تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816811788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نرخ هاي بيمه به صورت تدريجي آزاد سازي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نرخ هاي بيمه به صورت تدريجي آزاد سازي مي شود
رييس كل بيمه مركزي ايران از آزادسازي منطقي نرخ ها و ايجاد فضاي رقابتي در صنعت بيمه خبر داد.


"جواد فرشباف ماهريان" روز يكشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به شرايط جديد فعاليت شركت هاي بيمه دولتي و خصوصي در بازار و براي ايجاد فضاي رقابتي و تامين رضايت بيمه گذاران، بيمه مركزي ايران آزادسازي تدريجي نرخ هاي بيمه و توسعه فضاي رقابتي را در دستور كار خود دارد.
وي گفت: اين تصميم براي گسترش نظم در بازار، جلوگيري از نرخ شكني و تجارت مكارانه
(دامپينگ) اتخاذ شده است.
وي در ادامه به اشاره به بروز مشكلات در امور بين الملل نيز گفت: ‌با وجود اين مشكلات ايران توانست در صنعت بيمه علاوه بر انجام تمام قراردادهاي اتكايي طبق روال گذشته، كارت سفيد اكو را براي تردد وسايل نقليه كه در حال حاضر در 10 كشور در حال انجام است نيز كسب كند.
به گفته وي سهم بيمه مركزي ايران در سنديكاي نفت و انرژي از پنج به 10 واحد افزايش يافته كه اين امر امكان بهره گيري از بيمه اتكايي را براي كشور به دو برابر افزايش داده است.
وي اظهار داشت: ايران علاوه بر ارتقا سهم خود در بيمه اتكايي آسيايي، عضو هيات مديره بيمه اتكايي آسيايي نيز شده است تا در صورت بروز مشكلات بتواند سهم خود را در بيمه اتكايي ارتقا دهد.
رييس كل بيمه مركزي ايران از تلاش ايران براي افزايش ضريب نفوذ بيمه در كشورهاي منطقه خبر داد و گفت: در صورتي كه اين امر تحقق يابد امكان حضور در تصميم سازي ها نيز ارتقا مي يابد.
وي با اشاره به عملكرد صنعت بيمه در سال 1386 و سه ماهه ابتدايي سال جاري، ‌افزود: حق بيمه هاي توليدي صنعت بيمه در اين مدت به بيش از 33 هزار و 800 ميليارد ريال رسيد كه اين ميزان در مقايسه با سال قبل حدود 4/27 درصد رشد داشته است.
به گفته وي، بهبود شاخص نفود بيمه و افزايش آن از 30/1 درصد در سال 85 به 35/1 درصد در سال 1386 رسيده است.
وي اظهار داشت: حق بيمه سرانه در سال 86 به 450 هزار ريال رسيد در حالي كه اين رقم در سال 85 بيش از 37 هزار ريال بوده است.
رييس كل بيمه مركزي ايران گفت: خسارت هاي پرداختي صنعت بيمه نيز به حدود 20 هزار و 824 ميليارد ريال رسيد كه اين رقم از افزايش 5/26 درصدي در مقايسه با سال 85 برخوردار است.
به گفته وي، ضريب خسارت صنعت بيمه نيز به 1/27 درصد رسيد كه در مقايسه با سال 85 از كاهش سه واحدي برخوردار بوده است.
وي اظهار داشت: بيمه هاي غيرزندگي در زمان حاضر 4/94 درصد بازار بيمه و بيمه هاي زندگي
(عمر و پس انداز) تنها 6/5 درصد را به خود اختصاص داده كه البته اين امر از چالش هاي صنعت بيمه كشور است.
فرشباف افزود: بيمه شخص ثالث با 5/44 درصد بالاترين سهم را در بيمه هاي غيرزندگي به خود اختصاص داده و بيمه بدنه اتومبيل و سرنشين 60 درصد و 40 درصد مابقي نيز به انواع بيمه نامه ها اختصاص دارد.
اين مقام مسوول، سهم بيمه درمان را 4/8، آتش سوزي 8/7 و مسووليت را 5/5 درصد اعلام كرد.
فرشباف در ادامه با اشاره به بهبود جايگاه بين المللي صنعت بيمه كشور در بازار بيمه خاورميانه و دنيا به ترتيب به 5/16 و 9 درصد، گفت: اين سهم ها در سال 1385 به ترتيب حدود
7/15 و هشت درصد بوده است.
رييس كل بيمه مركزي ايران در خصوص عملكرد و اقدام هاي بيمه مركزي نيز گفت: بيمه مركزي ايران علاوه بر امور جاري خود در زمينه عمليات اتكايي و نظارت بر عملكرد شركت هاي بيمه نيز اقداماتي را انجام داده است.
وي ادامه داد: بيمه مركزي اصلاحيه قانون بيمه شخص ثالث را در راستاي تطبيق با قوانين و احكام قضايي، وضعيت ترافيكي و رانندگي كشور و عملكرد شركت هاي بيمه تهيه و تقديم هيات دولت كرد كه با تصويب مجلس براي اجرا به شركت هاي بيمه اي ابلاغ شده است.
وي، اعطاي مجوز به شركت هاي بيمه در خصوص ارايه طرح هاي جديد بيمه اي و ابلاغ شرايط
عمومي بيمه نامه عيوب اساسي و پنهاني ساختمان هاي مسكوني، ابلاغ ضوابط اعطاي تحفيف
دربيمه نامه هايي كه به صورت الكترونيكي صادرشده و امضاي تفاهم نامه همكاري با تاجيكستان
و عراق را از ديگر اقدام هاي بيمه مركزي عنوان كرد.
فرشباف ادامه داد: تصويب طرح موقت بيمه شخص ثالث در منطقه اكو، تدوين برنامه عملياتي سال 1387 ، تهيه لايحه الحاق چگونگي اداره مناطق آزاد و تجاري براي صدور مجوز تاسيس و فعاليت شعب و نمايندگي موسسات بيمه خارجي و تهيه و ارسال اصلاحيه مقررات تاسيس و فعاليت موسسات بيمه در مناطق آزاد از ديگر اقدام هاي بيمه مركزي بوده است.
اين مقام مسوول تصريح كرد: بيمه مركزي تا پايان سال جاري سهام سه شركت بيمه البرز ، دانا و آسيا را به بخش خصوصي واگذار خواهد كرد.
وي، تعداد كل بيمه نامه هاي صادره در كشور را حدود 22 ميليون بيمه نامه اعلام كرد و گفت:‌ ايران در خاورميانه و شما ل آفريقا بعد از امارات با ضريب نفوذ 9/1 كه مقام 64 را داراست با ضريب نفوذ 35/1 درصد مقام بعدي را در اختيار دارد.
رييس كل بيمه مركزي ايران در ادامه با اشاره به اجراي برنامه تحول در صنعت بيمه كشور (فرمان 10 ماده اي رييس جمهور) نيز گفت: دستورالعمل 10 ماده اي برنامه تحول صنعت بيمه كشور را مشخص كرده كه براساس آن كميته هاي راهبردي، چالش هاي پيش روي صنعت بيمه و راهكارهاي آن تنطيم شده است.
وي افزود: ‌با ابلاغ اين فرمان كارگروه اصلي برنامه تحول در صنعت بيمه و چند كارگروه فرعي در حوزه هاي مختلف تشكيل و موانع و فرصت هاي صنعت بيمه شناسايي شد.
اين مقام مسوول تصريح كرد: برنامه تحول در صنعت بيمه كشور با توجه به چشم انداز اين صنعت در 1404 اهدافي نظير ضريب نفوذ بيمه بالاتر از متوسط جهاني، مقام اول در صنعت بيمه منطقه آسياي ميانه، خاورميانه و شمال آفريقا، مقام دوم بازار متشكل سرمايه كشور از نظر سهم در تجهيز منابع، سهم بخش غيردولتي از بازار بيمه كشور حداقل 70 و حداكثر 75 ، تجاري ، رقابتي و حرفه اي بودن صنعت بيمه كشور و عدالت در عرضه خدمات بيمه اي به دهك هاي درآمدي و تعادل در پوشش بيمه اي مناطق مختلف كشور و پايداري و ثبات در ارايه خدمات بيمه اي است.
فرشباف، گسترش و توسعه پوشش بيمه اي در كشور از طريق برنامه ريزي براي ارايه پوشش هاي بيمه اي مورد نياز وزارتخانه ها و شركتهاي دولتي را از ديگر برنامه هاي بيمه مركزي عنوان كرد و افزود: قرار است دولت وزارتخانه ها و شركت هاي دولتي را كه خواستار سرمايه گذاري و ساخت و سازهاي دولتي به صورت انبوه هستند را قبل از واگذاري به بخش غيردولتي در راستاي
اجراي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي و براي افزايش توجيه فني و اقتصادي ملزم به تحت پوشش قرار گرفتن بيمه كند.
وي گفت: در اين راستا لايحه اي در خصوص الزام دستگاههاي اجرايي به بيمه كردن اموال منقول و غيرمنقول خود تدوين شده است.
فرشباف، بررسي راهكارهاي توسعه بيمه در استانهاي كشور را از ديگر برنامه هاي بيمه مركزي ذكر كرد و افزود: با برگزاري جلساتي در استانها قابليت هاي آنها شناسايي و برنامه توسعه انواع رشته هاي بيمه اي متناسب با نياز استان ارايه شده است.
رييس كل بيمه مركزي ايران گفت: همچنين براي تعميم و گسترش صنعت بيمه در كشور، افزايش رقابت و كارآيي در بازار بيمه، افزايش رفاه عمومي و گسترش امنيت اجتماعي و اقتصادي و جلوگيري از ضرر و زيان جامعه و در اجراي قانون تاسيس موسسات بيمه غيردولتي و ضوابط مربوط به تاسيس و فعاليت موسسات بيمه داخلي بيمه مركزي ايران در ادامه صدور پروانه هاي فعاليت شركتهاي بيمه در نظر دارد نسبت به صدور پروانه فعاليت براي تاسيس شركت هاي بيمه تخصصي اقدام كند.
فرشباف افزود: بيمه مركزي در اين راستا موافقت اصولي تاسيس شركت بيمه ميهن را صادر و با كليات طرح تاسيس بيمه كوثر نيز براي تحت پوشش بيمه هاي تجاري قرار گرفتن اموال و دارايي هاي نيروهاي مسلح موافقت كرده است.
اين مقام مسوول در پايان، تعميم فرهنگ استفاده از بيمه، اجراي سياست هاي اصل 44 و كاهش تدريجي تصدي دولت در بيمه هاي بازر گاني به بخش خصوصي، اصلاح و بازنگري در مقررات و آيين نامه هاي مصوب شوراي عالي بيمه، تقويت نظام نظارتي صنعت بيمه و توسعه نظارت مالي، آزادسازي منطقي نرخ ها و ايجاد فضاي رقابتي، تدوين استانداردهاي صنعت بيمه و تهيه سيستم جامع اطلاعاتي - نظارتي را از ديگر برنامه هاي بيمه مركزي اعلام كرد.
اقتصام ** 9141 ** 1558
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن