تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819989201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله‌ مكارم شيرازي: استكبار شگفتي‌هاي انقلاب را به حاشيه مي‌راند


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: آيت‌الله‌ مكارم شيرازي: استكبار شگفتي‌هاي انقلاب را به حاشيه مي‌راند
خبرگزاري آريا- آيت‌الله‌العظمي مكارم شيرازي گفتند: اجانب و بيگانگان وقتي پيشرفت‌هاي مختلف ايران اسلامي را در عرصه‌هاي مختلف مي‌بينند تلاش مي‌كنند تا شگفتي‌هاي انقلاب را به حاشيه برانند.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از مركز خبر حوزه، معظم‌له در ادامه سلسله مباحث تفسير قرآن كريم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به شيوه‌هاي مقابله سياستمداران غرب با پيشرفت‌هاي مسلمانان در عرصه‌هاي مختلف تصريح كردند: وقتي حزب‌الله درجنگ 33 روزه به پيروزي رسيد، آمريكا براي انحراف و فريب افكار عمومي ملت خود، مباحث فرعي را مطرح كرد تا مردم عظمت آن پيروزي را درك نكنند.

ايشان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به قوانين حاكم بر نظام خلقت عنوان كردند: بشر امروز در اثر پيشرفت‌هاي علمي بسياري از مشكلات را حل نموده ولي مسئله حيات و مرگ را هنوز حل نكرده است.

اين مرجع تقليد ادامه دادند: بشر نمي‌تواند زندگاني و حيات را بيافريند و مسئله شبيه‌سازي، ايجاد حيات نيست بلكه بخشي از موجود زنده‌را در شرايط ويژه‌ پرورش مي‌دهند، بدون‌آنكه به آن حيات مجددي بدهند.

ايشان در ادامه با اشاره به ويژگي‌هاي اخلاقي و روحي و عكس‌العمل انسانها در برابر حوادث بيان داشتند: ظرفيت انسانها بسيار متفاوت است، برخي مقام كوچكي كه پيدا مي‌كنند دوستان خود را فراموش مي‌كنند و خود را گم مي‌كنند، ولي برخي بواسطه سعه صدر در سخترين شرايط خود را فراموش نمي‌كنند و مقام و موقعيت در شخصيت آنها تاثير گذار نيست.

معظم‌له با اشاره به فرازهايي از مبارزات حضرت ابراهيم (ع) با كفار بويژه نمرود گفتند: نمرود به واسطه كسب حكومت و ثروت به انسان مغروري تبديل شده‌ بود و خدا را انكار مي‌كرد و حضرت ابراهيم (ع) در مناظره با او به مهمترين مسئله آفرينش، يعني حيات و مرگ پرداخت.

اين مرجع تقليد افزودند: ستمكاران وقتي جايگاه و موفقيت خود را در خطر مي‌بينند به مغالطه‌كاري و جنگ رواني روي مي‌آورند.

ايشان لجاجت را مهمترين ويژه اخلاقي افراد ستمكار برشمرده و بيان داشتند: انساني كه لجوج باشد، هيچگاه مورد هدايت خدا قرار نمي‌گيرد، زيرا هدايت ويژه افرادي است كه زمينه آن را داشته باشند.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن