تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818979963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار لرستان: كمبود اعتبارات بانك‌ها از مشكلات طرح‌هاي زودبازده است استان رتبه نخست توليد سنگ‌هاي تزييني و معدني را در كشور دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: استاندار لرستان: كمبود اعتبارات بانك‌ها از مشكلات طرح‌هاي زودبازده است استان رتبه نخست توليد سنگ‌هاي تزييني و معدني را در كشور دارد


خبرگزاري دانشجويان ايران - خرم‌آباد
سرويس: شهرستان‌ها

استاندار لرستان گفت: 22درصد سنگ‌هاي تزييني و معدني كشور در اين استان توليد مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه لرستان، دكتر صابري در جلسه كارگروه صنعت و معدن، افزود: استان در توليد سنگ‌هاي تزييني و معدني كشور رتبه اول را در كشور به خود اختصاص داده و در مورد ميزان استخراج ، بعد از استان اصفهان رتبه دوم را كسب كرده است.

وي يادآور شد: طرح‌هايي كه در كارگروه صنعت و معدن مطرح مي‌شود بايد داراي مزيت‌هايي از جمله داشتن زمينه صادراتي، وجود بازار مصرف ، قابليت رقابت محصول توليدي با محصولات مشابه ، داشتن حداقل هزينه حمل و نقل، داشتن توجيه اقتصادي و رفع بخشي از نيازهاي كشور را داشته باشد.

استاندار لرستان يكي از قطب‌هاي اقتصادي استان را كه پتانسيل لازم را براي ايجاد توسعه و جذب سرمايه‌گذاران را دارد، منطقه ويژه اقتصادي ازنا عنوان و اظهار اميدواري كرد كه هر چه سريعتر شرايط رونق آن را فراهم و آن را از حيطه فعاليت شركت شهرك‌هاي صنعتي خارج و به صورت مستقل ساماندهي كنيم.

صابري براي رفع مشكلات ويژه ازنا خواستار گسترش آن از 71 هكتار به حداقل 100 هكتار شد.

وي همچنين با اشاره به افتتاح پيش از موعد آزاد راه خرم آباد ـ پل زال تاكيد كرد: عظيم‌ترين واحدهاي توليدي گچ و سيمان و آهك را با توجه به منابع موجود مي‌توان در اين مسير احداث كرد.

استاندار لرستان در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان نيز گفت: يكي از اقدامات مهم دولت نهم در راستاي تامين اشتغال پايدار، حمايت از تشكيل بنگاه‌هاي زودبازده اقتصادي با اعطاي تسهيلات بانكي است.

صابري گفت: اين طرح بيشتر در جهت كمك به صنايعي كه به دليل كمبود اعتبار و نقدينگي دچار مشكل بوده‌اند يا واحدهاي اشتغالزاي تك نفره و چند نفره در بخش‌هاي مختلف اقتصادي طراحي شده و قبلا در برخي نقاط ديگر دنيا تجربه و نتيجه مثبت و موثر در رفع مشكل اشتغال داشته؛ لذا يك بحث كارشناسي و تجربه شده است.

وي يكي از مشكلات طرح را، كمبود اعتبارات بانك‌ها در سال 86 و 87 دانست و افزود: وجود نظارت‌هاي دقيق و چند مرحله‌اي كه براي حصول اهداف اين طرح‌ها انجام شده اطمينان ما را در نتيجه بخش بودن اين طرح افزايش مي‌دهد.

استاندار لرستان با اشاره به ارايه اجراي طرح بازرسي و نظارت از يك‌هزار طرح توسط مركز پژوهش‌هاي مجلس گفت: خوشبختانه ما قبل از اين طرح در يك اقدام ضربتي با تشكيل اكيپ‌هاي نظارتي براي نظارت بر طرح‌ها اقدامات لازم را انجام داده بوديم و مطمئن هستيم كارنامه استان در بنگاه‌هاي اقتصادي زودبازده كارنامه مثبتي خواهد بود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن