تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815386050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شفيعي: دو طبقه كردن خيابانهاي كلانشهر تهران مضحك است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شفيعي: دو طبقه كردن خيابانهاي كلانشهر تهران مضحك است
سرپرست دبيرخانه شوراي عالي ترافيك اظهارات اخير مديريت شهري تهران در زمينه دو طبقه كردن برخي معابر و خيابان‌هاي اين كلانشهر گفت: اين اظهارات غيرتخصصي بوده و كارشناسي شده نيست بلكه بيشتر مضحك است.


سيد مجتبي شفيعي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: آخرين تحقيقات نشان مي‌دهد منافع احداث كريدورهاي جديد همسطح منفي است لذا اگر براي مديريت ترافيك و حمل و نقل عمومي هزينه شود بسيار موثرتر از احداث چنين خيابان‌هايي است مگر در مواقع و گلوگاه‌هاي خاص، از سوي ديگر وضعيت اقتصادي شهرداري تهران اجازه نمي‌دهد بتواند يك اتوبان يا خيابان بزرگ چند طبقه بسازد.
وي با اشاره به اينكه جمعيت شهري تهران 16 درصد جمعيت كشور است، افزود: در اين صورت اگر 16 درصد تسهيلات حمل و نقل عمومي به تهران اختصاص يابد يعني عملكرد مطلوب بوده است.
وي با اشاره به اظهارات اخير برخي مسوولان مديريت شهري در زمينه عدم تخصيص اعتبارات دولتي براي مديريت ترافيك در پايتخت اين حرف‌ها را كذب دانست و تصريح كرد: انعكاس اين اظهارات در مطبوعات نشان از عدم آگاهي اينگونه افراد از تخصيص اعتبارات دولتي به اين بخش است.
شفيعي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه هزينه‌هاي احداث كريدورهاي هوايي بسيار كمتر از مترو است به شهرداري تهران توصيه ‌كرد هرچه سريعتر خطوط مصوب كريدورهاي هوايي را كه در شوراي عالي ترافيك تصويب شده پيگيري و اجرا كند.
وي در ادامه به عملكرد ستاد تبصره 13 در سالهاي 85 و 86 اشاره و تاكيد كرد: بر اين اساس در بخش توسعه ناوگان تاكسيراني كشور از حدود 40 هزار دستگاه تاكسي تحويلي به شهرهاي سراسر كشور 9 هزار و 400 دستگاه به تهران تخصيص يافت كه اين رقم معادل 24 درصد كل تاكسي‌هاي تخصيص يافته در كشور است.
سرپرست دفتر حمل و نقل و دبيرخانه شوراي عالي ترافيك كشور همچنين به توسعه ناوگان تاكسي‌هاي ون اشاره كرد و گفت: از 9 هزار و 850 تاكسي ون تخصيص يافته در كشور 65 درصد يعني 6 هزار و 410 دستگاه فقط به تهران اختصاص يافت.
وي خاطر نشان كرد: از سوي ديگر از 27 هزار دستگاه تاكسي در بخش نوسازي ناوگان تاكسيراني كشور واگذار شده كه 9 هزار و 400 دستگاه معادل 5/34 درصد آن فقط به تهران اختصاص يافت.
وي با اشاره به اينكه طي سالهاي 85 و 86 و از محل تبصره 13 حدود 6 هزار دستگاه اتوبوس به كل كشور اختصاص يافت، افزود: در اين مدت يك هزار و 935 دستگاه اتوبوس معادل 5/32 درصد فقط به تهران تحويل شده است.
اين مسوول اعلام كرد: در اين مدت دو هزار و 260 دستگاه ميني‌بوس به شهرهاي سراسر كشور تحويل شد كه حدود 49 درصد اين ميني‌بوس‌ها معادل يك هزار و 112 دستگاه آن وارد ناوگان حمل و نقل عمومي تهران شد.
شفيعي گفت: سال گذشته حدود 500 ميليارد ريال يارانه بليت به سازمان‌هاي اتوبوسراني كشور اختصاص يافته كه از اين ميزان 113 ميليارد ريال معادل 6/22 درصد مختص تهران بوده است.
وي در بخش مترو نيز اعتبارات سال 87 مترو تهران را معادل كل اعتبارات شش سال گذشته دانست و افزود: دولت در راستاي حمايت از مترو تهران از ابتداي سال جاري تاكنون 45 درصد از اعتبار مصوب امسال را به مترو تهران پرداخت كرده است.
وي يادآور شد: برغم بعضي اظهار نظرهاي سياسي و نيز ضعف‌ مديريت ترافيك در پايتخت، دولت هرگز مردم تهران را از اعطاي تسهيلات در بخش حمل و نقل عمومي محروم نكرده است.
سرپرست دفتر حمل و نقل و دبيرخانه شوراي عالي ترافيك كشور با اشاره به اينكه از ابتداي فعاليت ستاد تبصره 13 تاكنون جلسات مختلفي با نمايندگان مجلس برگزار شده و نقطه مبهمي در خصوص عملكرد تبصره 13 وجود ندارد، تاكيد كرد: عملكرد دولت در بخش حمل و نقل و ترافيك از افتخارات دولت نهم است.
وي همچنين در بخشي از سخنان خود ارايه گزارش از وضعيت تبصره 13 به مجلس گفت: در مجلس جديد هنوز گزارشي ارائه نكرديم ولي قرار است امروز در اين خصوص جلسه‌اي برگزار شود.
شفيعي خاطرنشان كرد: 80 درصد اعتبارات حمل و نقل عمومي كشور مربوط به هفت كلانشهر است كه غيرعادلانه به نظر مي‌رسد.
وي همچنين در خصوص وضعيت اتوبوسراني تهران اظهار داشت: اواخر سال گذشته بررسي‌ هايي در خصوص مديريت اتوبوسراني تهران انجام شد و به اين جمع‌بندي رسيديم كه ضعف‌هايي در اين زمينه وجود دارد و قرار شد در بهمن ماه سال گذشته ظرف دو هفته گزارشي از وضعيت اين سازمان داشته باشيم ولي برغم گذشت هشت ماه از مهلت تعيين شده حتي يك برگ هم گزارش به ما ندادند تا مشكلات را بررسي و برطرف كنيم.
اين مسوول تاكيد كرد: متاسفانه برخي رويكردهاي سياسي موجب شد تا اين گزارش ارايه نشود و ما مجبور شويم يك مرحله تحويل اتوبوس‌ها را به تاخير بيندازيم.
وي خطاب به اعضاي شوراي شهر تهران گفت: هزينه خريد هر دستگاه اتوبوس دو كابين خارجي معادل 15 دستگاه اتوبوس داخلي است در حالي كه حداكثر ظرفيت اين اتوبوس‌ها 5/2 برابر هر اتوبوس‌ توليد داخل است حال بايد پرسيد ارايه گزارش از وضعيت اتوبوس‌هاي تهران اين قدر براي آقايان سنگين بود كه حاضر شدند بار مالي اضافي به شهروندان تحميل كنند.
شفيعي گفت: شهرداري تهران اگر حسن نيت نشان مي‌داد و گزارش خود را ارايه مي‌كرد شايد ما هم سهم 5/82 درصدي خودمان را بابت خريد اتوبوس‌هاي خارجي پرداخت مي‌كرديم و لازم نبود شهرداري تهران اينقدر براي اين اتوبوس‌ها هزينه كند.
وي در خصوص اتوبوس‌هاي مسير BRT يادآور شد: از نظر وزارت كشور و شوراي عالي ترافيك سيستم موجود در تهران BRT نيست و بدليل ضعف‌ها و نواقص اساسي كه دارد شبه BRT محسوب مي‌شود.
وي خاطر نشان كرد: اينكه گفته مي شود BRT ستون فقرات حمل و نقل در تهران است اشتباهي بيش نيست چرا كه مترو در تمام دنيا شاهراه اصلي حمل و نقل است و به نظر مي‌رسد حمايت بيش از حد و تبليغات غير منصفانه اخير در خصوص BRT به هيچ عنوان صحيح نباشد.
شفيعي با اشاره به ريزش بخشي از خط يك مترو تهران در خيابان شريعتي گفت: قطعا اين امر جزء طبيعت حفاري‌هاي مترو در تهران است و اگر حمايت‌هايي را لازم بعمل مي آمد شوراي عالي ترافيك كشور با كمال ميل آمادگي دارد در اين زمينه كمك كند، اما توجه شهرداري تهران را به اين امر جلب مي‌كنيم كه هزينه‌هاي مترو بيش از آن چيزي است كه عنوان مي‌كنند.
اين مسوول شوراي عالي ترافيك كشور اظهار داشت: تهران براي احداث كريدورهاي هوايي با هزينه‌هاي كمترنياز دارد چون هزينه‌هاي مترو از كريدورهاي هوايي بسيار بيشتر است.
وي خاطرنشان كرد: شديدترين نياز شهروندان تهران در بخش حمل و نقل مسافر، كريدورهاي انبوه مانند مترو و قطار هوايي است.
وي در خصوص ستاد مهر ويژه بازگشايي مدارس گفت: دستورالعمل تشكيل ستادهاي مهر ابلاغ و هماهنگي‌هاي لازم بين مديريت شهري سراسر كشور در اين خصوص انجام شده است.
شفيعي با اشاره به تقارن بازگشايي مدارس با ماه مبارك رمضان گفت: پيش بيني مي شود وضعيت ترافيك امسال بحراني تر از سالهاي گذشته باشد.
وي افزود: از شهرداري تهران خواسته‌ايم مشكلات خود را در اين حوزه ارايه كنند تا در صورت لزوم به آنها كمك كنيم كه در اين زمينه نيز پيشنهاداتي از سوي شهرداري تهران مطرح شده كه ظرف يكي دو روز آينده در جلسه‌اي مطرح و تصميم‌گيري مي‌شود.
شفيعي گفت: در عين حال با توجه به اينكه رييس شوراي ترافيك شهر تهران، شهردار است تقاضا داريم تدابير لازم را براي بازگشايي مدارس را اتخاذ كند.
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن