هاي ما تا چه اندازه توانسته اند مرد ايراني را به خوبي نشان دهند؟ گفت: نوشتن درباره زنان در مملكت ما بسيارسخت است. ضمن اين كه يكسري كليشه هايي به وجود آمده است كه اگر از آن عدول كني به شدت با مخالفت مواجه مي شوي.
سيروس گرجستاني نيز در پاسخ به اين پرسش خاطرنشان كرد: من خودم پدر هستم و صاحب 5 فرزند; پدرهاي مختلف را هم ديده ام. ولي اگر من قرار است پدر خوبي باشم سعي مي كنم آن لحظات خوب زندگي خودم را به عنوان يك پدر خوب پياده كنم.
محسن طنابنده نيز در پاسخ به اين پرسش كه به نظر مي رسد نمي توان بعضي از ويژگي هاي مرد واقعي خوب را در سريال ها نشان داد، توضيح داد: بازيگري سراسر تداعي است.
يعني دنياي بازيگري براساس تجربياتي است كه او دارد، گرجستاني نيز خاطرنشان كرد: در سينماي ما نمي توان همه مسايل را عنوان كرد. وقتي از يك پدر شخصيت خوبي را ترسيم مي كنيم اين شخصيت در عين حال داراي نقاط ضعفي هم هست كه ما نمي توانيم آن ها را نشان دهيم.
در پايان گفت وگوي ايسنا با اين دو بازيگر از هركدام از آنان خواسته شد با يك پرسش از همديگر مصاحبه كنند.
محسن طنابنده در پاسخ به اين پرسش سيروس گرجستاني كه همكاري با او را در سريال مامور بدرقه چه طور ارزيابي مي كند؟ گفت: من از همكاري با آقاي گرجستاني خيلي راضي ام. ضمن اين كه سيروس گرجستاني از جمله بازيگراني است كه خيلي راحت مي تواند روي همبازيش تاثير بگذارد. او به حدي قدرتمند است كه اگر بازيگر نقش مقابلش كمي حرفه اي نباشد، قطعا سرعت و ريتم سيروس گرجستاني را مي گيرد.
در ادامه محسن طنابنده نيز اين پرسش را با سيروس گرجستاني مطرح كرد كه او دست داشت به جاي طنابنده چه كسي مقابلش بازي مي كرد كه سيروس گرجستاني با خنده اي گفت: دوست داشتم جاي تو خودم بازي مي كردم.
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن