تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804889200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
درد دلهاي ووشوكار خراساني المپيك؛ پيغمبري: مسؤولان ورزش فقط مدال را مي شناسند!

* هاشم رسايي فر
ورزش را با تكواندو شروع كرد و حدود سه سالي در اين رشته فعاليت داشت، اما با اينكه تا دان يك تكواندو هم پيش رفت، چون علاقه زيادي به حركات آكروباتيك داشت، سر از ووشو آن هم از نوع «تالو»اش درآورد. ورزشي كه ابتكار چيني هاست و در دو بخش سانگ شو(مبارزه) و تالو(اجراي فرم) طرفداران فراواني در بين رزمي كاران دارد. احسان پيغمبري از انتخابي كه داشته، اصلاً ناراضي نيست و با مدالي كه از المپيك پكن گرفته حالا حالاها مي خواهد در ووشوي دنيا جولان دهد.
* از المپيك و مسابقاتش براي ما بگو؟
**همانطور كه مي دانيد مسابقات المپيك معتبرترين ميداني است كه هر ورزشكاري آرزوي حضور در آن را دارد، من نيز پس از دعوت فدراسيون جهاني ووشو براي حضور يك تالوكار از ايران، به عنوان نماينده كشورمان در مسابقات ووشو شركت كردم و توانستم پس از ورزشكاران چيني و روسي در جايگاه سوم بخش «چانگ چوان» تالو قرار بگيرم و افتخار ديگري براي ووشوي ايران كسب كنم.
* اينكه ووشو به صورت آزمايشي در مسابقات المپيك گنجانده شده بود و نتايج آن در رده بندي مدالي كشورها مؤثر نبود، تأثيري بر سطح مسابقات نداشت؟
** نه اصلاً اين طور نبود، در اين مسابقات اكثر ووشوكاران مطرح دنيا حضور داشتند و رقابت نزديك و فشرده اي براي كسب مدال با يكديگر داشتند. شرط آزمايشي بودن اين مسابقات نه تنها بر سطح مسابقات تأثيرگذار نبود، بلكه انگيزه اي براي بهتر برگزار شدن آن بود، چرا كه همه ما مي خواستيم با بالا بردن سطح مسابقات، بر جذابيت آن بيفزاييم تا نظر مسؤولان كميته بين المللي المپيك را به ووشو و حضور رسمي اش در المپيكهاي بعدي جلب كنيم. ضمن اينكه نبايد فراموش كنيم كه اين مسابقات شايد براي مسؤولان

ورزش ما كم اهميت بود، اما براي ساير كشورها از اهميت خاصي برخوردار بود و با رشته هاي اصلي المپيك تفاوتي نداشت و حتي مسؤولان برگزاري مسابقات المپيك براي تمامي ووشوكاران تيم ملي كارت حضور در اختتاميه بازيها را صادر كرده بودند.
* آيا ووشو در نهايت توانست نظر مسؤولان كميته بين المللي المپيك را براي رسمي شدن مسابقاتش در لندن به دست آورد؟
** با حضور ژاك روگ رئيس كميته بين المللي المپيك در سالن برگزاري مسابقات و نظر مساعدي كه وي از نحوه برگزاري داشت به احتمال فراوان ووشو از المپيك لندن جزو رشته هاي اصلي قرار خواهد گرفت.
* پس بايد اميدوار باشيم در المپيك بعدي با توجه به عملكرد خوبي كه ووشوكاران كشورمان در پكن داشتند، مي توانيم روي مدالهاي اين رشته حساب كنيم؟
** به اعتقاد من، ووشوي ايران هنوز جا براي كار زياد دارد و با توانايي ووشوكاران ايراني مي توانيم به آينده اين رشته اميدوار باشيم. در همين پكن با اينكه كمتر توجهي به ووشوكاران شد، از پنج ورزشكاري كه به اين مسابقات اعزام شدند، چهار نفر آنها مدال گرفتند و اگر ناداوريها در مورد فرشاد عربي ديگر تالوكار ما نبود، مي توانستيم صد درصد مدال بگيريم كه اين خود مي تواند نقطه بسيار روشن و اميدبخشي براي ورزش ما باشد. اين براي مسؤولان ورزش كه متأسفانه همگي فقط مدال را مي شناسند نه چيز ديگري، مي تواند اميدواركننده باشد. توجه داشته باشيد كه تالو خودش چندين قسمت دارد و يك رشته پر مدال به حساب مي آيد. يك تالوكار مي تواند دو مدال در مسابقات آسيايي و المپيك بگيرد كه اين خود كمك بزرگي براي كاروانهاي ورزشي ما در مسابقاتي همچون آسيايي و المپيك خواهد بود، اما چه سود كه متأسفانه مسؤولان ورزش اين موضوع را درك نمي كنند!
* مثل اينكه از مسؤولان ورزش دل پر دردي داري؟
** با برخوردي كه با ووشوكاران شد، اگر شما هم جاي ما بوديد شايد بيشتر از اين از شرايط گله مند بوديد. بعد از شرايط سختي كه براي اعزام ما به مسابقات پيش آمد، تنها به اين بهانه كه رشته شما هنوز در المپيك نيست، هيچ حمايتي نشد و كمترين امكاناتي هم از سوي كميته ملي المپيك در اختيار ما قرار نگرفت، جز يك دست گرمكن كه آن هم در روز آخر اعزام داده شد!
* شايد همين كه از شما حمايت نشد، باعث شد تا فشار چنداني هم روي ووشوكاران براي كسب مدال نباشد؟
** خوشبختانه حمايتي كه كميته ملي المپيك از ما نكرد، استرس را از روي ما برداشت و كسي هم از ما انتظار نداشت و توانستيم با يك نتيجه عالي برگرديم، اما اين باعث نمي شود كه چون از ما توقع نداشتند، در حق ما اجحاف شود. شما نگاه كنيد ووشوكاران مدال آور چيني در المپيك به همان اندازه پاداش گرفتند كه يك قهرمان در ساير رشته هاي المپيكي. وقتي اين چنين حمايتي مي شود بايد هم ورزش اين كشور پيشرفت كند و در رده اول جدول مدالها قرار بگيرد.
* پس از بازگشت از المپيك، برخورد مسؤولان با شما چگونه بود؟
** از المپيك كه برگشتيم به جز برخورد مناسب فدراسيون و حمايتهاي رئيس فدراسيون، هيچ مسؤول ديگري از ما سراغي نگرفت. حتي در مراسم تجليل از مدال آوران المپيك (ساعي و محمدي) تمام 55 ورزشكار المپيكي حاضر بودند، به جز پنج ووشوكار تيم ملي و اين نشان مي دهد كه فقط رنكينگ و رده تيمي براي مسؤولان ما مهم است اگر ميزان تلاش ورزشكاران براي آنها مهم بود، اين طور با ما برخورد نمي شد !بعد از اين برخورد، حتي قرار شد ووشوكاران در جلسه اي در دفتر علي آبادي حاضر شوند، اما وقتي روز جلسه به آن جا مراجعه كرديم، به ما گفتند كه جلسه لغو شده است. همين را بگويم در حال حاضر خبري از حمايت و تشويق نيست و اميدوارم اگر ما را المپيكي هم حساب نمي كنند، حداقل در حد اندازه مسابقات جهاني ما را در نظر بگيرند. فعلاً كه تنها يادگاري من از المپيك مدالم و دست آسيب ديده ام است.
* با همه اين تفاسير و با احتمال اينكه ووشو در المپيك بعدي جزو رشته هاي اصلي باشد، چه بايد كرد تا نتيجه خوب ما در لندن ادامه داشته باشد؟
** حضور در بازيهاي المپيك شرايط خاصي مي طلبد، شرايطي كه براي آماده سازي ورزشكاران از اهميت بالايي برخوردار است و براي اين كار هم نبايد ووشوكاران از حيطه اصلي كارشان كه همان آرامش فكري و ذهني براي تمرين است، خارج شوند. اين را هم بگويم تا زماني كه همه توجهات به سوي يك ورزش خاص مثل فوتبال معطوف باشد، نبايد توقع زيادي از بقيه ورزشكاران داشت. فوتبال ما چندين سال است كه يك مقام سوم آسيا هم نياورده، اما هر كدام از بازيكنان فوتبال قراردادهاي چندين ميليوني دارند، در مقابل هادي ساعي كه با كلي تلاش و استرس مدال طلاي المپيك را گرفته، پاداشي معادل 120 ميليون تومان مي گيرد. كاش مسؤولان زودتر اين معضل را بر طرف كنند.
* به نظر شما كه از نزديك شاهد رقابت ورزشكاران ايراني در المپيك بودي، دلايل اصلي عدم نتيجه گيري كاروان ورزشي ما چه بود؟
** به نظر من، اولين عامل ضعف مديريتها به ويژه كميته ملي المپيك بود. المپيك جاي بزرگي است و همه كشورها با تمام قوا در اين مسابقات شركت مي كنند، اما متأسفانه مديريتهاي نادرست و بي برنامه نگذاشت كه ورزشكاران ما كه خيلي هم به آنها اميد مي رفت، نتيجه لازم را بگيرند من هم هيچ وقت فكر نمي كردم ورزشكاران نامدار ايراني در كسب مدال تا اين حد ضعيف عمل كنند. دوم اينكه ما هر چه ورزشكارانمان را به اوج برسانيم، كار به جايي مي رسد كه خودشان هم از اين اوج گرفتن مي ترسند و هر آن خطر سقوط را احساس مي كنند، براي همين و قبل از اينكه سقوط كنند، خودشان را به آب و آتش مي زنند تا اين اتفاق نيفتد، اما فشار و استرسي كه دارند آنقدر زياد است كه مانع موفقيت آنها مي شود.
* از اينها بگذريم، از نتيجه اي كه به دست آوردي، راضي هستي و فكر مي كردي بتواني از پكن مدال بگيري؟
** از نتيجه تا حدودي راضي هستم، چرا كه كسب مدال آن هم در مسابقاتي كه حكم المپيك را دارد، نمي تواند نتيجه بدي باشد. از سوي ديگر اين مدال چون اولين مدال تالو بود، هم براي من وهم براي تيم ما اهميت زيادي داشت، اما اينكه فكر مي كردم بتوانم به اين نتيجه دست يابم، بايد بگويم تا قبل از المپيك فكر مي كردم بهتر نتيجه بگيرم، چرا كه قبل از اين رقباي اصلي ام را در مسابقات آسيايي ماكائو شكست داده بودم، با اين وجود اين را مي دانستم كه از اين مسابقات دست پر برمي گردم. من براي اين مسابقات خيلي سختي كشيدم، ضمن اينكه اين اواخر مصدوميتم براي من مشكل ساز شده بود و تمريناتم را مختل كرده بود كه اگر اين اتفاق نمي افتاد، مي توانستم نتيجه بهتري بگيرم.
* برنامه ات براي آينده چيست؟
** در حال حاضر بايد قبل از هر كاري به فكر برطرف كردن مصدوميت دستم باشم. بعد از آن هم قصد دارم تمريناتم را براي شركت در مسابقات جهاني كانادا از سر بگيرم و پس از آن هم اگر اتفاق خاصي نيفتد، خودم را براي مسابقات آسيايي 2010 گوانگ جو آماده كنم.
* راستي وضعيت ووشو در خراسان چگونه است؟
** به لحاظ استعداد و نيروي كارآمد ووشوي استان وضعيت بسيار خوبي دارد و در حال حاضر 13 تالوكار استان در تيمهاي ملي نوجوانان و جوانان در دو رده آقايان و بانوان حضور دارند كه خود را براي مسابقات جهاني اندونزي آماده مي كنند كه اين خود نشان دهنده سطح بالاي ووشو در خراسان است، اما نبود حمايت كننده مالي مناسب اين رشته را رنج مي دهد كه بايد مسؤولان ورزش استان براي اين قضيه چاره اي بينديشند، چرا كه در حال حاضر حرف اول را در ورزش امكانات و مسايل ملي مي زند و صرف علاقه بعضي از افراد مانند آقاي غمخوار كه مربي من از ابتدا تاكنون بوده و تمام زندگي اش را وقف اين رشته كرده است، كاري درست نمي شود و نيازمند همكاري و حمايت مسؤولان ورزش است.

يكشنبه بازار

* صالح
* امين ديده بان
1) راستش خيلي دوست داريم حداقل در هر هفته يك نكته حاشيه اي مثبت جديد در ورزش استانمان در اين ستون داشته باشيم و اولين مطلب هم آن را ذكر كنيم، ولي چه كنيم كه متأسفانه مجبوريم هميشه راوي اخباري باشيم كه خود هيچ دوست نداريم ناقل آنها باشيم، ولي...
2) يادتونه بني اسد و صلاحي و شاكري اول كه آمدند، با هم آمدند و شدند مثلث كاري پيام ولي بعد از مدت كوتاهي بني اسد به عنوان قائم مقام شفق به ابومسلم رفت و بعد هم مدير عامل شد، اين سه نفر هر جا مي نشستند و بر مي خاستند، از اتحاد و همدلي مي گفتند و اينكه مي خواهند يك فرهنگ جديد در فوتبال به وجود بياورند كه اگر شهري دو تا تيم داره، طرفدارانش رفيقند و... اين بحث وقتي پياميها به ليگ برتر صعود كردند، رنگ و لعاب بيشتري گرفت اما وقتي داستان بي پوليها چهره خود را نمايان كرد، همه اين حرفها دود شد و رفت هوا! اين طرف در مصاحبه تلويزيوني اعلام كرد زمينهاي ما مشكلي ندارد، زمينهاي اونوريها مشكل دارد، و اون يكي گفت، به تو چه ربطي دارد كه در مورد تيم ما اظهار نظر مي كني و...! يك روز خداداد مشاور ابومسلم شد ويك روز گفتند حق نداري پايت را به باشگاه رقيب بگذاري و... آخرين نمونه اقدامهاي فرهنگي را هم در بازي دوستانه دو تيم شاهد بوديم كه برخي از اندك تماشاگر حاضر در ورزشگاه خداداد را به باد ناسزا گرفته اند و خداداد هم تاب نياورده و...
3) تا حالا اصطلاح «شرخر» را شنيده ايد؟ !در ورزش چي؟ !بالاخره ورزش هم جزوي از همين جامعه و اجتماع است. اما اصل موضوع: گويا يكي از خبرنگاران ساده و زودباور مي رود و يكي از زمينهاي معرفي شده از سوي يك باشگاه ليگ برتري استان را مي خرد! و مبالغي را نقد و الباقي را چك مي دهد، اما وقتي از تحويل زمين خبري نمي شود، او هم چكهايش را پاس نمي كند، غافل از اينكه وقتي پاي پول در ميان باشد، باشگاه اين حرفها حالي اش نمي شود و حالا چكها را داده اند به يك شرخر و حكم جلب بنده خدا رو گرفتند !قابل توجه خبرنگاراني كه فكر مي كنند اگر به اين آقايان مصدر كار در ورزش نزديك شوند، كارشان رو به راه خواهد شد! اين هم نتيجه عمل !و كوتاه سخن اينكه، دوستان خبرنگار شرافت و قداست كارتان واجب است و آن را به متاع ساده و سخيف نفروشيد كه اين آقايان مسؤول تا وقتي به شما نياز دارند، با شما هستند، آن هم چه بودني...!
4) يك سري اخبار ضد و نقيض از باشگاه پيام دارد به گوش مي رسد كه اصلاً خوشايند نيست. حتماً مسؤولان استان بويژه شخص مدير كل تربيت بدني افشين خان داوري هم بهتر از ما از اين فعل و انفعالات آگاه است، پس تا دير نشده جبران مافات نمايد كه فردا پشيماني سودي ندارد. شنيده ها حاكي است بين شاكري و صلاحي اختلاف به وجود آمده و فعلاً حذف صلاحي در دستور كار قرار دارد و گويا خداداد يكي از دوستانش را براي خريد سهام باشگاه آورده و... اما قسمت جالب ماجرا، تماس صلاحي با يكي از ليدرهاي باشگاه بوده تا از اوحمايت كند و...!
5) اجازه بدهيد شماره پنج ستون يكشنبه بازارمان را به كشتي اختصاص دهيم و ننويسيم كه چون زمينهايي كه يكي از باشگاه ها مي خواسته به جاي پول قرارداد به بازيكنانش بده قبلاً محل قبرستان و غسالخانه بوده هيچ كدام از بازيكنان قبول نكرده اند، و اجازه بدهيد بي خيال شويم از نوشتن اينكه وقتي بازيكنان يكي ديگه از باشگاه ها پس از مدتها بد قولي مسؤولان تيمشان چكها را مي گيرند و براي وصول به بانك مراجعه مي كنند، بانك بهشون ميگه چكها قابل وصول نيست چون بايد 2 تا امضا داشته باشد و اين چكها فقط يك امضا دارند و وقتي مي يان باشگاه كه امضاي دومي را هم بگيرند، مي بينند بنده خدايي كه بايد امضا كند، در مرخصي است و....
آره اجازه بدهيد وارد اين مقوله ها نشويم و از كشتي بنويسيم كه باز شاهد صحنه اي تأسف بار در اين رشته پهلواني شده ايم و آن هم درگيري يك مسؤول با يك مربي آن هم در خلال برگزاري مسابقات باشگاه هاي مشهد و در مقابل خيل عظيم مشتاقان! چند وقت جلوتر و در هنگام برگزاري مجمع فوق العاده كشتي، خدمت مدير كل محترم عرض كرديم كار كشتي با دارو و درمان حل نمي شود و فقط بايد جراحي كرد و اين جراحي حتماً هزينه دارد. هنوز هم سر حرف خود هستيم و مي گوييم: آقاي مدير كل به طور قاطع وارد عمل شو و گرنه روز به روز اين حريم و حرمتها بيشتر شكسته خواهد شد و روزي ناچار به جراحي مي شوي كه آن روز جراحي بيشترين تبعات را در پي خواهد داشت، حال آنكه امروز با يك جراحي تقريباً ساده مي تواني از فرو پاشي حريم كشتي جلوگيري كني!
6) تيم فوتسال علم و ادب سايپا مشهد، اين فصل در رقابتهاي ليگ برتر اصلاً خوب نتيجه نگرفته و با اين وضعيت يكي از گزينه هاي سقوط به رده پايين تر است. آنها ابتداي فصل فرصت سوزي كردند و با آوردن يك مربي ناآشنا، امتيازها را يكي پس از ديگري از دست دادند و بعد هم دوباره دست به دامان امير عدالتخواه شدند؛ اما او هم چاره درد نشد و حالا بدون مربي روزگار مي گذرانند و شنيده ها حاكي است باز هم سراغ گزينه هايي رفته اند كه مشكل گشا نيستند! سؤالي كه اينجا مطرح مي شود اين است كه چطور مسؤولان علم و ادب ادعاي كمك و مساعدت و ياري از سوي مسؤولان استاني را دارند، اما در عمل به سراغ غيربومي ها مي روند. قابل توجه مسؤولان علم و ادب، چهار مربي خراساني بالاترين مدرك و دوره مربيگري را در كلاس لوزانوي اسپانيايي تجربه كرده اند، اما ما به آنها كه امتحان پس داده و عشق به كار و تيم شهرشان را دارند توجه نمي كنيم، آن وقت...! فراموش نكنيم كه علم و ادب يا همان سير و سفر سابق با يك مربي بومي به ليگ برتر راه يافت!
7) باز هم شنيده ها حاكي است مسؤول مجموعه ورزشي تختي غالب مواقع در محل كارش حاضر نيست و نبودنش مشكلات فراواني را مقابل ورزشكاران قرار داده است.
8) مس كرمان با مربيگري پرويز مظلومي، هم استقلال را شكست داد و هم پرسپوليس را تا مشخص شود ابومسلمي ها چه مربي بزرگي را از دست دادند. مظلومي علاوه بر بعد فني، در زمينه اخلاقي هم سرآمد بود! قابل توجه آن آقايي كه گفته بود مربيان درجه 2 و 3 در ابومسلم بزرگ شدند! نه آقا جان آنها بزرگ بودند شما...!
9) و در پايان باز هم تكرار مكررات و البته نبودن گوش شنوا
1/9) آقاي مدير كل، بيني و بين ا... بيا و فوايد همين واگذاري اماكن ورزشي را به بخش خصوصي بگو، يا لااقل بيا بگو چقدر پول با اين كار به حساب ورزش استان واريز شده و مي خواي با اين پول چه برنامه هايي را اجرا كني.
2/9) آقا ببخشيد كه ما اين قدر فضول و سمج تشريف داريم. اين داستان بخشنامه سازمان تربيت بدني و ممنوعيت اشتغال كاركنان تربيت بدني درهيأتهاي ورزشي چه شد. ما تلفن آقاي حسام را به دست آورده و با ايشان صحبتي هم انجام داده و سؤال كرديم آن موردي كه شما براي ادارات تربيت بدني اعلام كرديد، بخشنامه بوده يا توصيه؟ كه ايشان گفته اند بخشنامه، خلاصه اگر ما اسامي كاركنان شما و هيأتها را به ايشان اعلام كرديم، از ما دلگير نشويد!
در ضمن، هيأت ورزشهاي همگاني هم استثنا نيست و از همين حالا به فكر آنجا هم باشيد! هر چند با اين عملكرد درخشان اگر استثنا هم مي شد... .

كوتاه از ورزش خراسان

درخشش كاراته كاران خراسان رضوي در مسابقات سوريه
با دعوت فدراسيون كاراته سوريه از تيم جوكاي بوكاراته جهت شركت در مسابقات بين المللي 2008 جام بشار اسد رياست جمهوري سوريه، اين تيم متشكل از 27 بازيكن- 15 نفر آقا و 12 نفر خانم- از مشهد عازم اين كشور شدند.
در پايان اين مسابقات تيم آقايان خراسان رضوي با 9 مدال طلا و 4 نقره اول شد، و سوريه با 4 طلا، 6 نقره دوم و فلسطين با 2 طلا، 3 نقره و 6 برنز سوم شدند. در اين مسابقات تيمهاي ايران، سوريه،عراق، فلسطين حضور داشتند.
در مسابقات بانوان نيز 20 فايتر از تيم سوريه 10 فايتر از تيم فلسطين و 12 فايتر از تيم خراسان رضوي حضور داشتند كه در پايان تيم بانوان جوكاي بوكاراته خراسان رضوي به نمايندگي ازايران با 10 طلا و 2 نقره اول، سوريه با 6 نقره و 8 برنز دوم و فلسطين با 2 نقره و 2 برنز سوم شدند.
خبر ديگر اينكه هيأت رئيسه بانوان هيأت كاراته خراسان رضوي منصوب شدند.
به پيشنهاد گلپرور نايب رئيس هيأت در امور بانوان 4تن از پيشكسوتان كاراته بانوان به نامهاي فاطمه هاشمي، نصرت زائر ترقي، رزدا ضياء شهابي و زهره نورائي به عنوان هيأت رئيسه كاراته بانوان منصوب و مشغول به كار شدند.

دبير هيأت تنيس خراسان رضوي: با واگذاري زمينهاي تنيس اسپانسرمان را از دست داديم

دبير هيأت تنيس خراسان رضوي گفت: خصوصي سازي اماكن ورزشي آسيب بزرگي به ورزش استان وارد كرده است.
امير ابراهيمي اظهار داشت: در سالهاي گذشته اسپانسر داشتيم، اما با واگذاري زمينهاي تنيس به بخش خصوصي توسط اداره كل تربيت بدني، اسپانسر خود را از دست داديم و اين اقدام آسيب زيادي به پيكره ورزش استان وارد كرده است، زيرا هم بازيكنان زمين رايگان براي تمرين ندارند و هم كمكهاي مالي اسپانسرها را از دست داديم.
وي ادامه داد: امروز اسپانسرها دنبال كساني هستند كه زمينها را اجاره كردند و ما فقط با لطف بعضي از دوستان توانسته ايم هزينه هاي همين بازيكنان بومي را تأمين نماييم.
دبير هيأت تنيس خراسان رضوي تصريح كرد: توجه ويژه اي به تنيس بانوان داريم و هميشه در كنار آقايان، مسابقات بانوان هم برگزار شده و زير نظر نايب رئيس هيأت با زمينهاي جداگانه و برنامه ريزي جدا به كار خود ادامه مي دهند.

نتايج هفته اول مسابقات هندبال جام رمضان
هفته اول مسابقات هندبال باشگاه هاي مشهد جام رمضان برگزار شد.
در اين رقابتها كه در سالن شهيد هاشمي در حال برگزاري است پيشكسوتان خراسان با نتيجه 32 بر 19 بر كشت و صنعت ميدان توس غلبه كرد، اميد فرهنگي المنتصر 31 بر 20 دانشگاه پيام نور را شكست داد، صندوق رفاه شهرداري 23 بر 21 مقابل اميد فرهنگي المنتصر به پيروزي رسيد و ديدار دو تيم جوانان المنتصر با كشت و صنعت ميدان توس با نتيجه 20 بر 20 به تساوي انجاميد.

كسب مدال طلاي كشوري توسط كاراته كاي كاشمري
در هفدهمين دوره مسابقات كميته قهرماني كشور، مرتضي عطار، كاراته كاي كاشمري موفق به كسب مدال طلا شد.در مسابقات انتخابي تيم ملي سبك شين زن كاراته كه در سالن تختي شهر لواسان برگزار شد، اين نوجوان كاشمري در رده سني اميد حائز رتبه اول شد.
گفتني است اين كاراته كا به مسابقات سوريه و تايلند نيز دعوت شده است.

قهرماني بانوان خراسان رضوي در مسابقات كشوري كيوكوشين
تيم بانوان كيوكوشين كاراته وليعصر مشهد مقدس قهرمان كشور شد.
مسابقات قهرماني كشور سبك كيوكوشين ايران در مجموعه ورزشي بولينگ عبدو در تهران در دو تاتمي با حضور 150 شركت كننده از استانهاي كردستان، مشهد مقدس، گلستان، اراك، همدان، كرج و تهران و در رده هاي سني بزرگسالان، جوانان، نوجوانان، نونهالان و خردسالان در بخش كوميته انجام گرفت كه با قهرماني تيم وليعصر مشهد مقدس با كسب 10 مدال طلا به پايان رسيد و تيمهاي گلستان با 8 مدال طلا و تيم تهران با 5 مدال طلا به ترتيب مقامهاي دوم و سوم را به دست آوردند.
شايان ذكر است تيم وليعصر مشهد مقدس با مربيگري خانم شيري در اين مسابقات شركت كرده بود.
اسامي تيم وليعصر :معصومه شكيب، عاطفه محمودي فرد، زهرا هاشمي، فاطمه قانع نيا، اعظم كريمي، نيره بياني، خديجه شاداب، فاطمه مرادي، اكرم خدابنده، و آرزو رنجبر.

قهرماني بانوان خراسان رضوي در مسابقات كشوري كيوكوشين
تيم بانوان كيوكوشين كاراته وليعصر مشهد مقدس قهرمان كشور شد.
مسابقات قهرماني كشور سبك كيوكوشين ايران در مجموعه ورزشي بولينگ عبدو در تهران در دو تاتمي با حضور 150 شركت كننده از استانهاي كردستان، مشهد مقدس، گلستان، اراك، همدان، كرج و تهران و در رده هاي سني بزرگسالان، جوانان، نوجوانان، نونهالان و خردسالان در بخش كوميته انجام گرفت كه با قهرماني تيم وليعصر مشهد مقدس با كسب 10 مدال طلا به پايان رسيد و تيمهاي گلستان با 8 مدال طلا و تيم تهران با 5 مدال طلا به ترتيب مقامهاي دوم تا سوم را به دست آوردند.
شايان ذكر است تيم وليعصر مشهد مقدس با مربيگري خانم شيري در اين مسابقات شركت كرده بود.
اسامي تيم وليعصر :معصومه شكيب، عاطفه محمودي فرد، زهرا هاشمي، فاطمه قانع نيا، اعظم كريمي، نيره بياني، خديجه شاداب، فاطمه مرادي، اكرم خدابنده، و آرزو رنجبر.

داوري رئيس شوراي بسيج ورزشكاران استان شد
مدير كل تربيت بدني خراسان رضوي، رئيس شوراي بسيج ورزشكاران استان شد.
در حكمي از سوي سردار درخشان، رئيس سازمان بسيج ورزشكاران كشور، افشين داوري به عنوان رئيس شوراي بسيج ورزشكاران استان خراسان رضوي منصوب شد.

مهريار: بي توجهي به اخلاق، آفت ورزش قهرماني است
مدير عامل مؤسسه تربيت بدني آستان قدس رضوي گفت: بي توجهي به اخلاق، افت امروز ورزش قهرماني است.
جمشيد مهريار با بيان اين مطلب كه امروز موضوعي به نام ورزش قهرماني كمتر ديده مي شود، افزود: فرهنگ اصيل ورزش كشورمان بايد احيا شود.
وي با بيان اينكه تمام تلاش مؤسسه تربيت بدني آستان قدس رضوي در جهت حمايت از ورزش قهرماني و بازگشت دوباره آن به مجامع ورزشي كشور است، گفت: نگاه مجموعه صرفاً تقويت ورزش نيست، بلكه احياي ارزشهاست؛ اخلاق و فرهنگ پهلواني، ارزشهاي فراموش شده ورزش امروز است كه نياز به احياي دوباره آن بشدت احساس مي شود.
مهريار با بيان اينكه نگاه آستان قدس رضوي به ورزش قهرماني بحث رقابتي نيست، افزود: اين مؤسسه با استفاده از مربيان متعهد و متخصص در جهت پرورش نيروهاي قهرماني تلاش مي كند كه در اين ميان معرفي و اعزام ورزشكاران اين مؤسسه به تيم ملي در رشته هاي مختلف شاهد اين مدعاست.
وي با تأكيد بر توسعه و بهره برداري مناسب از اماكن ورزشي خاطر نشان كرد: در بخش ورزش همگاني نيز بايد با ساخت مجموعه هاي ورزشي آن را ترويج داد.

مربيان كوهنورد و سنگ نورد خراسان در فرانسه
رئيس هيأت كوهنوردي استان خراسان رضوي از اعزام يك مربي كوهنوردي و يك سنگنورد خراساني به كشور فرانسه خبر داد.
حسن نعيم آبادي با بيان اين مطلب افزود: يكي از حركتهاي خوب براي هيأت اعزام يك مربي خراساني براي صعودهاي بلند به فرانسه بوده است.وي تصريح كرد: علي كاووسي، مربي كوهنوردي استان به دعوت كشور فرانسه براي صعودهاي بلند به كشور تركيه اعزام و در حال حاضر تيمي به سرپرستي وي براي صعود به ديوارهاي بلند در حركت هستند كه اين موفقيت تجربه خوبي براي هيأت كوهنوردي استان خراسان خواهد بود.نعيم آبادي افزود: در كل كشور براي اين مسابقات 2 نفر اعزام شده اند كه يكي از اين سهميه ها به خراسان تعلق گرفته است.
رئيس هيأت كوهنوردي خراسان رضوي همچنين به حضور يك سنگنورد خراساني در مسابقات سنگ نوردي فرانسه اشاره كرد و گفت: هيأت در رشته سنگ نوردي هم موفقيتهايي كسب كرده است كه يكي از آنها مربوط به حضور يك سنگ نورد خراساني در مسابقات مهم سنگ نوردي فرانسه است.وي ادامه داد: علي برات زاده، سنگ نورد موفق خراساني به عنوان يكي از دو نماينده كشورمان در اين مسابقات حضور دارد.
سرپرست هيات سواركاري خراسان رضوي: هيچ كانديدايي براي رياست هيات وجود ندارد
سرپرست هيات سواركاري استان خراسان رضوي گفت: هيچ كانديدايي براي رياست هيات وجود ندارد. حميد نكويي در رابطه با وضعيت هيات افزود: متاسفانه هيات سواركاري بدون رييس است چرا كه چند هفته قبل قرار به برگزاري مجمع هيات بود كه تشكيل نشد.
وي تصريح كرد: هيات سواركاري در حال حاضر رييس ندارد و با توجه به پيگيري هاي به عمل آمده متوجه شديم كه هيچ كانديدايي براي رياست هيات وجود ندارد كه اين امر مانع برگزاري مجمع هيات شده است.نكويي افزود: با توجه به هزينه هاي گراني كه در اين رشته خرج مي شود و همچنين مشكلات مالي موجود در اين رشته، هيچ شخصي حاضر نشده مسووليت هيات را قبول كند و در حال حاضر تنها يك كانديدا كه آن هم خود من هستم وجود دارد.
سرپرست هيات سواركاري استان خراسان رضوي خاطرنشان كرد: من هم علاقه اي به قبول كردن اين سمت ندارم اما با توجه به سرمايه گذاري هايي كه در اين رشته انجام داده ام، مجبورم براي از بين نرفتن زحمات و هزينه هايي كه انجام شده در اين سمت باقي بمانم.
وي هدف هيات را ارتقاي بيشتر ورزش سواركاري در سطح استان عنوان كرد و افزود: با شناساندن و گسترش اين رشته در استان و با وجود استعدادهاي بسيار خوبي كه وجود دارد به طور قطع اين ورزش در خراسان به زودي رشد زيادي خواهد كرد و در سراسر ايران سواركاران خراساني خواهند درخشيد.
نكويي ادامه داد: اگر امكانات بيشتر شود، سواركاران حرفه اي تر كار خواهند كرد و بهتر از اين مي توانند عمل كنند و شانس هاي خوبي براي مطرح شدن خواهند داشت.
سرپرست هيات سواركاري استان خراسان رضوي در رابطه با وضعيت بانوان در اين رشته اظهار داشت: در استان خراسان بانوان سواركار حرف اول را زده و در رده سني بزرگسالان خوب رشد كرده اند. وي ادامه داد: رشته سواركاري تنها رشته در خراسان است كه پيشرفت بانوان در آن بهتر از آقايان در رده بزرگسالان بوده است حتي يكي از سواركاران خانم استان تنها سواركاري است كه با آقايان براي قهرماني كشوري مسابقه مي دهد.
وي يادآور شد: خراسان در رشته سواركاري در هر دو رده بانوان و آقايان استعدادهاي بسيار خوبي دارد كه چنانچه امكانات كافي در اختيار داشته باشند به طور قطع پيشرفت چشمگيري خواهيم داشت.

رييس هيات : تيراندازي در شهرستان هاي استان ناشناخته است

رييس هيات تيراندازي خراسان رضوي گفت: ورزش تيراندازي هنوز براي برخي افراد ناشناخته است. عمار صالحي افزود: متاسفانه به علت نبودن بودجه كافي، هيات نتوانسته ورزش تيراندازي را در سطح استان گسترش دهد كه اين امر به ضرر اين ورزش شده است چرا كه با توجه به پتانسيل هاي بالاي اين استان از نظر تعداد افراد، اين ورزش در شهرستان هاي استان ناشناخته است. وي تصريح كرد: اهميتي كه از سوي مسوولان استان، به اين ورزش داده مي شود بسيار ناچيز است و تمامي افرادي كه در حال حاضر در اين رشته به فعاليت پرداخته اند، به علت علاقه زياد خودشان به اين ورزش بوده كه توانسته اند به اين مرحله برسند. صالحي با اشاره به اين نكته كه خراسان در اين ورزش استعدادهاي بسيار خوبي دارد، ادامه داد: ورزش تيراندازي جزو ورزش هاي پايه و مدال آور است و با كمي توجه و تخصيص دادن بودجه كافي به طور قطع به ورزشي مبدل مي شود كه جزو اميدهاي كسب مدال در عرصه هاي بين المللي خواهد بود. رييس هيات تيراندازي خراسان رضوي افزود: مشكل عمده ورزش تيراندازي ريشه در مسائل مالي دارد كه چنانچه ابزارها نو شوند و رويكردهاي كلان ورزش مملكت تغيير يابند و به اين ورزش هم مانند ورزش هاي پرطرفدار بها داده شود، اين ورزش در ميادين مختلف حرف هاي زيادي براي گفتن و حتي براي درو كردن مدال ها خواهد داشت. صالحي خاطرنشان كرد: چنانچه دامنه امكانات بازتر شود و يك درصد از توجهي كه به ورزش هاي خاص كه در حال حاضر قطب هاي ورزشي كشور شده اند، به رشته تيراندازي شود به طور قطع شاهد شكوفايي استعدادهاي بسيار خوبي در اين ورزشي خواهيم بود.

توكليان: راه آهن خراسان در ليگ برتر كشتي حضور خواهد داشت

سرمربي تيم كشتي آزاد راه آهن خراسان گفت: به طور قطع براي هفتمين بار در ليگ برتر كشتي كشور حضور خواهيم داشت. امير توكليان افزود: طبق صحبت هايي كه با محمد حسن انصاري فرد، مديرعامل باشگاه راه آهن انجام داده ايم، تيم كشتي راه آهن براي هفتمين بار در سوپر ليگ كشتي آزاد كشور حضور خواهد داشت. وي ادامه داد: از جزئيات برگزاري ليگ بي خبر هستيم و در آينده سازمان ليگ جلسه اي را با تيم هاي حاضر در ليگ برتر برگزار خواهد كرد و در مورد تغيير و تحول در آيين نامه ليگ، حضور كشتي گيران خارجي و ديگر مسائل تصميم گيري خواهد شد. وي تصريح كرد: در ليگ برتر كشتي آزاد حتي تيم هاي دولتي هم مشكلات مالي دارند ولي سعي مي كنيم اين مسائل فشار كمتري به كشتي وارد كند.

ريز و درشت از فوتبال خراسان

* بهنام بهروز

فوتبال در زير نور
مسابقات فوتبال دسته اول باشگاه هاي مشهد، هفته يازدهم خود را پشت سر گذاشت و نتايج زير حاصل شد. نكته قابل توجه در اين مسابقات، برگزاري رقابتها بعد از افطار و زير نور مي باشد.
ماهان يك - گسترش صفر/ فراكار يك- مهد خودرو 4/ اميد كارگران 2- همشهري 2/ كاوه شهداي رضوي يك- ياران اتحاديه يك/ سپهر يك- كاوه خراسان 2/ پيام بحرآباد 4- پاسارگاد خاوران 5/ گازارپمپ يك- استقلال طبرسي يك/ شاهين يك- بهنام 2/
همچنين مسابقات دسته دوم بزرگسالان باشگاه هاي مشهد با شركت 16 تيم در دو گروه قرعه كشي شد كه نتايج هفته اول آن به شرح زير است:
فجر طلاب 3- وحدت التيمور2/ اميد آبكوه 4- چهارده معصوم يك/ دهياري خلق آباد صفر- هما ساختمان صفر/ غدير خراسان4- سجاد صفر

قرعه كشي رقابتهاي نوجوانان و جوانان
مسابقات فوتبال جوانان و نوجوانان باشگاه هاي مشهد (دسته اول و دوم) قرعه كشي شد تا تيمهاي حاضر حريفان خود را بشناسند، اين رقابتها قرار است بعد از ماه مبارك رمضان برگزار شود.
در رقابتهاي دسته اول جوانان، 14 تيم و دسته دوم 20 تيم حضور دارند كه در دو گروه مقابل هم قرار خواهند گرفت. نوجوانان دسته اول نيز با حضور 12 تيم در يك گروه و دسته دوم نيز با حضور 16 تيم در دو گروه، رو در رو خواهند شد.قرار است اين رقابتها در زمينهاي كارگران قاسم آباد و شماره دو تختي برگزار شود.

شايقي مدير تيمهاي پايه ابومسلم
بني اسد مدير عامل باشگاه ابومسلم، مهدي شايقي را به سمت مدير تيمهاي پايه اين باشگاه منصوب كرد. پيش از اين، علي سلطاني اين سمت را عهده دار بود. تيمهاي پايه ابومسلم، جايگاه مناسبي براي رشد استعدادها و پشتوانه سازي براي تيم بزرگسالان است كه در سالهاي گذشته كمتر به آن پرداخته شده و در صورت اهتمام لازم، قطعاً ابومسلم از بازيكنان غني خواهد شد.

فوتبال محلات در پايان راه
با همت معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري و مشاركت هيأت فوتبال استان و مشهد، مرحله اول سيزدهمين دوره مسابقات فوتبال محلات مشهد «جام شهرآرا» با برگزاري 470 مسابقه به پايان رسيد. اين مسابقات با حضور 171 تيم و در چهار رده سني نونهالان (40 تيم)، نوجوانان (32تيم)، جوانان (58 تيم) و اميد (41 تيم) در زمينهاي خاكي فوتبال شهداي گلشهر، انديشه قاسم آباد، ايرانگردي بلوار فرودگاه و زمين چمن فوتبال پارك ملت (ويژه نونهالان) از ابتداي مردادماه شروع و در شهريور ماه به پايان رسيد.
اسامي 8 تيم برتر هر رده سني به شرح ذيل مي باشد.
1- رده سني نونهالان: المپيك (الف)- المپيك (ب)- پرسپوليس (الف)- پرسپوليس (ج)- استيل آذين- مدرسه فوتبال شاهين (الف)- مدرسه فوتبال شاهين (ب) و نمازگزاران مساجد رضا شهر
2- رده سني نوجوانان: المپيك (ب)- انتظار- غدير كوثر- پاراك- نمازگزاران مساجد رضاشهر- ستارگان جهان آرا- مدرسه فوتبال شاهين و محبان انبيا و اوصيا
3- رده سني جوانان: استيل آذين- انتظار- اميد پرسپوليس- مرصاد- فجر كوي كارگران- مدرسه فوتبال شاهين- پرديس و غدير كوثر
4- رده سني اميد: مسجد حضرت ابوالفضل(ع)- بهمن مشهد- اطلس- بازرگاني لنگران- پيام شاهد- شاهين خراسان- مدرسه فوتبال شاهين و وليعصر خواجه ربيع
مهدي آنت سرپرست اين مسابقات به قدس گفت: رقابتهاي نونهالان، نوجوانان و جوانان را در ماه مبارك رمضان بعد از افطار در زمين چمن پارك ملت به اتمام خواهيم رساند و رقابتهاي اميد را نيز بلافاصله پس ازماه رمضان آغاز خواهيم كرد. وي همچنين يادآور شد: به زودي ثبت نام سومين دوره مسابقات فوتسال محلات «جام بچه هاي مسجد» هم انجام خواهد شد.

چه خبر از فوتسال؟
به گزارش روابط عمومي هيأت فوتبال خراسان رضوي در ادامه مسابقات فوتسال بزرگداشت سرداران شهيد و 23 هزار شهيد استان خراسان رضوي جام مهد خودرو در سالن شهيد بهشتي مشهد برگزار شد و تيمهاي موبايل سنايور- بابك- شهيد صابري- نقش چرم- فلز تراشي مهدي- پيك آفتاب- بهرام- فرش آرا- مشهد سوله- اماكن متبركه- جام عسل- پلاستيك كميل- آريا- خبرنگاران- چاي مسما- محبان الرضا- آبشار طلائي بر حريفان خود غلبه كردند و 4 ديدار نيز با تساوي خاتمه يافت كه عبارتند از: خيام با استعدادهاي درخشان- دوره دريا با سازه هاي سبك- بازرگاني صلصالي و حرارتي غازي 2 بر 2مساوي و فدك با توشيبا 3 بر 3 مساوي.

بالاخره كارت خبرنگاران آماده شد
پس از گذشت هفت هفته از شروع مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي كشور و در اختيار نبودن كارت شناسايي خبرنگاران و عكاسان ورزشي خراسان رضوي براي پوشش مسابقات، گويا اين مشكل برطرف شده است. به گفته حسين فلاحتي مسؤول اطلاع رساني روابط عمومي تربيت بدني خراسان رضوي خبرنگاران مي توانند از امروز با مراجعه به اداره كل تربيت بدني كارت خود را دريافت كنند.

مجلس ترحيم زاد علي، برگزار شد
مجلس ترحيم علي زاد علي، بازيكن فقيد تيم فوتبال پيام خراسان رضوي در مشهد برگزار شد.
در اين مراسم بازيكنان و مسؤولان تيم فوتبال پيام خراسان و همچنين مسؤولان ورزش استان و شهر مشهد حضور داشتند. شايان ذكر است علي زاد علي چندي پيش در يك سانحه رانندگي جان خود را از دست داد.
 يکشنبه 24 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1750]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن