تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816842230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبير كميته راهبردي ماده 33 سازمان نظام مهندسي در گفتگو با ايلنا:تنها 2 پروانه ساخت طي 9 ماه گذشته در تهران صادر كرديم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: دبير كميته راهبردي ماده 33 سازمان نظام مهندسي در گفتگو با ايلنا:تنها 2 پروانه ساخت طي 9 ماه گذشته در تهران صادر كرديم


تهران- خبرگزاري كار ايران
در حاليكه مسؤولان وزارت مسكن و شهرسازي از افزايش ساخت و ساز در سال جاري خبر مي‌‏دهند. اما آمارها حكايت از كاهش ساخت و ساز در كشور به ويژه در استان تهران دارد، به گونه‌‏اي كه ساخت و سازهايي كه در كشور و تهران صورت مي‌‏گيرد، بر اساس انباشت پروانه‌‏هاي ساخت وساز سال‌‏هاي گذشته است.

دبيركميته راهبردي ماده 33 سازمان نظام مهندسي استان تهران با اعلام اينكه از اول ديماه سال 86 تا شهريورماه سال جاري تنها دو پروانه ساخت در تهران صادر شده است، از كندي روند ساخت و ساز در تهران خبر داد.
رامبد صوفي‌‏پور در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، افزود: طي نه ماه گذشته از بالغ بر 600 دستور صادر شده بر مبناي تقاضاها براي ساختمان‌‏هاي بيش از 2500 متر مربع در مناطق شهر داري تهران، تعداد 39 پرونده به سازمان نظام مهندسي ارجاع شده است كه با توجه به كنترل‌‏هاي سازمان نظام مهندسي تهران بر نقشه‌‏هاي ارسالي تا كنون نقشه‌‏هاي اجرايي 5 پلاك تاييد شده‌‏اند.
وي تصريح كرد: در راستاي اجراي توافقنامه منعقد شده با وزارت مسكن و شهرداري تهران، تا كنون فقط 2 پروانه ساختماني صادر شده است.
صوفي‌‏پور خاطر نشان كرد: هيج‌‏گونه ساختماني در راستاي اجراي توافقنامه سازمان نظام مهندسي با شهرداري تهران كه منجر به صدور شناسنامه صدور ملكي مي‌‏شود، ساخته نشده است.
وي در خصوص دلايل كاهش صدور پروانه‌‏هاي ساخت گفت: نا آشنايي مالكين و مهندسان با مسير جديد صدور پروانه، عدم آشنايي طراحان با نحوه تهيه نقشه‌‏هاي اجرايي مورد نظر سازمان نظام مهندسي استان تهران، ناهماهنگي شهرداري و سازمان نظام مهندسي استان در بعضي موارد، ناهماهنگي مناطق شهرداري با شهرداري مركز (معاونت معماري وشهر سازي) و كم‌‏اطلاعي يا بي‌‏اطلاعي بعضي از مناطق شهرداري تهران از مسير جديد صدور پروانه ساخت از عمده عوامل كاهش صدور پروانه ساخت و ساز در تهران است.
به گزارش "ايلنا"، كميته راهبردي ماده 33 در راستاي اجراي توافق‌‏نامه‌‏ منعقد شده بين وزارت مسكن، سازمان نظام مهندسي ساختمان، شهرداري وشوراي تهران تشكيل شده است.
در اين توافق‌‏نامه تمامي كنترل‌‏هاي فني -مهندسي ساختمان‌‏هاي تهران به عده سازمان نظام مهندسي ساختمان سپرده شد تا در راستاي اجراي ماده 33، كنترل‌‏هاي مربوط به ضوابط ساخت و سازها در تهران به عهده شهرداري و تمامي نظارت‌‏هاي مهندسي و فني ساختمان‌‏ها در اختيار سازمان نظام مهندسي قرار گرفت.
رئيس كميته راهبردي ماده 33 سازمان نظام مهندسي استان تهران با اشاره به مراحل اجرايي اين توافقنامه به ايلنا گفت: به منظور اجراي مطلوب اين آيين‌‏نامه در تهران قرار شد در مرحله اول، اين توافقنامه براي ساختمان‌‏هايي با مساحت زير بناي ناخالص بيشتر از 3 هزار متر مربع از دي‌‏ماه سال 86 اجرا شود و 6 ماه بعد اين نصاب به 2500 متر مربع برسد (كه در حال حاضر 2500 متر ملاك است) و هر 6 ماه 500 متر مربع از اين متراژ كم شود به طوري كه تا پايان سال 1388 كليه ساختمان‌‏ها با هر متراژ كه در شهر تهران ساخته مي‌‏شوند به همين نحو از سوي كميته راهبردي ماده 33 كنترل و داراي شناسنامه فني و ملكي شوند.
صوفي‌‏پور خاطر نشان كرد: تاكنون هيچ‌‏گونه ساختماني در راستاي اجراي توافقنامه سازمان نظام مهندسي با شهرداري تهران كه منجر به صدور شناسنامه ملكي خواهد شد، ساخته نشده است.
وي اضافه كرد: مهندسين ناظر از سوي اين كميته معرفي و كارمزد آنها از سوي سازمان نظام مهندسي كه توسط مالك به حساب اين سازمان واريز شده، پرداخت مي‌‏شود و به نوعي ارتباط مالي ميان ناظر و مالك از بين مي‌‏رود كه اين موضوع بر روند كيفيت ساختمان تاثير بسزايي دارد و مهندسين ناظر ديگر نگران كاهش دستمزدشان از طريق واسطه‌‏ها نخواهند بود.
پايان پيام

كد خبر: 445587
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن