تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816810795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حد نصاب رسيدن امضاها براي طرح سوال از رئيس جمهور صورت گرفت تلاش دولت گرايان براي منتفي كردن سوال از احمدي نژاد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: با حد نصاب رسيدن امضاها براي طرح سوال از رئيس جمهور صورت گرفت تلاش دولت گرايان براي منتفي كردن سوال از احمدي نژاد
گروه سياست - سروش ارشاد: آخرين جلسه علني هفته گذشته در مجلس، يك خبر مهم داشت و آن هم، تكميل امضاهاي طرح سوال از رئيس جمهور بود. سوالي كه علي مطهري استارت آن را زد و در نهايت 74 امضا پاي سوال از احمدي نژاد نشست.
اظهارات رحيم مشايي، رئيس سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي مدتي است براي دولت بحران سازي كرده است. به گونه اي كه تا به حال چندين بيانيه در مجلس عليه معاون احمدي نژاد قرائت شده و حتي كليه روحانيون مجلس در نامه اي به رهبري، خواستار آن شدند كه رئيس جمهور درقبال مشايي سكوت مي كند؟
در كنار مجلس شوراي اسلامي 50 نماينده مجلس خبرگان نيز در نامه اي انتقاداتي را روانه دولت كردند و آخرين بحران سازي نيز، طرح سوال از احمدي نژاد به خاطر مشايي است.
اگرچه تاكنون 74 امضا پاي طرح سوال از رئيس جمهور قرار دارد، اما اخبار حكايت از آغاز رايزني ها و تلاش هاي نمايندگان حامي دولت در مجلس براي منتفي كردن سوال از احمدي نژاد است. به طوري كه اگر حاميان دولت كه از وكيل الدوله بودن رضايت خاصي دارند، بتوانند 2 امضا از 74 امضا را پس بگيرند عملا طرح سوال از رئيس جمهور به دليل قانوني امكان اعلام وصول نخواهد داشت.
بر اين اساس غيرقابل پيش بيني نيست اگر با تلاش حاميان دولت در مجلس طرح سوال از رئيس جمهور همانند استيضاح وزير آموزش و پرورش از دستور كار مجلس خارج شود چرا كه استيضاح از علي احمدي نيز با 82 امضا حتي اعلام وصول شد اما قبل از روز استيضاح با پس گرفتن امضاها منتفي شد.
بر اين اساس بايد منتظر جلسه علني روز يكشنبه ماند تا ديد كه حاميان دولت چقدر در پس گرفتن امضاهاي طرح سوال از رئيس جمهور موفق خواهند بود.
البته بعيد است كه هيات رئيسه اجازه دهد كه اين سوال حتي به مرحله اعلام وصول برسد.
بر اين اساس، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي به نتيجه رسيدن طرح سوال از رييس جمهور به شكلي كه رسميت پيدا كند و باعث حضور رييس جمهور در مجلس شود را بعيد دانست و اعلام كرد:« 74 امضا» براي طرح سوال از رييس جمهور به شكل رسمي به هيات رييسه نرسيده است.»
محمدرضا باهنر در گفت وگو با ايسنا، درباره ساز و كار سوال از رييس جمهور در مجلس شوراي اسلامي گفت: «قانون اساسي وضعيت پيچيده اي را در اين باره مشخص كرده است، به طوري كه حداقل بايد يك چهارم نمايندگان مجلس طرح سوال از رييس جمهور را امضا كنند تا رييس جمهور موظف شود به مجلس آمده و به سوال نمايندگان امضا»كننده پاسخ دهد و اين درحالي است كه رييس جمهور براي آمدن به مجلس و پاسخگويي يك ماه فرصت دارد.»
عضو هيات رييسه مجلس با اشاره به صحبت ها و تلاش هاي صورت گرفته ازسوي برخي از نمايندگان در خصوص جمع آوري امضا» براي طرح سوال از رييس جمهور گفت: «بعيد مي دانم اين روند تبديل به يك سوال رسمي و منجر به حضور رييس جمهور در مجلس شود.»
باهنر با اعلام اين كه نمي توان به پيگيري موضوع طرح سوال از رييس جمهور به شكل ابزاري نگاه كرد; اظهارداشت: «بالاخره در هر مجلسي، چه بحث استيضاح و يا سوال، تنها در بعضي موارد است كه به آخر راه رسيده و به نتيجه مي رسد و در بقيه موارد در همان روند شكل گيري، مساله با پيگيري و مذاكره، حل شده يا منتفي مي شود و از اين رو بعيد مي دانم اين موضوع تبديل به سوالي شود كه رييس جمهور را به مجلس بياورد.»
به گزارش ايسنا چند روز پيش علي مطهري نماينده تهران اعلام كرده بود كه تعدادي از نمايندگان طرح سئوال از رييس جمهور را امضا كرده اند.
مطهري اعلام كرده بود «اين سوال راجع به مسائل فكري است و آقاي رييس جمهور بايد به آن پاسخ دهد، برخي مخالف اين كار هستند، اما اين كار به نفع دولت، آقاي احمدي نژاد و اصولگرايان است. معني اصولگرايي آن است كه رودربايستي نداشته باشيم و بر روي اصول پايمال شده تاكيد كنيم والا نتيجه زد و بندهاي سياسي چيزي نمي شود. ما به آقاي احمدي نژاد علاقه منديم.
مطهري سوال از رييس جمهور را برخلاف اعتقاد برخي جنجال ندانست و گفت:«البته اگر رسانه ها و روزنامه ها اين مساله را تبديل به جنجال نكنند، اين كار به هيچ عنوان ايجاد جنجال نمي كند.»
اين نماينده مردم تهران تاكيد كرد: «در ذهن جامعه اين سوال وجود دارد و آقاي احمدي نژاد بايد سكوت را بشكند و پاسخ دهد. اين كار به نفع كشور است و ما نمي خواهيم جنجال ايجاد كنيم، روزنامه ها هم نبايد اين مساله را تبديل به جنجال كنند.»
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن