تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815453181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صلاحي :مناطق آزاد بايد ارتباط مستمر و تنگاتنگي با يكديگر داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: صلاحي :مناطق آزاد بايد ارتباط مستمر و تنگاتنگي با يكديگر داشته باشند
مشاور رئيس جمهوري در امور مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور بايد ارتباط مستمر و تنگاتنگي با يكديگر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از حوزه مشاورت رئيس جمهوري در امور مناطق آزاد، محمود صلاحي در مراسم امضاي تفاهمنامه بين منطقه آزاد كيش و منطقه ويژه اقتصادي سرخس اقتصادي گفت: مناطق آزاد و ويژه اقتصادي هر كدام از امكانات، توانمندي ها و مزيتهاي خاصي برخوردارند و مي توانند با بررسي كارشناسي از اين امكانات به نفع يكديگر بهره بگيرند.

مشاور رئيس جمهوري در امور مناطق آزاد افزود: پيشگامي منطقه ويژه اقتصادي سرخس در اين زمينه قابل تقدير و نمونه اي از اقدامات ارزنده در سال نوآوري و شكوفايي است. بررسي كارشناسي راهكارهاي اجرايي كردن مفاد تفاهمنامه و ارائه نتايج آن در فاصله هاي شش ماهه موجب افزايش انگيزه و دقت در پياده كردن مفاد آن خواهد شد و دبيرخانه حوزه مشاورت رئيس جمهوري در امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي پس از گذشت زمان معقولي پيگير نتايج اين تفاهمنامه ها خواهد بود.

در ادامه اين مراسم عليپور، مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس نيز با اشاره به موقعيت ويژه اين منطقه و امكانات گسترده ريلي، فرودگاهي و زميني منطقه براي ايفاي نقش در ترانزيت كالا از مناطق آزاد ايران در حاشيه درياي عمان و خليج فارس به كشورهاي مشترك المنافع و آسياي ميانه گفت: منطقه ويژه اقتصادي سرخس پيشتر تفاهمنامه هايي را در اين زمينه ها با مناطق آزاد چابهار و قشم امضاء كرده و همكاري هاي گسترده اي را با اين مناطق انجام مي دهد.

صلاحي ابراز اميدواري كرد: با امضاء اين تفاهمنامه بتوان از جاذبه هاي گسترده توريستي جزيره كيش براي جذب جهانگردان كشورهاي آسياي ميانه به اين جزيره با استفاده از امكانات منطقه ويژه اقتصادي سرخس استفاده كرد.

وي در ادامه با اشاره به صرف 70 ميليارد تومان جهت ايجاد زيرساختها در منطقه ويژه اقتصادي، امضاء تفاهمنامه هاي متعدد جهت تاسيس كارخانه وصنايع گوناگون در منطقه را نتيجه اقبال سرمايه گذاران به اين منطقه و امكانات و مزيت هاي آن قلمداد كرد و گفت: در حال حاضر مراحل نهايي عقد قرارداد براي تاسيس چند پالايشگاه و نيز يك كارخانه مونتاژ اتوبوس با مشاركت سرمايه گذاران خارجي در حال انجام است.

به گزارش مهر، براساس اين تفاهمنامه كه در 4 ماده تنظيم و به امضاي عليپور مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي سرخس و نيز امامي مشاور مديرعامل منطقه آزاد كيش رسيد، دو منطقه در زمينه ايجاد تسهيلات لازم براي بازرگانان و صاحبان صنايع هريك از مناطق، ايجاد تسهيلات لازم براي صاحبان صنايع تبديلي جهت فرآوري و پردازش كالا، ايجاد تسهيلات لازم جهت ترانزيت كالا، صادرات مجدد و صادرات كالاهاي توليدي در دو منطقه، بررسي راهكارهاي گسترش صنعت گردشگري، مبادله گردشگران منطقه و جلب و جذب گردشگران كشورهاي آسياي ميانه همكاري خواهند كرد.
 شنبه 23 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن