تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816741147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها اعلام كرد بزرگترين نماز جماعات بعد از حرم هاي مطهر، در دانشگاه ها برپا مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها اعلام كرد بزرگترين نماز جماعات بعد از حرم هاي مطهر، در دانشگاه ها برپا مي شود
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها گفت: با افتخار اعلام مي كنيم كه بزرگترين نماز جماعات بعد از حرم هاي مطهر، در دانشگاه هاي برپا مي شود.


به گزارش ايرنا به نقل از از مركز ارتباطات و اطلاع رساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، حجت الاسلام "محمد محمديان" شنبه شب در ضيافت افطاري كه با حضور وزاري علوم و بهداشت، رئيس دانشگاه پيام نور، جمعي از نمايندگان مجلس و شوراي نمايندگان نهاد برگزار شد، با اشاره به برگزاري "اجلاس سراسري نماز" در دانشگاه ها تصريح كرد: مفتخريم كه اعلام كنيم بزرگترين نماز جماعات بعد از حرم هاي مطهر در دانشگاه ها برپا مي شود.
وي افزود: سعي داريم "اجلاس سراسري نماز" را امسال عميق تر و پردامنه تر مطرح كنيم تا بتوانيم جنبه هاي معنوي مغفول مانده دانشگاه را در رسانه ها بخوبي منعكس كنيم.
محمديان، با طرح پيشنهاد تشكيل كميته مشتركي براي پاسداشت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در دانشگاه ها، افزود: دانشگاه ها در تبيين امور 30 سال گذشته و نگاه به دهه آينده كه دهه عدالت و پيشرفت است، نقش مهمي دارند و مي توانند در سطح جامعه تعيين كننده باشند.
وي رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها به برگزاري انتخابات دهم رياست جمهوري در سال تحصيلي جديد اشاره كرد و گفت: مسلما انتخابات رياست جمهوري فضاي دانشگاهي را تحت تأثير قرار مي دهد و باعث افزايش نشاط و شادابي سياسي مي شود.
محمديان با بيان نقش دانشگاه در تعميق سطح معرفت جامعه، خاطر نشان كرد: دانشگاه بايد در جامعه جريان ايجاد كند، نه اينكه تنها پياده نظام احزاب در پيشروي برخي جريانات خاص باشند كه اين فرصت مناسب براي فعاليت سياسي دانشجويان با مديريت صحيح ايجاد خواهد شد.
وي با توضيح ميثاق دانشگاهيان با امام راحل (ره) در 14 خرداد و تراكم برنامه ها در آن زمان، گفت: پيشنهاد مي كنيم با همكاري تشكل هاي دانشجويي اين ميثاق را به تاريخ 16 آذر منتقل كنيم. در استان ها دانشگاه هاي بزرگ اين كار را بصورت متمركز انجام دهند و در تهران هم دانشجويان با حضور در حرم امام (ره) اين برنامه را برپا خواهند كرد.
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها در پايان سخنانش به تشريح نقشه جامع علمي كشور در سالجاري اشاره كرد و افزود: اين نقشه بار بزرگي را بر دوش آموزش عالي مي گذارد و اين گام بزرگي است كه هر چند راه اصلاح و تكميل در آن ديده شده، اما با اين وجود دانشگاه ها را تحت تأثير قرار خواهد داد.
در ادامه اين جلسه دكتر "كامران باقري لنكراني" وزير بهداشت و درمان، با اشاره به همكاري تنگاتنگ نهاد نمايندگي با وزارت بهداشت در سه سال اخير، گفت: در اين مدت از همكاري نزديك نهاد بهره مند بوديم و اين سال ها دوران بي نظيري در عرصه هماهنگي نظام اجرايي با نهاد نمايندگي بوده است.
وزير بهداشت و درمان، با بيان تغيير چشمگير فضاي عمومي دانشگاه ها و بهبود آن، اظهار داشت: با اين وجود فرصت هايي را هم از دست داده ايم و اميد داريم با راهنمايي متخصصان، استفاده بيشتري از فرصت باقيمانده داشته باشيم و بتوانيم امور مبنايي را بيشتر مورد توجه قرار دهيم.
وي با اشاره به سند چشم انداز بيست ساله نظام و حول برنامه پنجم توسعه، افزود: فقدان تئوريزه شدن مباني اسلامي را مخصوصا در علوم انساني بشدت احساس مي كنيم و توقع داريم اين موضوع در آغاز دهه چهارم، بيش از پيش مورد توجه قرار بگيرد.
لنكراني با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره همراهي عدالت و پيشرفت در دهه چهارم انقلاب اسلامي، تصريح كرد: اين يك تكليف بزرگ براي حوزه و دانشگاه است كه مباني اعتقادي را به مباني حكومتي تبديل كنند.
وي در پايان با بيان برگزاري "اجلاس سراسري نماز" در دانشگاه ها، گفت: درباره نماز بايد يك مبنايي صورت گيرد و از ديدگاه دانشگاهي مورد توجه باشد بطوري كه اجلاس امسال در اين مورد تفاوت چشمگير با اجلاس هاي گذشته داشته باشد.
"محمدباقر خرمشاد" معاون فرهنگي اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، در ادامه با اشاره به نياز جامعه به كارهاي عميق فرهنگي، گفت: سرمايه گذاري فرهنگي در مدارس بايستي به اندازه دانشگاه ها جدي گرفته شود و هر چه اين مباحث در مدارس رها شود، جمع آوري آن در دانشگاه ها مشكل تر است و از نظر روانشناسي و جامعه شناسي نيز تبيين امور فرهنگي در نوجواني بسيار راحت تر است.
خرمشاد به برنامه هاي ويژه اين وزارتخانه براي پاسداشت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: سلسله جشن هايي با عنوان "از فكر تا فجر" را از مهر ماه تا بهمن ماه، طراحي كرده ايم كه طي آن برنامه هاي گوناگوني براي آشنايي دانشجويان و تبيين مسايل انقلاب در نظر گرفته شده است.
وي به بيان اهتمام وزارت علوم به ساختارسازي، ادامه داد: تأسيس خانه فرهنگ خوابگاه ها، شوراي تعامل دانشجو و دانشگاه ها، ‌انجمن خانه و دانشگاه، كانون زيارت، تأسيس راديو دانشجو و مستندسازي در مورد 16 آذر، در همين راستا بوده است و البته اهتمام ويژه اي به دختران دانشجو شده بطوري كه باشگاه رفاه دختران دانشجو را در سير همين توجه ويژه تأسيس كرده ايم.
معاون فرهنگي، اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در پايان سخنانش با اشاره به انتخابات دهم رياست جمهوري در سال تحصيلي جديد، اظهار داشت: اين فرصتي مغتنم است كه در دانشگاه با برگزاري ميزگردها و مناظرات، فضاي نشاط سياسي حاكم شود.
در اين جلسه همچنين "محمدرضا ميرتاج الديني" نماينده مردم تبريز و عضو هيأت رئيسه مجلس، با اشاره به سال نوآوري و شكوفايي گفت: هر سال بايد در شكل و عمق فعاليت هاي دانشگاهي، نوآوري داشته باشيم و براي نيل به اهداف فرهنگي بايد همواره به نوآوري نگاهي ويژه شود. بر همين اساس، انتقال ميثاق دانشگاهيان با امام (ره) به 16 آذر اگر با يك بازنگري در اهداف باشد، امري پسنديده است.
وي با بيان جايگاه ضروري و مقدس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، افزود: موقعيت نهاد در دانشگاه ها وابسته به امور مختلف از جمله همراهي مجموعه وزارت علوم، وزارت بهداشت و رؤساي دانشگاه ها است كه بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.
در پايان اين جلسه طيبه صفايي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي به بازگشت دانشگاه ها به گفتمان امام (ره) و انقلاب اشاره كرد و گفت: با حضور دولت نهم دغدغه دين در دانشگاه ها برجسته و اين تفكر از دانشگاه به جامعه نيز منتقل شد، به طوريكه مردم عليرغم همه مشكلات، توجه ويژه خود را به اين آرمان ها و دغدغه ها در انتخابات نشان دادند.
وي در پايان با بيان ضرورت ايجاد نظام مهندسي فرهنگي در سطوح مختلف جامعه، اظهار داشت: حركت با برنامه بسيار مهم است. بايد با ارزيابي از گذشته به نقطه اي برسيم كه دستگاه هاي مختلف يك خروجي متمركز را ارائه كنند.
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن