تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804691510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مردم شهرستان بهار چشم انتظار برگزاري كنگره آيت الله بهاري


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: مردم شهرستان بهار چشم انتظار برگزاري كنگره آيت الله بهاري
گنگره آيت الله بهاري حدود 3 سال است كه برگزار نمي شود و اين امر نارضايتي شهروندان بهاري را بدنبال داشته است .
مردم شهرستان بهار در يكصد و چهارمين سالگرد رحلت آيت الله شيخ محمد بهاري اميدوارند كه كنگره اين عالم عارف در سال جاري برگزار گردد.
نهم رمضان سال 1429 امسال مصادف است با يكصد و چهارمين سالگرد رحلت اين حكيم عارف كه به همين بهانه گذري كوتاه به زندگي اين عالم وارسته داريم .
عارف سالك عام رباني حكيم فرزانه مجتهد عادل و فقيه نام دار آيت الله حاج شيخ محمد بهاري فرزند حاج ميرزا محمد از عالمان و عرفاي طراز اول و از ستارگان تابناك آسمان علم و فضيلت است .
مرحوم بهاري در سال 1265 ه . ق در شهر بهار چشم به جهان گشود و بعد از رسيدن به دوران بلوغ و رشد به اتفاق حاج شيخ باقر بهاري در شهر بهار به مكتبخانه ملاعباس علي رفته و سپس از درس مرحوم ملاجعفر بهره گرفت .
ايشان پس از آن در بروجرد به حلقه درس آيت الله حاج ميرزا محمود بروجردي پدر آيت الله العظمي حاج آقا حسين بروجردي پيوست و در حاليكه 32 سال بيشتر نداشت با اخذ درجه اجتهاد به نجف اشرف عازم شد .
آيت الله بهاري در نجف از ملازمان درس آخوند ملا حسينقلي همداني گرديد و پيوسته ملازم وي بود بطوري كه آن مرحوم در حق اين شاگرد زبده خود مي فرمود : « حاج شيخ محمد بهاري حكيم اصحاب من است » .
بدين ترتيب آيت الله شيخ محمد بهاري در حدود 15 سال در سفرها در خدمت آخوند بود و آخوند نيز او را وصي خود قرار داد .
در سال 1311 « ه . ق » كه آخوند ملاحسينقلي همداني به رضوان الهي خراميد آيت الله بهاري در نجف اشرف شيوه و طريق تربيتي استادش را ادامه داد و كسان بسياري از علما تجار ايراني عرب و هندي از محضرش كسب دستور سلوك مي نمودند و ايشان نيز شفاها و يا با نامه آنان را هدايت مي نمود و بدين ترتيب مكتب آخوند را استمرار و تداوم مي بخشيد.
مرحوم شيخ محمد بهاري همچنان مقيم نجف اشرف بود تا اينكه مريض مي شود و دكتر براي درمان ايشان توصيه مي كند كه بايد تغيير آب و هوا بدهد و لذا ايشان نيز براي زيارت امام رضا(ع ) عازم مشهد مقدس مي شوند و بعد از زيارت قصد مراجعت به نجف را داشتند ولي چون بيماريش شدت يافت به زادگاهش شهر بهار بازگشت تا اينكه در روز نهم رمضان سال 1325 و در سن 60 سالگي روحش به رضوان الهي پركشيد و پيكر پاكش در شهر بهار و آرامگاه ابديش آرام گرفت و هم اكنون مرقد آن عالم وارسته در ميان گلزار شهداي بهار زيارتگاه عاشقان و شيفتگان است .
آثار علمي مرحوم آيت الله شيخ محمد بهاري منحصر به مكاتباتي است كه براي شاگردان خود به صورت دستورات سير و سلوك نگاشته شده است . اين آثار ارزشمند در كتاب تذكره المتقين جمع آوري شده و تنها اثر قلمي و علمي باقي مانده از وي بوده است كه حاوي رهنمودهايي از عالمان رباني و عارفان پرواپيشه است .
جاي تاسف است كه جايگاه علما و بزرگان علم ادب عرفان و حكمت آثار با ارزش و پر بارشان در بين مردم بخصوص قشر تحصيل كرده و جوانان گمنام است .
امروزه شناسناندن اين علما و آثار ارزشمند آنان به جوانان امري است لازم و ضروري و اين موضوع وظيفه مسئولين ارگانها و ادارات فرهنگي است .
اميد است طبق وعده مسئولان استان و شهرستان بعد از چند سال با برگزاري كنگره آيت الله شيخ محمد بهاري در سال جاري گامهاي موثري در شناخت علما و بزرگان علم و ادب شهرستان بهار برداشته شود.
مردم شهرستان بهار به دليل بدقولي مسئولين گذشته بيم آن را دارند كه اين كنگره در سال جاري نيز برگزار نشود. انتظار مي رود دستگاههاي مسئول برگزاري كنگره با اطلاع رساني بيشتر در خصوص اقدامات صورت گرفته مردم را آگاه سازند.
سخن ديگر اينكه آيا كنگره آيت الله بهاري به صورت استاني برگزار مي گردد و يا ملي
اميدواريم امروز هم با درج اين مطلب مسئولين ذيربط شهرستان و دست اندركاران برگزاري كنگره آيت الله بهاري از ما ناراحت و رنجيده خاطر نشوند چرا كه براي برگزاري اين كنگره كه كاري مهم با عظمت و با ارزش است براي هر چه بهتر برگزار شدن آن همه بايد در حد توان خود همت گمارند و ما هم به عنوان ارباب جرايد بتوانيم در بخش اطلاع رساني كه يكي از مهمترين بخش هاي كنگره به شمار مي رود و بايد توجه بيشتري به آن شود به وظيفه خود عمل كنيم تا شايد در انجام اين مهم ما هم سهم كوچكي داشته باشيم .
بهار ـ خبرنگار روزنامه حمهوري اسلامي
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن