تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817194894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

- عمرو موسي: طرح صلح عربي تابلوي موناليزا نيست! - ديدار سولانا با مقامات مصري


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: - عمرو موسي: طرح صلح عربي تابلوي موناليزا نيست! - ديدار سولانا با مقامات مصري
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

دبيركل اتحاديه‌ي عرب پس از ديدار با سولانا تاكيد كرد: طرح صلح پيشنهادي اعراب براي خاورميانه تابلوي موناليزا نيست كه تنها براي مشاهده و تمجيد به نمايش گذاشته شده باشد!

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نوشته‌ي روزنامه‌ي البيان -چاپ امارات متحده‌ي عربي- عمرو موسي، دبيركل اتحاديه‌ي عرب پس از ديدار با خاوير سولانا، رييس سياست خارجي اتحاديه‌ي ‌اروپا كه به مصر سفر كرده ضمن تاكيد بر ضرورت پايبندي به طرح صلح پيشنهادي اعراب اظهارداشت: اين طرح صلح تابلوي موناليزا نيست كه تنها براي مشاهده به نمايش گذاشته شده باشد بلكه سندي بسيار مهم است كه موضع‌گيري كشورهاي عربي را تشكيل مي‌دهد.

عمرو موسي هم چنين عنوان داشت: شاهد برخي عقب نشيني‌ها‌ از مواضع شجاعانه اتحاديه‌ي اروپا در قبال خاورميانه و عدم ايفاي نقش آمريكا در اين خصوص هستيم كه اين امر به تداوم بي‌ثباتي كمك كرده و موجب اشاعه ياس و نااميدي در خاورميانه شده است.

از سوي ديگر حسني مبارك، رييس جمهور مصر در ديدار با سولانا و ميگوئل آنخل موراتينوس، وزير امور خارجه‌ي اسپانيا در قاهره به بررسي آخرين تحولات مربوط به روند صلح بين‌ اسراييل و فلسطين پرداخت.

سولانا پس اين ديدار تاكيد كرد كه در اين ديدار تمامي تحولات منطقه و آخرين گزارش‌هاي مربوط به مذاكرات در حال جريان بين فلسطين و اسراييل و راه‌كارهاي موجود جهت پيشبرد اين مذاكرات براي دستيابي به توافقنامه‌ي صلح فراگير در منطقه بررسي شد.

وي خاطر نشان كرد كه ديدارش با مبارك با هدف هماهنگي‌هاي دو جانبه جهت از بين بردن موانعي است كه در راه اجراي توافقنامه‌ي آناپوليس وجود دارد و اين ديدارهاي مهم و مذاكرات مداوم با طرف‌هاي فعال منطقه موجب حمايت از تلاش‌هاي در حال جريان جهت تحقق صلح و تثبات در منطقه خواهد شد.

رييس سياست خارجي اتحاديه‌ي اروپا هماهنگي موضع‌گيري‌ها تا پيش از برگزاري نشست كميته‌ي چهارجانبه‌ي صلح با گروه عربي را كه قرار است در حاشيه‌ي نشست‌هاي مجمع عمومي سازمان ملل متحد برگزار شود، ضروري دانست.

سولانا گفت: اين نشست محلي براي ديدار تعدادي از كشورها و طرف‌هاي فعال در خاورميانه به همراه عزم و اراده‌اي جهت پيشبرد روند صلح در منطقه خواهد بود.

موراتينوس نيز پس از ديدار با مبارك تاكيد كرد كه در اين ديدار تلاش‌هاي مربوط به احياي روند صلح در خاورميانه جهت دستيابي به توافقنامه‌ي صلح عادلانه و فراگير در منطقه بررسي شد.

وزير امور خارجه‌ي اسپانيا از رژيم صهيونيستي خواست تا با هدف پيشبرد روند صلح شهرك سازي‌هاي مذكور را متوقف سازد.

وي هم چنين تاكيد كرد: هم اكنون فرصت مناسبي براي افزايش تلاش‌هاي جامعه بين‌المللي با طرف‌هاي ذيربط پرونده صلح جهت امضاي توافقنامه صلح عادلانه در نزديك‌ترين زمان ممكن فراهم شده است.

موراتينوس خاطرنشان كرد: از نظر من بهترين حالت در صورت عدم دستيابي به توافقنامه‌ي صلح فوري ايجاد اصل و معادله‌اي براي دستيابي به توافقنامه‌ي صلح دايمي از طريق مذاكرات و تحت حمايت جامعه بين‌المللي است.

وي عنوان داشت: در شرايط كنوني فرصت جدي و مهمي براي تصميم‌گيري‌هاي مهم در خصوص مذاكرات صلح فلسطين و اسراييل و سوريه و اسراييل فراهم شده است و من معتقدم كه همچنان اميد به دستيابي به توافقنامه‌ي نهايي صلح وجود دارد.

وزير امور خارجه‌ي اسپانيا هم چنين تاكيد كرد كه در ديدار با مبارك به بررسي موضوع مبارزه با تروريسم و نقش مصر در اتحاديه‌ي كشورهاي حوزه مديترانه پرداخته است.

احمد ابوالغيظ، وزير امور خارجه‌ي مصر نيز مذاكرات جداگانه‌اي را با سولانا و موراتينوس برگزار كرده و طي آن به بررسي آخرين تحولات مربوط به روند صلح در خاورميانه پرداخت.

حسام زكي، سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه مصر تاكيد كرد كه اين ديدار به مذاكرات فلسطين و اسراييل و تحولات موجود در اراضي فلسطيني اختصاص داشت.

وي از عزم و اراده اسپانيا و اتحاديه‌ي اروپا جهت ترغيب طرف‌هاي ذيربط پرونده صلح براي دستيابي به توافقنامه‌ي صلح خبر داد و افزود: مصر در تلاش است تا ضمن همكاري با طرف اروپايي و ديگر طرف‌هاي ذيربط پرونده صلح به پيشرفت روند صلح كمك كند.

زكي هم چنين با اشاره به نشستي كه قرار است در حاشيه نشست‌هاي مجمع عمومي سازمان ملل متحد بين كشورهاي عربي و جامعه بين‌المللي برگزار شود، گفت: اين نشست با هدف هماهنگي بين مصر، اروپا، آمريكا و اعضاي كميته‌ي عربي براي كمك به پيشبرد روند صلح صورت مي‌گيرد.

وي بر ضرورت پايبندي طرف‌هاي ذيربط بر تداوم تلاش‌هاي جدي شان بر اساس حسن نيت جهت ايجاد توافقنامه‌ي صلح تاكيد كرد.

از سوي ديگر روزنامه‌ي الصباح -چاپ بغداد- به نقل از منابع پارلماني عراق از احتمال سفر قريب الوقوع سولانا به بغداد خبر داد.

بر اساس اين گزارش رييس سياست خارجي اتحاديه‌ي اروپا كه در حال حاضر در منطقه بسر مي‌برد قصد دارد جهت تكميل مذاكراتش با نوري المالكي، نخست وزير عراق كه اخيرا و در بروكسل انجام شد به بغداد سفر كند و در خصوص امضاي توافقنامه‌ي همكاري‌هاي مشترك بين بغداد و اتحاديه‌ي اروپا با مسوول عراقي گفت‌وگو كند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن