تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817059598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

المعلم در گفتگو با الجزيره : امريكا درمذاكرات صلح جدي نيست(3)


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: المعلم در گفتگو با الجزيره : امريكا درمذاكرات صلح جدي نيست(3)
تهران / واحد مركزي خبر / 1387/06/24
00:35:41.11
وزير خارجه سوريه در ادامه گفتگوي اختصاصي الجزيره با وي بر پافشاري و اصرار كشورش براي ايجاد ثبات و امنيت در منطقه تاكيد كرد و افزود دولت امريكا تمايلي به مذاكرات غيرمستقيم سوريه و اسرائيل ندارد .
مجري الجزيره در ادامه از وليد المعلم پرسيد ، همگان اكنون بر سر اين مساله توافق نظر دارند كه ديپلماسي سوريه در شكستن انزواي اين كشور موفق بوده است و سفر ساركوزي به دمشق و ديدار اسد از پاريس و برگزاري اجلاس چهارجانبه دليلي بر اين ادعاست .
اما اكنون كه شما رياست نشست سران عرب را بر عهده داريد نظرتان درباره روابط سوريه با عربستان و مصر چيست ؟
المعلم در پاسخ گفت : من ادعا نمي كنم كه سوريه بيش از ديگران بر ايجاد امنيت و ثبات منطقه و همبستگي اعراب اصرار دارد . در اجلاس رياض تصميم براين شدكه نشست اينده در دمشق برگزار شود و در نتيجه رئيس جمهور سوريه از من خواست كه براي سران عرب دعوتنامه بفرستم و ما نيز تمامي تلاش خود را براي موفقيت اين اجلاس به كار بستيم اما اينكه هركشوري در چه سطحي نماينده خود را به اين نشست بفرستد موضوعي داخلي و ملي و مربوط به همان كشور بود كه نشان از ميزان اهتمام انها به مسائل مشترك كشورهاي عرب ،همبستگي عربي ، ارمان فلسطين و دستيابي به ديدگاه عربي مشترك در خصوص تحولات و مسائل منطقه به منظور دور كردن مداخله خارجي در امور منطقه بود. متاسفانه ما هرچه روي مثبت نشان داديم پاسخ مثبت دريافت نكرديم اما با وجود اين باز هم مي گوييم هرابتكاري كه برادرانمان در قبال سوريه ارائه دهند با روي باز استقبال خواهيم كرد و اين كار را به منظور پافشاري و اصرار بر همبستگي عربي ،فعاليت و كار مشترك عربي و محفوظ نگه داشتن ارمان فلسطين انجام مي دهيم .
وليد المعلم در ادامه اين گفتگو درخصوص صلح و گفتگوهاي غيرمستقيم ميان سوريه و اسرائيل و در پاسخ به اين سوال كه رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه فاش كرده است كه اين گفتگوها از هيجدهم و نوزدهم ماه جاري از سرگرفته خواهد شد و همانطور كه مي دانيم اين جلسه پنجم مذاكرات است ، در چهار نشست گذشته چه اتفاقاتي افتاد و ايا مي توان گفت كه اين مذاكرات مي تواند زمينه اغاز و انتقال به گفتگوهاي مستقيم باشد ؛ خاطرنشان كرد : من نمي خواهم در جزئيات مذاكرات وارد شوم اما از همين جا اعلام مي كنم موضع سوريه از همان ابتدا روشن و شفاف بوده است و بشار اسد رئيس جمهور سوريه بارها به شكل علني اعلام كرده است براي اين كشور بازپس گيري اراضي اشغالي جولان تا خط چهارم ژوئن سال هزارو نهصدو شصت و هفت بسيار مهم است و بر اين اساس ما از طريق ميانجي ترك وارد اين مذاكرات شديم و مساله طبيعي و منطقي اين است كه اين مذاكرات غيرمستقيم توصيف و مشخص كردن موضوع خط چهارم ژوئن را در برگيرد. دوم انكه بشار اسد رئيس جمهور سوريه تصريح و مشخص كرده است كه اگر مذاكرات غيرمستقيم به مرحله ايجاد پايه و اساسي مستحكم براي انتقال به مذاكرات مستقيم طبق مرجعيت توافقنامه مادريد و قطعنامه هاي شوراي امنيت رسيد انگاه به اين نوع مذاكرات تحت حمايت مناسب بين المللي منتقل خواهيم شد و مساله اساسي در حمايت بين المللي ايفاي نقش امريكا در اين مذكرات به سبب روابط استراتژيك ان با اسرائيل خواهد بود. ما در پاريس توافق كرديم كه فرانسه نيز در اين روند نقش داشته باشد و به طور طبيعي روسيه و تركيه نيز در اين مذاكرات ايفاي نقش خواهند كرد .
اما اگر گفته شود امروز امريكا اماده برقراري صلح است يا خير من مي گويم خير. ما اين موضوع را از خود اسرائيليها دريافته ايم . ما متوجه شده ايم كه دولت كنوني امريكا حتي با از سرگيري مذاكرات غيرمستقيم مخالفت كرده است و بنابراين چگونه مي توان به مذاكرات مستقيم روي اورد ؟
مساله ديگر انكه بايد ميانجي يا حامي بي طرف باشد تا بتوان درباره افقهاي صلح ، روند صلح و ضمانتهاي ان صحبت كرد . اكنون با دولت كنوني (امريكا)نمي توان در اين خصوص گفتگو كرد. 00:40:07.24

شماره نوار
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن