تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816791025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتبارات امسال مترو معادل اعتبارات 6 سال گذشته است


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: اعتبارات امسال مترو معادل اعتبارات 6 سال گذشته است
سرپرست دفتر حمل و نقل ترافيك كشور:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:سرپرست دفتر حمل و نقل و دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور گفت: اعتباراتي كه دولت در سال 87 به متروي تهران اختصاص داده به اندازه كل اعتبارات سالهاي 80 تا 85 است.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران،"سيدمجتبي شفيعي"با بيان اين مطلب اظهارداشت: با گذشت نيمي از سال اختصاص اعتبارات دولت به مترو از محل تبصره 20 بايد40 درصد باشد اما دولت تاكنون 45 درصد اعتبار تخصيص داده است كه يك وضع ايده آل است.

وي با رد اظهارات اخير شهردار تهران مبني بر اينكه دولت يك ريال هم به مديريت ترافيك تهران كمك نكرده است گفت: 29 تا 30 درصد از كل اعتبارات دولت براي احداث قطارهاي شهري در كل كشور به تهران اختصاص يافته است.

شفيعي ادامه داد: دولت هرگز به علت ضعف هاي مديريتي و بحث هاي سياسي در حوزه حمل و نقل و ترافيك تهران ، شهروندان تهراني را با مشكل مواجه نكرده است.

شفيعي گفت: يكي از مهمترين شاخص هاي توزيع منابع ملي در كشور ، توزيع جمعيت شهري است و اگر اين مدل را براي حمل و نقل و ترافيك بپذيريم مشخص خواهد شد 16 درصد از عملكرد تبصره 13 مربوط به تهران است كه عملكرد مطلوبي است.

سرپرست دفتر حمل و نقل و دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور در همين زمينه به ارائه آمار و عملكرد دولت درباره توسعه و تجهيز ناوگان حمل و نقل عمومي كشور به ويژه تهران پرداخت.

وي گفت: در سالهاي 85 و 86 براي توسعه ناوگان تاكسيراني كشور از محل تبصره 13 تعداد 39 هزار و 606 دستگاه تاكسي تحويل شده است كه از اين تعداد 9394 دستگاه يعني 23 و 7 دهم درصد فقط تاكسي تحويل تهران شده است.

شفيعي ادامه داد: دولت در همين زمينه براي كمك به ناوگان حمل و نقل عمومي تلاش كرد تا تخفيف هايي از كارخانه هاي خودروسازي دريافت كند و براي كمك به رانندگان تسهيلات مناسب براي تبديل و تحويل تاكسي اعطا كرد.

شفيعي همچنين با اشاره به كمك دولت براي توسعه ناوگان تاكسي ون هم گفت: در سالهاي 85 و 86 از محل اعتبارات تبصره 13 براي توسعه تاكسيراني ون در كل كشور 9855 دستگاه تاكسي ون خريداري شد كه از اين تعداد فقط 6409 دستگاه يعني حدود 65 درصد به تهران اختصاص يافت.

وي ادامه داد: براي نوسازي ناوگان تاكسيراني هم دولت در 2 سال گذشته 27 هزار و 206 دستگاه تاكسي تحويل داده است كه 34 و نيم درصد يعني 9377 دستگاه فقط به تهران تحويل شده است.

سرپرست دفتر حمل و نقل و دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور درباره يارانه بليط اتوبوسراني هم گفت: دولت 55 ميليارد تومان يارانه پرداخت كرده است كه سهم اتوبوسراني تهران از محل كمك هاي دولت 11 و 3 دهم ميليارد تومان بوده است.

شفيعي افزود: 32 و نيم درصد از 5960 دستگاه اتوبوس تحويل دولت به كل كشور يعني 1935 دستگاه به شهر تهران بوده است.

وي همچنين گفت: حدود 50 درصد از ميني بوس هاي تحويل براي توسعه ناوگان ميني بوس راني كشور فقط به تهران اختصاص يافته است.

وي افزود: در دو سال گذشته 2258 دستگاه ميني بوس به ناوگان ميني بوس راني كشور تحويل شده كه از اين تعداد 1112 دستگاه به شهر تهران اختصاص يافته است.

شفيعي در ادامه با رد اظهارات مسئولان شهرداري مبني بر حمايت نكردن دولت از معضل ترافيك شهر تهران گفت: مشكلات ترافيك و حمل و نقل عمومي تهران بيشتر ناشي از ضعف مديريت است.

وي گفت: اواخر سال گذشته با توجه به وضع اتوبوسراني و سامانه هاي حمل و نقل شهري تهران از مديريت آن خواسته ايم تا گزارشي از مشكلات موجود ، وضع ناوگان ، حجم مسافر ظرف 2 هفته تهيه كند كه تاكنون اين گزارش تهيه نشده است.

شفيعي افزود: برخي گرايش هاي سياسي در مديريت حمل و نقل و ترافيك تهران سبب شده است تا تحويل اتوبوس ها با تاخير انجام شود.

وي با اشاره به مزيت اتوبوس هاي دو كابينه خارجي كه حدود 2 و نيم برابر اتوبوس هاي داخلي ظرفيت دارد گفت: يك دستگاه اتوبوس دو كابينه خارجي معادل 15 دستگاه اتوبوس داخلي است اما تهيه طرح كارشناسي آن آنقدر طولاني شد كه شهروندان تهراني را با مشكل مواجه كرد.

شفيعي اضافه كرد: دولت هم اكنون سهم 82 و نيم درصدي خود براي خريد اتوبوس براي توسعه ناوگان اتوبوسراني تهران را پرداخت كرده است اما با وجود حاضر بودن اتوبوس ها هنوز مديريت ترافيك شهري تهران كه بر عهده شهردار است اقدامي براي تحويل برخي اتوبوس ها نكرده اند.

سرپرست دفتر حمل و نقل و دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور با رد اظهارات شهردار تهران مبني بر اينكه خطوط BRT ستون فقرات حمل و نقل تهران است گفت: اين تصور ، تصور اشتباهي است و مترو حرف نخست را مي زند.

شفيعي گفت: متاسفانه در اين زمينه بيش از حد تبليغات غير منصفانه صورت گرفته در صورتي كه اين خطوط مكمل نظام هاي حمل و نقل انبوه بر است و دولت نيز بخوبي تاكنون حمايت نكرده است.

وي همچنين با اشاره به ريزش بخشي از خط يك مترو تهران گفت: اين مسئله در همه جا سابقه دارد به ويژه در تهران كه داراي شرايط خاص محيطي از نظر زيرساخت ها و خاك آن است.

شفيعي گفت: به همين علت به دوستان در شوراي شهر توصيه مي كنم كه مصوبات مربوط به احداث قطارهاي هوايي (منوريل) را با توجه به هزينه هاي سنگين مترو بار ديگر مدنظر قرار دهند.

سرپرست دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور با انتقاد از عملكرد مديريت حمل و نقل و ترافيك تهران گفت: اين مديريت با سازوكارهاي غير قانوني از جمله حق شارژهاي 40 تا 70 هزار توماني از شركت هاي تاكسيراني خصوصي دريافت مي كند كه اين مغاير با تلاش هاي دولت براي كاهش هزينه دريافت تاكسي است.

شفيعي گفت: شهرداري همچنين مبالغي بعنوان وديعه ، حق بي سيم جي پي اس از رانندگان دريافت مي كند كه از شوراي شهر مي خواهيم تا به اين مسئله رسيدگي كند.

شفيعي همچنين با رد برخي اظهارنظرهاي غير كارشناسي در رسانه ها مبني بر دو طبقه كردن برخي خطوط حمل و نقل شهر گفت: آخرين تحقيقات در دنيا نشان داده است كه منافع خالص احداث اين گونه گذرگاهها منفي است.

وي افزود: هزينه ساخت خيابانهاي دو طبقه بيشتر از احداث تونل است مگر با توجيه اقتصادي و در شرايط خاص كه آنهم از نظر ترافيكي رد شده است.

شفيعي خاطر نشان كرد: البته بايد اين مسئله را هم در نظر داشت كه شهرداري تهران از نظر اقتصادي هم در وضعي نيست كه بتواند چنين طرحهايي را اجرا كند.

سرپرست دفتر حمل و نقل و شوراي عالي هماهنگي ترافيك شهرهاي كشور با انتقاد از نحوه تخصيص اعتبارات دولت به حمل و نقل شهرها گفت: 80 درصد اعتبارات دولت مربوط به 6 يا 7 كلان شهر است كه رقم غير عادلانه و غير منصفانه است.

شفيعي همچنين با اشاره به بازگشايي مدارس در ايام ماه مبارك رمضان هم گفت: وزارت كشور دستورالعمل تشكيل ستاد مهر را به استانداري ها و شهرداري ها ابلاغ كرده است و از شهرداري ها خواسته ايم تا براي جلوگيري از مشكلات پيش بيني نشده طرحهاي خود را ارائه كنند.

شفيعي همچنين از تصويب طرح مطالعات جامع ترافيكي شهرهاي اهواز و قم در كميته هاي فني خبر داد و گفت: خط 2 قطار شهري اهواز نيز تصويب شده است.

وي اضافه كرد: در طرح مطالعات جامع شهري قم نيز دو مسير ريلي ديده شده است كه منتظر تشكيل شوراي عالي ترافيك هستيم.

انتهاي پيام//
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن